Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از انجام هماهنگی‌های لازم به منظور آغاز واکسیناسیون کرونای جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد و همسران جانبازان ۷۰ درصد خبر داد و گفت: این مرحله از واکسیناسیون از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا عباسپور با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این دیدار شرایط جانبازان گرامی ۲۵ الی ۵۰ درصد و همسران جانبازان ۷۰ درصد به دلیل مراقبت و پرستاری از این جانبازان معزز برای اعضای حاضر در جلسه تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از ارائه این موارد مقرر شد هماهنگی لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به منظور آغاز واکسیناسیون جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد با اولویت جانبازان شیمیایی و همچنین همسران جانبازان ۷۰ درصد صورت گیرد. 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ارسال نامه مربوط به شروع این مرحله از واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه این نامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است. بر همین اساس به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرده‌ایم که هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مربوطه انجام دهند تا با تهیه مقدمات لازم، از هفته آینده شاهد شروع واکسیناسیون جانبازان عزیز ۲۵ تا ۵۰ درصد و همسران گرامی جانبازان ۷۰ درصد در سراسر کشور باشیم.
عباسپور در پایان گفت: در اینجا لازم است از همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خصوص آقای دکتر رییسی معاون محترم بهداشتی این وزارتخانه، آقای دکتر گویا رییس مرکز بیماری‌های واگیر و آقای دکتر عرشی معاون فنی این مرکز در مسیر انجام واکسیناسیون ایثارگران تقدیر و تشکر کنیم و امیدواریم به زودی شاهد انجام واکسیناسیون برای سایر گروه‌های ایثارگری نیز باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا همسران جانبازان ۷۰ درصد درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت ۲۵ تا ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود