Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون بین‌الملل قوه قضائیه در دیدار با رئیس و مدیران پلیس بین‌الملل ناجا، دستگاه قضا و پلیس بین‌الملل را مکمل یکدیگر در امنیت‌آفرینی، عدالت‌گستری و مبارزه با فساد و جریان‌های تروریستی خواند.

وی با بیان این که هم‌افزایی مؤثر دیپلماسی قضائی و پلیسی نقطه امنی برای تبهکاران باقی نخواهد گذاشت، بر ضرورت تقویت همکاری‌های طرفین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بین‌الملل قوه قضائیه با تاکید بر همکاری دو مجموعه برای تحقق حداکثری مأموریت‌های مشترک، تصریح کرد: باید تمامی ظرفیت‌ها برای استرداد مجرمینی که حقوق ملت را تضییع کرده‌اند، و اعمال فشار بر کشورهایی مانند کانادا که به بهشت اختلاس‌گران و پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده اما همچنان ادعای حقوق بشر دارند، به کار گرفته شود.

تقویت همکاری‌های ناجا و قوه قضائیه

در ادامه این دیدار سردار هادی شیرزاد با اشاره به ظرفیت‌ها و ارائه گزارشی از مأموریت‌های محوله پلیس بین‌الملل ناجا بر ضرورت شناخت محورهای مشترک و توسعه همکاری‌های بیشتر بین دو طرف تاکید کرد.

وی از آمادگی پلیس بین‌الملل ناجا برای همکاری با قوه قضائیه به ویژه امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای ردیابی و شناسایی متهمان بین المللی خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و پلیس بین‌الملل ناجا، تمام سعی ما بر این است هیچ متهمی در هیچ جای دنیا نتواند از دست قانون فرار کند.

سردار شیرزاد با اشاره به توانمندی‌های پلیس بین الملل ناجا و کارکرد مؤثر بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل، گفت: این بانک‌ها حاوی اطلاعاتی از کشورهای مختلف در حوزه جرایم متفاوت است که برای کشورهای عضو سازمان اینترپل به اشتراک گذاشته می‌شود.

کد خبر 5221288 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر ایران علی باقری کنی کانادا اینترپل دیپلماسی قضائی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا انتخابات 1400 بابک خرمدین تذکرات شورای شهر قوه قضاییه میراث فرهنگی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر کیفیت هوای تهران پلیس بین الملل ناجا قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران