Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@20:21:06 GMT

دلیل گرانی حبوبات چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۳۶۴۹

دلیل گرانی حبوبات چیست؟

 تسنیم:  با افزایش قیمت گوشت و مرغ مصرف حبوبات به عنوان یکی از پروتیئن های جایگزین افزایش یافته اما این محصول نیز از گرانی دور نمانده و قیمت این محصولات در دو سال گذشته چند برابر شده به طوری که انواع حبوبات در محدوده 30 تا 45 هزار تومان به فروش می رسد.

سرانه مصرف حبوبات در کشور حدود 10 کیلوگرم برای هر نفر است اما بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی سالانه نزدیک به  700 هزارتن انواع حبوبات تولید  و کمبودها از دیگر کشورها از جمله کانادا وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود میزان واردات حبوبات در سال جاری در مقایسه با سال قبل 81 درصد کاهش یافته که این امر در افزایش قیمت این محصول در آستانه انتخابات و خداحافظی دولت دوازدهم تاثیر گذاشته است.

بر اساس آمار سامانه جامع تجارت که جدول آن در ذیل مطب آمده، این کسری تامین و واردات در محصولات دیگری نیز از جمله نهاده دامی قابل مشاهده است .

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات گرانی حبوبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از پیشتازی این شهرستان در استان همدان در کشت کلزا خبر داد.

سجاد محمداصغری با اشاره به افزایش سطح زیرکشت کلزای شهرستان تویسرکان اظهار کرد: سطح زیرکشت کلزا مزارع شهرستان تویسرکان در سال گذشته ۲۶۵ هکتار بود که در سال‌جاری به ۷۳۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان همدان در سال‌جاری به شهرستان تویسرکان اختصاص دارد، افزود: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی در افزایش این میزان سطح زیرکشت کلزا در شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

محمداصغری با اشاره به اینکه محصولی چون کلزا جایگاه ویژه‌ای در حوزه اصلاح الگوی کشت دارد،  یادآور شد: کم‌آب‌بر بودن، مقاومت نسبت به سرما و بهترین گیاه در تناوب با گندم و جو را می‌توان از جمله مزایای کشت این محصول دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: محصول کلزا، عاملی به منظور کنترل بیماری پاخوره گندم است از همین رو کاشت در تناوب گندم سبب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد این محصول می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، محمداصغری، اجرای کشت قراردادی را عاملی مؤثر در افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در شهرستان دانست و گفت: توسعه هر چه بیشتر سطح زیرکشت کلزا در تویسرکان در دستور کار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته