Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردمسالاری دینی  از عوامل موفقیت و عزت آفرینی کشور شمار می‌رود و هرقدر همه‌پرسی و ظرفیت‌های مناسب برای حضور حداکثری مردم فراهم شود وحدت و همدلی بین جمعیت غالب کشور افزایش می‌یابد و دولت‌ قدرت و توان بیشتری در عرصه بین الملل دارد.

مشارکت اجتماعی در جوامع توسعه یافته برای دستیابی به اهداف کلان کشور یک امر ضروری محسوب می‌شود و مردم کشورهای پیشرفته همواره در صحنه‌های مختلف ملی مثل انتخابات، همه پرسی، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی حضور فعال و موثری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکومت‌های مردمسالار از پشتوانه اجتماعی برای رفع بسیاری از چالش‌های داخلی و روابط بین الملل استفاده می‌کنند و تعاریف عرفی و ظاهری دیپلماسی خارجی همواره شاخص مشارکت عمومی را برای ارتباطات بین کشوری مهم و ضروری می‌داند.

کاهش میزان مشارکت عمومی مردم در صحنه‌های مهم مثل انتخابات نه تنها صدمه‌هایی را به مدیریت داخلی کشور به لحاظ ایجاد بی‌تفاوتی وارد می کند بلکه در زمینه ارتباطات خارجی نیز به لحاظ مقبولیت ملی مشمول توجه سران دیگر کشورها قرار نمی‌گیرند.

کاهش مشارکت درمان دردهای کشور نیست

جانشین قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) سپاه اصفهان با اعتقاد بر اینکه مدیریت این کشور از چهار دهه گذشته تاکنون بر پایه حضور و همکاری مردم بوده است، گفت: نقش مردم غیرقابل انکار و حذف است و دولت‌ها بدون نقش آفرینی اقشار مختلف جامعه به تنهایی قادر به خدمت رسانی نیستند.

سرتیپ پاسدار اصغر عربپور در گفت و گو با ایرنا  با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و اقتصادی در کشور وجود دارد، تصریح‌کرد: ناکارآمدی عملکردی دولت‌ها در دوره‌های مختلف اعتماد عمومی را از بین برده است اما مردم برای حفظ آبروی نظام و رفع مشکلات جامعه در انتخابات ۱۴۰۰ نیز شرکت و با انتخاب اصلح راه را برای حل معضلات باز کنند.

به اعتقاد وی، شرکت نکردن در انتخابات درمانگر نابسمانی‌های اقتصادی نیست بلکه اگر مردم در صحنه حضور پیدا کنند و مشارکت ملی افزایش یابد آنگاه در عرصه بین المللی و داخلی شاهد گره‌گشایی خواهیم بود.

تقویت جایگاه بین المللی متاثر از مشارکت در انتخابات است

 استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان درزمینه نقش آفرینی حضور حداکثری در عرصه بین المللی گفت: دیپلماسی قدرتمند به حضور حداکثری در انتخابات نیاز دارد.

حسین مسعود نیا با اشاره به دفاع تیم وزارت خارجه از مواضع ایران افزود: سرنوشت سیاست‌های بین المللی کشور به حضور حداکثری وابسته است و شکوه عظمت انتخابات خرداداماه در پیشرفت عملکرد این تیم اثر می‌گذارد.

وی یادآورشد: دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات برای ناکارآمد جلوه دادن نظام برنامه‌ریزی کرده و بی میلی افراد و تحریم خودی برای حضور در پای صندوق‌های رای در واقع ریختن آب به آسیاب دشمن است.

 مسعود نیا تاکید کرد : نقش مسوولان در سه قوه برای  ایجاد وحدت و افزایش خدمت رسانی به مردم مهم است و نباید این سهم را مورد بی مهری قرار داد اما تمام موفقیت‌های کشور مرهون حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف کشور از جنگ گرفته تا شرایط بحرانی داخلی و روزهای سخت کروناست و باید باز هم این روند تداوم داشته باشد.

بد اخلاقی به ماهیت مردمسالاری دینی لطمه می‌زند

رییس عقیدتی سیاسی پدافندهوایی شهید نصر اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا با با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو باید بداخلاقی‌ها  کنار برود، اظهارداشت: کاندیداها برنامه‌های خود را برای تقویت حضور مردم و جلب مشارکت اجتماعی ارائه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جانمراد موسوی ادامه داد: تخریب شخصیت و دروغگویی، نبود شفافیت و سیاسی بازی بر پیکره جامعه آسیب وارد می‌کند.

وی ادامه داد: کمک به رونق انتخابات ضرورت دارد و خود تحریمی به اصل نظام و اقتدار ملی آسیب می زند.

صداقت و شفافیت راهگشای جلب اعتماد عمومی

 همچنین برخی شهروندان اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر این باورند که مشارکت زمینه ساز تحقق مردمسالاری دینی است اما در عین حال شفافیت و صداقت داوطلبان انتخاباتی  هم نیاز مبرم کشور به شمار می‌رود.

حسین میرزایی  شهروند اصفهانی  نقش بی‌بدیل مشارکت بالا در انتخابات را یک فرصت برای نظام در داخل و عرصه بین الملل دانست و گفت:‌ نقش مردم غیرقابل انکار است اما باید مسوولان شفافیت در عملکرد داشته باشند و نامزدهای انتخاباتی نیز وعده‌های دروغین به ملت ندهند.

وی یادآورشد: گفت‌و گوی صادقانه با مردم در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی بهتر از آبروریزی و تخریب همدیگر است و فضای کشور را برای یک انتخابات سالم و به دور از بداخلاقی ها رقم بزنند.

فرشته مظاهری دیگر شهروندی اصفهانی با بیان اینکه نارضایتی‌ها در جامعه افزایش یافته است خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات نباید امنیت و اقتدار ملی مخدوش شود.

وی افزود: مردم کشور همه یک خانواده با ملیت ایرانی هستند و شرکت نکردن در انتخابات یک ضعف برای جامعه و هویت ما خواهد بود.

این شهروند استان اصفهان ادامه داد: مردم و مسوولان در کنار همدیگر برای برون رفت از مشکلات باید تلاش کنند و پاس کاری مسوولیت‌ها و مقصرسازی اشتباه است.

محمدرضا امیری جوان ۱۸ ساله ای که امسال برای نخستین بار می تواند با رای دادن در سرنوشت کشور خود سهیم باشد، در این باره گفت: از اینکه شرایط برای حضور در انتخابات فراهم شده خوشحالم و برای سرنوشت کشورم بهترین تصمیم خواهم گرفت.

وی ادامه داد: با حضور در پای صندوق رای و شناسایی توانمندی های کاندیدها امکان انتخاب فرد اصلح فراهم خواهد شد و سرنوشت کشور به سمت واقعیت‌ها و آنچه سزاوار ایران و ایرانی هست پیش می رود.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  ۲۸ ماه خرداد امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان اخبار کنکور حضور حداکثری بین المللی عرصه بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است

به گزارش اکونگار، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای بیش از 40هزار میلیارد ریال در دیماه 1399 آغاز شد و پس از گذشت پنج سال به همت متخصصان و سرمایه‌گذاران هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه برای 100 نفر نیروی مستقیم و 600 نفر نیروی غیر مستقیم موقعیت شغلی ایجاد خواهد شد که تمامی آنها از متخصصان و نیروی بومی منطقه گزینش و استخدام شده‌اند.  به زودی، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با حضور ابراهیم رییسی، سیزدهمین رییس جمهور کشورمان افتتاح خواهد شد.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت راه‌اندازی این پروژه و  راه‌‌اندازی فاز دوم فولاد بافت گفت: فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با سرمایه‌ای به ارزش 120میلیون یورو آماده بهره‌برداری شده که این موضوع مصداق تحقق شعار سال است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی به جهش تولید با مشارکت مردم تاکید می‌شود، منظور این است که از توان داخلی برای پیشبرد پروژه‌های ملی استفاده کرد. 

وی اظهار داشت: حضور مهندسان ایرانی و استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های داخلی برای پیشرفت این پروژه جای تقدیر دارد. این اقدام یک گام بزرگ در مسیر تحقق شعار سال و واقعی سازی اهداف ملی است.

عباسپور در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت قرار است یک محصول واسطه‌ای تولید شده و ماده اولیه کارخانه‌های تولیدکننده شمش آهن اسفنجی تامین شود، مشارکت صنایع و صاحبان صنایع با یکدیگر بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: این مشارکت‌ها و همکاری‌های دوسویه منجر به افزایش بهره‌وری، تولید محصولات با کیفیت برپایه دانش و توان داخلی و در نهایت جهش تولید می‌شود.

این نماینده مجلس در رابطه با سرمایه‌گذاری داخلی برای پیشبرد این پروژه گفت: کشورمان در یک شرایط سخت و تحریمی قرار دارد. تحریم‌ها باعث کاهش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور شده‌، به همین دلیل بسیاری از پروژه‌ها نیازمند حمایت و تامین مالی بخش خصوصی، بانک‌ها و نهادهای دولتی هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: روش تامین مالی کارخانه احیاء استیل فولاد بافت یکی از بهترین روش‌ها برای این دوران است. هرچه روش‌های تامین مالی گسترده‌تر شود، سرمایه‌گذاران فرصت بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده و تولیدکنندگان هم توان توسعه و تولید محصول و پروژه‌های بیشتر را پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور رییس جمهور در آیین افتتاح کارخانه احیاء استیل فولاد بافت نشانه تقدیر  و حمایت از بخش خصوصی است، گفت: حضور سرمایه‌گذاری و همکاری نهادهای مالی برای پیشرفت پروژه‌های این چنینی جای تقدیر و تشکر دارد. وقتی در شرایط کنونی یک واحد تولیدی با سرمایه و توان داخلی توسعه پیدا می‌کند بی شک باید مورد حمایت بیشتر دولت قرار گیرد.

عباسپور تصریح کرد: در استان‌های محروم و یا همجوار با استان‌های محروم، توسعه پروژه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های مولد بسیار مهم است. در این مناطق اشتغالزایی یک امر حیاتی به شمار می‌رود که نیازمند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌های این چنینی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: «جهش تولید با مشارکت مردم» همان استفاده از تخصص، دانش و توان نیروی انسانی کشور است، وقتی فرصت‌های این چنینی به وجود می‌آید، می‌توان از متخصصان داخلی و توانمندی‌های آنها بهره‌مند شد. موضوع اشتغالزایی در کشور و محرومیت زدایی در استان‌های محروم موضوعی است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی اشتغالزایی برنامه‌ریزی شود، به خودی خود محرومیت زدایی هم در دستور کار قرار می‌گیرد. حضور نیروی انسانی در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت علاوه بر ایجاد اشتغالزایی منجر به کاهش محرومیت‌ها و حتی فقر خواهد شد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد