Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه طی چند سال گذشته طبقه متوسط تجزیه و طبقه پایین گسترده شده است، گفت: علی رغم آمارهایی که داده می‌شود، طی۱۰ ساله گذشته رشد اقتصادی تقریبا صفر بوده است.

قدس آنلاین؛ به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی امروز در دیدار فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون با ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار داشت: در طول ۱۰ ساله گذشته رشد اقتصادی تقریباً صفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم آمارهایی که داده می‌شود، واقعیت اقتصاد این است. به دلیل این رشد اقتصادی، همیشه با نرخ تورم بالا روبرو بوده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: طی چند سال گذشته طبق متوسط تجزیه شده و طبقه پایین گسترده شده است. همواره تورم در مقابل افزایش دستمزد برنده بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در ۱۰ سال گذشته، برای اولین بار نرخ استهلاک از نرخ سرمایه‌گذاری بالاتر رفته است. به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری کار برای رئیس جمهور آینده بسیار سخت خواهند بود.

شافعی گفت: عدم نوسازی صنایع و عدم استفاده از فناوری‌های جدید میان ایران و صنعت جهان فاصله انداخت است. این برای آینده تولید بسیار خطرناک است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: سوال این است که علی‌رغم این ظرفیت‌ها چرا از فرصت‌های موجود در اقتصاد کشور نتوانسته‌ایم استفاده کنیم؟ باید مشخص شود عیب کجاست.

وی ادامه داد: قبل از آنکه دولت نرخ تورم و بیکاری و دیگر آمار را اعلام کند، مردم و کاسبان در زندگی خود آن‌را تجربه می‌کنند.

شافعی گفت: آنچه موجب توفیق دولت آینده خواهد شد، چگونگی انتخاب تیم اداره کننده اقتصاد است. دولت آینده باید اهلیت مدیران را مورد توجه قرار دهد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی ایران غلامحسین شافعی رشد اقتصادی طبقه متوسط اتاق بازرگانی ایران رشد اقتصادی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه

یک اقتصاددان درباره روند نرخ تورم تا پایان سال توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه