Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم گلستان بی‌آبی و قطعی چندساعته برق را به صورت روزانه تحمل می‌کنند که این روند شرایط زندگی آنها را سخت کرده است.

خاموشی‌های اخیر مشکلاتی را برای صنایع و تولیدکنندگان نیز ایجاد کرده است و قطعی برق موجب ضرر و زیان فراوانی شده است بسیاری از مسائل را با مدیریت بهتر می‌توان بهبود بخشید و اگر نظارت و عملکرد خوبی در حوزه آب و برق صورت گیرد، شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

می‌طلبد که در این شرایط خاص و سخت، مسوولان مربوط عزمی جهادی و تلاشی جدی برای تأمین آب و برق پایدار برای مردم داشته باشند.

در این زمینه خبرنگار فارس گفت و گویی صمیمی با رمضانعلی سنگدوینی «نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی»، بهزاد هرمزی «مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان» و سیدمحسن حسینی «مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان» صورت داد.

*سهم برق گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت/ تامین آب شرب گرگان از آب‌های زیرزمینی

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گلستان دارای نیروگاه برق داریم و مصرف برق استان گلستان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که سهم برق استان گلستان به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است این یک اشکال است.

سنگدوینی ابراز کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است و بودجه‌های خوبی در این زمینه گرفته شد تنها مرکز استانی که تمام منابع آب شرب آن از منابع زیرزمینی تامین می‌شود آب شهر گرگان است.

وی تصریح کرد: چند وقت گذشته به روستایی سرزدم و دیدم برق و آب آن روستا قطع شده است آب چاه آن روستا به دلیل قطع برق قطع شده است مردم در وضعیت بدی به سر می‌برند.

* سد شصتکلاته برای ۴ سال آینده در مدار خواهد آمد/ گرگان با تنش آبی مواجه است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: سد شصتکلاته برای چهار سال آینده در مدار خواهد آمد در سال گذشته با وزیر نیرو جلسه گذاشتیم قرار شد ۱۰ حلقه چاه آب برای شهر گرگان مجددا حفر شود ما با کمبود آب مواجه هستیم حتی اگر تا همین الان برق قطع نشود شهر گرگان با تنش آبی مواجه است.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: تا چهار سال آینده باید به فکر تامین آب شهر گرگان و روستاهای آن باشیم در غیر این صورت مردم در تابستان با مشکل آب مواجه خواهند شد.

وی از قطعی آب و برق در استان گلستان ابراز گلایه کرد و گفت: نباید اجازه دهیم قطع برق در شهر گرگان اتفاق بیافتد به خصوص در مکان‌هایی که حلقه چاه داریم.

* انقلاب بزرگی در حوزه آب شرب روستایی به وجود خواهد آمد/ پیش‌بینی ۶۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه آب شرب روستایی گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با توجه به پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان بودجه خوبی برای گلستان در نظر گرفته شد که به اعتقاد بنده انقلاب بزرگی در حوزه آب شرب روستایی به وجود بیاید.

 

هرمزی ادامه داد: نکته دیگری که نمایندگان مجلس در استان و وزارت نیرو به جد پیگیر آن بودند موضوع تامین آب شرب شهر گرگان از سد میرداماد و سد شصت‌کلاته بود هرچند که نیاز آب شرب تمام شهر گرگان را تامین نمی‌کند شاید آب شرب حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ لیتر بر ثانیه تامین شود اما به هرحال این یک گام به جلو است.

وی تصریح کرد: اعتبار بسیار خوبی برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است حدود ۶۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه آب شرب روستایی برای سال جاری به استان پیش‌بینی شده است.

* آب شرب روستایی گلستان تقریبا ۷۴ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اذعان کرد: امیدواریم تخصیص این بودجه نیز صورت گیرد تا بتوانیم به خوبی این پروژه را مدیریت کنیم در حال حاضر در راستای رفع مشکل آب شرب مردم روستایی استان گلستان قرارداد بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان منعقد شد.

هرمزی با بیان اینکه استان گلستان از نظر تامین آب شرب در مقایسه به میانگین کشور حدود چهار درصد عقب است، اظهار کرد: میزان درصد آب شرب روستایی گلستان تقریبا ۷۴ درصد است بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا مشکل آب شرب را مرتفع کنیم.

وی در خصوص روستاهای فاقد آب شرب گفت: روستاهایی که فاقد آب شرب هستند متاسفانه در شمال استان گلستان قرار دارند و فاقد منبع آبی مطمئن در قسمت شمالی هستند و باید آب شرب از قسمت جنوبی به این منطقه منتقل کنیم که هزینه‌بر است.

* ۵۲۰حلقه چاه به دلیل قطعی برق در گلستان از رادار خارج شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ابراز کرد: قطع برق گلستان در یک هفته اخیر سبب شد به شدت در مسیر تامین آب شرب روستایی با اختلال روبه رو شویم متاسفانه استان گلستان با کمبود آب شرب مواجه است.

 

هرمزی ابراز کرد: به دلیل قطع برق در روز گذشته در شهر گرگان تعداد ۵۱ حلقه چاه آب از رادار خارج شده بود و در سطح استان گلستان نیز بیش از ۵۲۰ حلقه چاه آب به مدت یک الی پنج ساعت از مدار خارج شده بود.

وی تصریح کرد: برابر با پروتکل‌های پدافند غیرعامل که در استان گلستان به ما ابلاغ شد ما موظف هستیم در ایستگاه‌های پمپاژ از دیزل استفاده کنیم اما برای ۶۰۰ حلقه چاهی که در سطح استان گلستان وجود دارد استفاده از دیزل منطقی نیست و علاوه بر آن اعتباری در این زمینه وجود ندارد و اصلا شدنی نیست که ۶۰۰ حلقه چاه آب مجهز به دیزل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: در حال حاضر در سطح استان گلستان حدود ۴.۵ الی پنج مگاوات دیزل استفاده می‌کنیم اما گستردگی خاموشی‌ها به گونه‌ای است که نمی‌تواند با دیزل پوشش داده شود.

* سد میرداماد، ۸ میلیون مترمکعب آب شرب گرگان را تامین می‌کند

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: آب منطقه‌ای گلستان انجام دو کار در بخش آب شرب گرگان را در دستور کار خود قرار داده است یکی برنامه میان‌مدت در سد میرداماد است که با عنایتی که مجلس و وزارت نیرو دارد خوشبختانه در سال جاری ردیف اجرایی پیدا کرد و وزیر نیرو حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده بود ولی مجلس توانست این اعتبار را به ۱۴ میلیارد تومان ارتقا دهد این کار باعث می‌شود که کارهای اولیه در زمینه سد میرداماد را در منطقه شصتکلاته آغاز کنیم.

حسینی ابراز کرد: این سد تقریبا ۸ میلیون مترمکعب آب شرب شهرستان گرگان را تامین می‌کند برابر یک چهارم نیاز آب شرب گرگان می‌شود.

* تحویل ۵ حلقه چاه آب و ایستگاه پمپاژ تا اواسط تابستان در گلستان

وی اظهار کرد: چهار مولفه در بخش تامین آب شرب منطقه مهم است از جمله تامین، مخزن، شبکه توزیع و نحوه مصرف مشترکین آب را می‌توان نام برد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: دو حلقه چاه آب را تا پایان خردادماه جاری به  شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان تحویل می‌دهیم همچنین سه حلقه چاه آب در شرق گرگان با یک ایستگاه پمپاژ و مخزن را تحویل خواهیم داد البته با توجه به نوسانات قیمت‌ها متاسفانه پیمانکار ما این کار را رها کرد و ما با یک پیمانکار دیگری قرارداد بستیم و امیدواریم تا اواسط تابستان بتوانیم مجموع پنج حلقه چاه آب و ایستگاه پمپاژ را تحویل دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بیش از ۹۰ درصد منابع تامین آب شهرستان گرگان از منابع آب زیرزمینی است، سد شصتکلاته (میرداماد) ۷ میلیون متر مکعب تخصیص آب شرب دارد.

سد میرداماد (شصت کلاته) به دلیل اینکه می‌تواند بخشی از مشکل آب شرب شهرستان گرگان را مرتفع کند بسیار حائز اهمیت است که در این راستا نمایندگان مردم استان گلستان در شورای اسلامی و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر مسوولان ذی‌ربط باید برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات قطعی آب گامی اساسی بردارند.

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: سد شصت کلاته چهار سال آینده مدار قطعی آب و برق گلستان سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس 520 حلقه چاه رادار مدیرعامل آب منطقه ای گلستان حوزه آب شرب روستایی آب منطقه ای گلستان مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان تومان اعتبار استان گلستان تامین آب شرب آب شرب گرگان سد میرداماد حلقه چاه آب شهر گرگان سال آینده خواهد آمد خارج شد مشکل آب قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان  از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان  خبر داد.

محمود اسپانلو  طهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد این خبر را اعلام و اظهار کرد: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می شود انسجام و تمرکز  بر مبارزه با بینان های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی بیان کرد: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.

دادستان مرکز گلستان از اجرای طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام نیز خبر داد و گفت: در این طرح همه پرونده های موجود در واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می شود.

این مقام مسئول راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را دو اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

گفتنی است، تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

جلسه داستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان