Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، ناصر اسکندری افزود: سال گذشته تشدید وضعیت بیماری کرونا موجب شده بود تا بسیاری از مشاغل تعطیل شده و به تبع آن میزان مصرف برق نیز کاهش محسوسی پیدا کند،  اما از ابتدای امسال با بهبود نسبی وضعیت بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با افزایش فعالیت‌ مشاغل گروه‌های مختلف، شاهد رشد قابل توجه مصرف برق در کشور بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر رشد طبیعی مصرف برق سالانه در کشور به همراه افزایش استفاده از ماینرها، عدم حضور موثر نیروگاه اتمی، رشد قابل توجه دمای کشور در کنار استفاده زودتر از سیستم‌های سرمایشی و همچنین افت شدید بارندگی و به تبع آن کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی موجب شده است که طی دو ماه ابتدایی امسال، میانگین تولید نیروگاه‌های حرارتی ۲۹ درصد افزایش یابد تا عدم تولید سایر نیروگاه‌ها از این طریق جبران شود.

اسکندری بیان کرد: بخشی از این افزایش تولید توسط ظرفیت جدید نیروگاهی به میزان تقریبی یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات تامین شده است و بقیه آن مربوط به افزایش تولید نیروگاه‌های جدید است که بار بیشتری از مصرف برق را بر دوش کشیده یا با جابه جایی و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های تعمیرات واحدها باعث افزایش تولید در این مقطع زمانی شده‌ایم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی اضافه کرد: در حالی که متوسط رشد اوج مصرف برق در ۱۰ سال گذشته ۴.۱ درصد بوده، این رقم امسال بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بدین منظور برای جبران کسری تولید سایر نیروگاه‌ها و افزایش بار رخ داده، واحدهای تولید برق حرارتی با تمام توان و آمادگی مناسب در مدار تولید قرار گرفته‌اند تا ضمن افزایش ۲۹ درصدی تولید برق موجب کاهش وقوع خاموشی در کشور شوند.

بر اساس این گزارش پیشتر وزیر نیرو از افزایش ۱۹ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.

رضا اردکانیان روز سه شنبه با اشاره به در پیش بودن ایام گرم سال و ضرورت مدیریت مصرف انرژی در کشور، اظهار کرد: وزارت نیرو با تمام ظرفیت در تلاش برای خدمات‌رسانی برقی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: البته اصلاح الگوی مصرف نیاز امروز جامعه ایرانی بوده و با توجه به سطح بالای میانگین مصرف انرژی در کشور باید کارهای فرهنگی و اقناعی لازم برای مدیریت مصرف انجام گیرد.

وزیر نیرو توضیح داد: خاموشی‌های اخیر در کشور ناشی از دو مساله مهم خشکسالی و مصارف غیرمتعارف است و باید در این راستا تدابیر جدی اندیشیده شود.

کد خبر 603689 برچسب‌ها وزارت نیرو خاموشی برق نیروگاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو خاموشی برق نیروگاه نیروگاه ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد