Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که یکی از کارمندان سفارت بلغارستان "عنصر نامطلوب" است؛ اقدامی که در پی واکنش به اخراج دیپلمات روسی در ماه گذشته میلادی در سفارت روسیه در صوفیه صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان‌های بلغارستان پیشتر مظنون شده بودند که دست کم شش شهروند روس در چهار انفجار در انبار مهمات بلغارستان در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ دست دارند و در همین راستا دولت صوفیه یک دیپلمات روس را ماه گذشته میلادی اخراج کرد؛ اقدامی که مسکو آن را محکوم کرد و غیرقابل توجیه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به سفیر بلغارستان بابت تصمیمش در اخراج یکی از کارمندان این کشور در مسکو اطلاع داده است.

وزارت خارجه بلغارستان اواخر آوریل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که دیپلمات روس عنصر نامطلوب است و مسکو نیز وعده داد که دست به اقدام متقابل می‌زند.

رسانه‌های خبری بلغارستان پیشتر گزارش کرده بودند که شش شهروند روس مظنون به دست داشتن در یکسری انفجارها در انبار و کارخانه‌های تسلیحات سازی این کشور هستند. سه تن از آنها به تلاش برای قتل یک تاجر بلغاری متهم شدند.

دادستان‌های بلغارستان اکنون به دنبال بررسی چهار انفجار در انبار مهمات در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه بلغارستان انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال عراق ۳۲ عنصر گروهک تجزیه طلب پ ک ک از پای در آمدند.
بنا بر این اطلاعیه، عملیات فوق در مناطق هفتنین، گارا، هاکورک و منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق صورت گرفته است.
در این اطلاعیه آمده عملیات علیه گروه‌های تروریستی تا ازپای درآمدن آخرین تروریست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران