Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@13:08:59 GMT

شناسایی کرونای هندی در دستکم ۵۳ کشور جهان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۴۵۷۵

شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند، باعث ایجاد نگرانی در کشور‌های مختلف جهان شده است.

خبرگزاری میزان - بسیاری از کشور‌ها در پی نگرانی‌های ناشی از افزایش احتمالی مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های کرونایی را افزایش داده‎اند.

محدودیت تردد در جزایر مالدیو

وزارت بهداشت مالدیو، می‎گوید که به دلیل فشار‌های وارد شده به بخش بهداشت و درمان این کشور و به جهت کاهش تعداد مبتلایان، محدودیت تردد اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پایین‌ترین میزان ابتلا در آلمان

به گفته وزارت بهداشت آلمان، طبق جدیدترین آمارها، این کشور طی شبانه روز گذشته شاهد پایین‌ترین میزان ثبت مبتلایان به ویروس کرونا در ۷ ماه گذشته بوده است.

افزایش آزمایش کرونا در فرانسه

در پی شناسایی ۵۰ مورد ابتلا به نوعی نادر از ویروس کرونا در شهر بوردو فرانسه، دولت و وزارت بهداشت این کشور اعلام کردند که تعداد آزمایش‎های تشخیصی کووید-۱۹ را افزایش خواهند داد.

امضای قرارداد همکاری آسترازنکا و نیپرو

شرکت‎های داروسازی آسترازنکا و نیپرو با امضای قرارداد همکاری، متعهد شدند تا با یکدیگر برای تامین مواد اولیه ساخت واکسن کرونا در ژاپن همکاری کنند.

رکورد مرگ و میر در تایوان

بر اساس آخرین آمارها، تایوان طی شبانه روز گذشته ۱۱ مورد مرگ و میر را ثبت کرده که بیشترین میزان از زمان آغاز همه گیری ویروس کروناست.

این کشور همچنین محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با این ویروس اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: آمار جهانی قربانیان و مبتلایان کرونا تا ۵ خرداد آمار جهانی قربانیان و مبتلایان کرونا تا ۴ خرداد

واکسن اجباری برای برخی افراد در امارات

امارات اعلام کرده است که از ۶ ژوئن واکسیناسیون کووید-۱۹ برای افرادی که تمایل دارند در تمام رویداد‌های عمومی شرکت کنند، اجباری خواهد بود.

گذر هند از ۲۷ میلیون مبتلا

با ثبت ۲۰۸ هزار و ۹۲۱ مورد جدید ابتلا در هند، آمار کلی مبتلایان در این کشور از ۲۷ میلیون نفر فراتر رفت.

این کشور همچنین طی شبانه روز گذشته ۴ هزار و ۱۵۷ مورد مرگ و میر را به ثبت رسانده است.

شناسایی نوع هندی کرونا در دستکم ۵۳ کشور

سازمان بهداشت جهانی، می‎گوید تاکنون دستکم ۵۳ کشور افراد مبتلا به نوعی از ویروس کرونا را که در هند کشف شده بود، شناسایی کرده‎اند.

ابتلای بیش از ۷۷ هزار نفر از کارکنان بیمارستان‌های انگلیس

بیش از ۷۷ هزار نفر از کارکنان بیمارستان‌ها در انگلیس از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور به کرونا مبتلا شده‎اند.

کاهش میزان تجارت میان انگلیس و اتحادیه اروپا

بر اساس مطالعات انجام شده، به دلیل شیوع ویروس کرونا، میزان تجارت میان انگلیس و اتحادیه اروپا در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل حدود یک چهارم کاهش یافته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد