Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:31:57 GMT

۲ ذخیره‌گاه جدید جنگلی در گلستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۳۹۳۳

۲ ذخیره‌گاه جدید جنگلی در گلستان شناسایی شد

عبدالرحیم لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: سطح این ذخیره گاه شناسایی شده شامل درخت فندق در منطقه "آجی‌آغاچ" مراوه‌تپه هشت هکتار و ۳۰۰ متر مربع و درخت "توس" در چهارمنطقه سیاه مرزکوه علی آباد هزار و ۷۲۰ هکتار است.

وی بیان کرد: این اقدام در راستای حفاظت از ذخایر ارزشمند جنگلی و تبدیل آن به مرکز تکثیر ژن درختان بومی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۱۵ رویشگاه ذخیره گاهی شامل شمشاد (بندرگز) ، داغداغان، ارس (کردکوی)، راش (گرگان)، سرونوش و سرخدار (علی آباد) ، زربین (علی آباد، رامیان و مینودشت) ، آزاد (رامیان ) و پسته و عناب (مراوه تپه ) در گلستان شناسایی شده است.

سطح ذخیرگاه های موجود گلستان سه هزار و ۵۱۳ هکتار و ۴۴۰ متر مربع است که با شناسایی ۲ ذخیرگاه جدید، این سطح به چهار هزار و ۴۲۱ هکتار و ۷۴۰ متر مربع افزایش یافته است.

گلستان با وسعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و برخورداری هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در شمال کشور قرار دارد که دارای ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار داد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان جنگل گلستان مراوه تپه علی آباد کتول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل گلستان جنگل گلستان مراوه تپه علی آباد کتول اخبار کنکور علی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ