Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان، در جریان بازدید سرزده از حوزه قضایی اسفراین با اشاره به گزارش مراجع اطلاعاتی و  اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) به کشف  فرایند پولشویی در جریان تخریب محیط زیست و مشخصا اموال عمومی و معادن آلبلاغ در این شهرستان که بطور سازمان یافته و هماهنگ و هدایت شده توسط تعدادی از افراد منفعت طلب و سودجو انجام شده بود و شناسایی عوامل اصلی آن اشاره و در ادامه نسبت به متعدیان و متعرضین به حقوق عامه شدیدا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره جزئیات این خبر تصریح کرد: تاکنون  تعداد 8 نفر از عوامل اصلی مرتبط با این موضوع دستگیر شده اند و مراتب در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین- تحت نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان- تحت رسیدگی های قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: 6 نفر از 8 متهم یاد شده با صدور قرار بازداشت موقت و دو نفر دیگر هم  متعاقب صدور قرار وثیقه، به لحاظ عجز از تعرفه وجه الوثاق  روانه زندان شده اند.

جعفری با بیان اینکه افراد دیگری نیز در این خصوص  شناسایی شده اند و دستورهای قضایی لازم نیز در راستای دستگیری آنان صادر گردیده؛خاطرنشان کرد: متأسفانه این افراد  با انحاء مختلف مبادرت به استخراج ذخائر معدنی معدن آلبلاغ شهرستان اسفراین و  تخریب محیط زیست می کردند و  سپس با فروش اموال عمومی سودهای هنگفتی بدست می آوردند و در ادامه ارتکاب پولشویی موجبات تضییع حقوق عامه را فراهم می کردند که خوشبختانه با رصد دقیق و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) همه این افراد و اشخاص شناسایی  و با صدور دستورهای قضایی لازم عوامل اصلی در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر شدند.

جعفری همچنین به افرادی که خواسته و یا ناخواسته یا آگاهانه و ناآگاهانه به تحقق جریالن غیرقانونی و نامشروع  پولشویی مانند این قبیل موارد  کمک می کنند هشدار داد به هیچ وجه اجازه ندهند تا افراد سودجو با استفاده از حساب ها و کارت های اعتباری آنان علاوه بر اینکه آنان را شریک اقدامات مجرمانه خود قرار دهند؛ با پولشویی هایی از این قسم اقدامات غیرقانونی خود را توجیه کنند و باعث تضییع حقوق عامه شوند.

وی با اشاره به اینکه تراکنش های نامlتعارفی که شائبه پولشویی دارند اساسا توسط دستگاه های نظارتی بدقت و با حساسیت های مضاعف رصد و پایش می شود بیان کرد: قانون فصل الخطاب همه است و  افرادی که آن را زیر پا می گذارند دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عوامل پولشویی دستگیری قوه قضاییه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۱۱ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار رحیم جهانبخش در خصوص دستگیری مخلان نظم عمومی در پنحشنبه شب هفته گذشته در یکی از خیابان‌های ارومیه در گفت و گو با ایسنا افزود: به دنبال بروز یک حرکت غیرقانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و با هماهنگی مرجع قضایی، تعداد ۱۱ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه‌ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می‌دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می‌ کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده‌تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس