Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – پس از پایان فصل پرماجرا در پورتو، مهدی به ایران آمده و در گوشه‌ای از چمن استادیوم بوشهر، به همراه پسر خواهرش روی زمین نشسته و مقابل دوربین‌ قرار گرفته است.

طارمی که این فصل ۱۶ گل زد و ۱۱ پاس گل داد، درباره صعود به جام جهانی صحبت‌های مفصلی را مطرح کرده و از دلایلش درهصوص اهمیت صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره پورتو که پس از یک سالِ سخت، تعطیلات را پشت سر می‌گذارد، یک دقیقه پس از شوخی و خنده با خواهرزاده‌اش، به سوالات پاسخ می‌دهد:

 مهدی کنار خواهرزاده خوب است؟
آره خداراشکر.

چند وقت بود او را ندیده بودی؟
فکر کنم یک سال. خانواده را نه فقط او. الان هم کنار شیرین‌ترین عضو خانواده.

مهدی فصل پورتو چطور بود؟
خداراشکر یک فصل خیلی خوبی بود. فصل پر فراز و نشیبی بود. از اولش یک کم با سختی شروع شد، سختی از لحاظ بازی کردن. وقتی بازیکنی به تیم جدیدی می‌رود، تا عادت کند به شرایط جدیدش در آن تیم، زمان می‌برد. اما رفته رفته شرایط من بهتر شد و توانستم خودم را در ترکیب جا کنم و یک روند نرمال که بالا پایین زیاد نداشت، تا آخر فصل داشتم.

آنجا هم مثل بوشهر بندر است؟
آره. پورتو یعنی بندر اصلا.

پرتغالی‌ها چطورند؟
تقریبا شبیه بوشهری‌ها هستند. خیلی خونگرم، آدمهای احساسی‌تر نسبت به بقیه جاهای اروپا. ولی خب خیلی آدمهای خوبی هستند در کل.

حدودا ۲۰ روز دیگر بازی‌های مهم تیم ملی.
انشالله که اتفاقات خوب بیفتد و دل مردم شاد شود. همین که بتوانیم صعود کنیم و لبخند روی لب مردم بیاید یک حسن بزرگ است. و این که نسل خوب فوتبال ایران اگر این اتفاق رخ بدهد و به جام جهانی صعود کند _فقط این مرحله نه و مراحل بعد هم_ یک نسل از فوتبال ایران سود زیادی می‌برد و اگر صعود نکنیم یک نسل از فوتبال ایران نابود میشود. جام جهانی خیلی مهم است. یک نسل از فوتبال نابود می‌شود و جوانانی که دارند تلاش می‌کنند در حال حاضر تا به جایگاهی برسند، وقتی یک تیم در جام جهانی حضور نداشته باشد، رسانه‌ها کمتر به آن تیم می‌پردازند و تیم ملی اصولاً بازی ای ندارد و فکر نکنم اتفاق خاصی بیفتد. وقتی اتفاق خاصی برای تیم ملی نیفتد… مثلا وقتی ما در جام جهانی آن بازی را بردیم، شما ببینید چه شور و نشاطی در جامعه خوبه وجود آمد. بعد از مدت ها که همیشه خبر بد می‌شنیدیم، مساوی جلوی پرتغال هم بود و همین که مردم در آن دو هفته شاد بودند، یک حسنی برای ما و کادر و تمام اعضای تیم ملی بود چون توانستیم دل مردم را شاد کنیم. این خیلی نشاط بخش است برای ما. این اتفاق خیلی مهم است که تیم ملی به جام جهانی صعود کند؛ هم برای ما و هم برای بازتاب فرهنگی یک کشور در دنیا. امیدوارم با یک برنامه ریزی دقیق به جام جهانی صعود کنیم.

سوال آخر. گل که میزنی مردم کشورمان جای خودش، مردم بوشهر عشق می‌کنند و پز می‌دهند.
من هرجا بودم، وقتی به من گفتند کجا به تو خوش می‌گذرد گفتم بوشهر. همیشه اسم بوشهر را در اولویت قرار دادم و بوشهر را با همه خوب و بدی دوست دارم. همه جاهای دنیا هر بدی و خوبی ای دارند. بوشهر برای من خیلی دوست داشتنی است و فکر کنم من تا حرف زدن، بیشتر عمل می‌کنم. هیچ تعطیلاتی نشده که به بوشهر نیایم. اولین اولویتم این است بیایم بوشهر و خانواده را ببینم و اگر فرصتی شد سفری با دوستانم بروم. اگر تعطیلات باشد در بوشهر هستم تا با مردمان خونگرم بگذرانم. مردمانی که خیلی راحت هستند. آزار و بدی به تو نمی‌کنند و میگذارند راحت و در اختیار خودت باشی. در بوشهر خیلی ها هم را می‌شناسند چون شهر کوچک است. این شرایط را برای من و خیلی از دوستان و فامیل سخت می‌کند. چون دوست ندارم کسی ناراحت شود. من دوست دارم به همه مردم بوشهر احترام بگذارم اما یک سری شرایط سخت هم هست که دست من نیست. شاید یک سری خواسته‌هایی دارند که من نتوانم انجام دهم. عذرخواهی ندارد اما عذرخواهی می‌کنم و دوست دارم تا جایی که دستم می‌رسد به مردم بوشهر کمک کنم. چه در عرصه ورزش و کمک مردمی و هر بحثی که باشد. فکر کنم مردم بوشهر خیلی خیلی… مثل امیر علی دوست داشتنی هستند.

بیشتر بخوانید: مهدی طارمی در پورتو ماندنی است

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پورتو مهدی طارمی پورتو مهدی طارمی جام جهانی مردم بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

* دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.
* این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

* اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود

* به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

* چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

* این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

* خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است