Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ضروری بودن راه اندازی صنفی برای ناشران استان، گفت : اگرچه به لحاظ مالی دست و بالمان تنگ است، اما باز هم از هر چه در توان داریم برای ایجاد این صنف مضایقه نمی‌کنیم.

او از ناشران به عنوان حاملان و انتقال دهندگان فرهنگ یاد کرد و گفت : اگر ناشران نباشند، اندیشه نویسندگان نشر پیدا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به صاحب سبقه بودن فعالین حوزه نشر کتاب در استان داشت و افزود: با برگزاری نشست‌های انتقادی می‌توان به ارتقا صنعت نشر کتاب در استان امیدوار بود.

به دنبال ایجاد شورای بررسی کتاب‌های محلی و کردی هستیم

او با بیان اینکه به دنبال ایجاد شورای بررسی کتاب‌های محلی و کردی هستیم، گفت: با ایجاد این شورا از این پس مجوز چاپ کتاب‌های محلی و کردی در استان صادر خواهد شد و امیدواریم این موضوع پایه‌ای برای اخذ مجوز نشر در داخل استان همچون استان‌های اصفهان، تبریز، قم و ... باشد.

او با تاکید بر اینکه دریافت مجوز چاپ کتاب باید به عنوان یک مطالبه از سوی استان مطرح شود، ادامه داد: چرا باید استانی مثل کرمانشاه با این همه ظرفیت و پتانسیل علمی کتاب‌های خود را برای اخذ مجوز چاپ به تهران بفرستد. استان هم توان و هم شناخت کافی برای صدور مجوز چاپ کتاب حتی در سطح غرب کشور را دارد و نباید چنین ظرفیتی را از دست بدهیم.

فاضلی افزود: زمانی که قرار بود سریال پرطرفدار"نون. خ " ساخته شود با حضور نویسنده، کارگردان و عوامل این سریال نشستی با کارشناسان استانی برای مشاوره دادن محلی به سازندگان سریال برگزار شد که دستاورد آن نزدیکی سریال به فرهنگ و آداب و رسوم محلی منطقه بود.

فاضلی اشاره‌ای هم به در دست پیگیری بودن راه اندازی دانشکده هنر در دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان یکی از مطالبات استان داشت و گفت: با مطالبه گری اهالی فرهنگ و رسانه هم اکنون دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از اعضای هیئت علمی خود را مامور راه‌اندازی رشته‌های هنری در دانشگاه رازی کرده که مایه خرسندی است.

او سپس هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ را نه هزینه بلکه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ باعث تقلیل هزینه‌ها در دیگر عرصه‌ها می‌شود، به عنوان مثال اگر با فرهنگ سازی فرهنگ رانندگی را بالا ببریم، تصادفات و مرگ و میر کمتر و نهایتا هزینه‌ها هم کمتر خواهد شد.

فاضلی با تاکید بر اهمیت پای کار بودن دیگر نهاد‌ها در حوزه فرهنگ سازی گفت: باید دیگر نهادها، رسانه ها، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه برای ارتقای فرهنگ جامعه ورود و سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد ناشر کتاب ناشران کتاب راه اندازی مجوز چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب


آقای علی رمضانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با گسترش فضای نمایشگاهی مجموعه ناشران کودک و نوجوان  و  دانشگاهی در محیط بزرگتری حضور پیدا کرده اند.
وی افزود: طبق پیش بینی‌های مختلفی که در نمایشگاه صورت گرفته است برخی نهاد‌ها مانند شهرداری تهران، بانک عامل نمایشگاه و مجموعه پست در تلاش هستند تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته ارائه کنند.
قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: ناشران این دوره نمایشگاه در بخش‌های عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین الملل دسته بندی شده اند و ناشران دیجیتال در فضای مشخص و رسمی تری خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
آقای رمضانی گفت: فضای مسقف در نمایشگاه امسال در بخش‌های دانشگاهی بیشتر است و بیست درصد (معادل ده هزار متر مربع فضای محیطی و دو هزار متر مربع فضای مسقف به بخش کودک) اضافه شده است.
فرایند غرفه بندی ناشران از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است و هم اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند.
سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب