Web Analytics Made Easy - Statcounter

مديركل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوين توانير گفت: راهكار گذر از اين مرحله توسعه نيروگاه‌های تجديدپذير و توجه بيشتر به بهره‌وری انرژی است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، هادی مدقق در خصوص دلايل خاموشی‌های اخير گفت: رشد مصرف در بخش صنايع و به‌ويژه صنايع انرژی‌بر مانند سيمان، پتروشيمی، فولاد و… يكی از مهمترين دلايل افزايش مصرف در كشور به‌شمار می‌رود، اين درحالی است كه برخی از صنايع راندمان بسيار پايين اما مصرف انرژی بسيار بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنين به نقش چاه‌های كشاورزی نيز اشاره كرد و افزود: حدود 300 هزار چاه كشاورزی موجود در كشور، 9 هزار مگاوات برق مصرف می‌كنند و امسال از اسفندماه وارد مدار شده بودند كه بار زيادی به شبكه برق تحميل کرده است.

مدقق عامل بعدی در بروز خاموشی‌ها را افزايش دمای هوا و كاهش تراز سدها و توليد نيروگاه‌های برق آبی دانست و افزود: هم اكنون حدود 40 درصد از نيروگاه‌های برق آبی را در مدار نداريم.

مديركل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوين توانير در عين حال به نقش رمزارزها نيز اشاره كرد و گفت: امسال پديده رمزارزها باعث تحميل 2 هزار مگاوات بار جديد و غيرمجاز به شبكه برق شد، اين درحالی است كه اكنون رمز ارز تنها به مفهوم سوزاندن سوخت فسيلی و آلوده كردن محيط زيست شده است.

مدقق با بيان اين كه در حال سپری كردن تجربه ای هستيم كه كشورهای توسعه يافته دنيا در دهه 70 ميلادی به لحاظ كمبود انرژی با آن روبه رو شده بودند، خاطرنشان كرد: نشانه‌های اين مرحله با كمبود گاز در زمستان پديدار شده بود و بايد اضافه كنيم كه هرچه بيشتر پيش برويم، تنها افزايش ظرفيت توليد برق به دليل محدود بودن سوخت‌های فسيلی، كارساز نخواهد بود.

وی اضافه كرد: راهكار گذر از اين مرحله توسعه نيروگاه‌های تجديدپذير و توجه بيشتر به بهره‌وری انرژی است.

مدقق گفت: هوشمندسازی ابزار بهره‌وری انرژی است و هدف آن رصد رفتار مصرفی تك تك مشتركان است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بهره وری انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی