Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@20:38:05 GMT

سینماهای قدیمی پایتخت همچنان تعطیل هستند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۵۶۳۵

سینماهای قدیمی پایتخت همچنان تعطیل هستند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با وجود تاکید زیادی که در یک سال و نیم گذشته بر رعایت پروتکل‌ها در سینماها و کم‌خطر بودن نسبت به بسیاری از مکان‌های تفریحی دیگر شده اما نبود مخاطب، خیلی از سینماها را به تعطیلی کشانده و البته آن تعدادی هم که همچنان باز هستند، شاید تعداد بلیت‌هایی که در روز می فروشند به کمتر از انگشتان یک دست برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیشه تعطیل سینماها در روز بازگشایی

در تهران سینماهای قدیمی و شناخته‌شده‌ای همچنان تعطیل هستند که از بین آن‌ها به سینماها و پردیس‌های قدس، فلسطین، ایران، پایتخت، پیروزی، گلریز، عصر جدید، مرکزی، مگامال، زندگی، اریکه ایرانیان، شهرک، ارگ، سمرقند، راگا، تماشا، رازی، شمیران، دزاشیب، دهکده المپیک، هدیش، صبا، شکوفه و باغ کتاب می‌توان اشاره کرد.

البته برخی از این سینماها مشکلات غیرسینمایی هم دارند مثل گلریز که به خاطر مشکلات مالکیتی مدتی است پلمپ شده یا شهرک که پس از تبلیغ سانس خانوادگی و قلیان با تصمیم مدیرانش قرار است از چرخه اکران سینمایی خارج شده و به سالن‌هایی برای پخش فوتبال و سریال‌های شبکه نمایش خانوادگی به صورت اختصاصی و برای رونق فوت‌کورت‌های اطراف سالن‌ها تبدیل شود.

سینماها از امروز باز هستند | فهرست فیلم هایی که اکران می شود

مگامال یکی از مجموعه‌هایی است که از اسفند ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز نکرده و مدیرانش کفاف ندادن هزینه‌ها و نبود فیلم‌های خوب را دلیل اصلی بسته بودن سالن‌ها می‌دانند.  

گفت وگو با بسیاری از مدیران این سینماها نشان می‌دهد که اصلی‌ترین دغدغه آن‌ها اکران فیلم خوب است که به نظر می‌رسد هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر به نمایش فیلم خود در این روزها نیست.

دو هفته قبل شورای صنفی نمایش از ورود فیلم «گل به خودی» به چرخه اکران خبر داد ولی هنوز خبری از نمایش این فیلم نیست و گفته شده شاید بعد از تعطیلات نیمه خرداد روی پرده رود. با این حال به نظر می‌رسد دست‌کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق جدیدی در اکران سینماها رخ ندهد و شاید در این مدت تعداد سینماهای خاموش بیشتر هم شود، چرا که برخی سینمادارها معتقدند تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 603719 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۳۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان و «آسمان غرب» با فروش بیش از یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم و فروش میلیاردی جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند.

فیلم‌های «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۸۳۱ میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از ۳۵۲ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۲۰۵ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۲۳ میلیون تومان، «روز مات» با فروش بیش از ۶ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفتند.

همچنین فروش کلی سینمای ایران از ابتدای اردیبهشت تا ۱۴ این ماه به بیش از ۹۷ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان رسید و سینمای ایران جمعه ۷ اردیبهشت ماه با فروش بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان بیشترین فروش و سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با ۲۷۹ هزار و ۲۹۸ نفر، بیشترین مخاطب را در این ماه داشته است.

کد خبر 6097271

دیگر خبرها

  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت