Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز کشت ذرت در اراضی کشاورزی استان از نیمه دوم اردیبهشت افزود: با توجه به برنامه ابلاغی معاونت زراعت وزارت متبوع در خصوص کشت ذرت در ‏استان قزوین، از ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، ۳ هزار هکتار به ذرت دانه‌ای و ۲۴ هزار ‏هکتار به ذرت علوفه‌ای اختصاص خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، حدود ۶۲ درصد از برنامه کشت در سال زراعی جاری مربوط به ‏شهرستان آبیک و بوئین زهرا است. ‏

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تاکنون در ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان ذرت بهاره کشت شده ‏است. ‏

وی افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ تن انواع بذور ذرت ‏اعم از ارقام زودرس، دیررس و میان رس شامل ۷۰۴، ۷۰۳، بی سی و مای، وارد استان شده و ‏تاکنون حدود ۱۷۵ تن بین کشاورزان توزیع شده است. ‏

بنیادی اضافه کرد: ارقام کشت شده ذرت در مزارع کشاورزی استان غالبا از ارقام زودرس و ‏میان رس است که هم بعنوان کشت اول در ابتدای فصل و هم بعنوان کشت دوم بعد از برداشت ‏مزارع غلات پاییزه و دانه‌های روغنی کشت آن‌ها انجام می‌شود. ‏

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ‏پیش بینی کرد: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای از این میزان سطح ‏زیر کشت برداشت شود. ‏

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت ذرت مزارع کشاورزی کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان