Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:33:12 GMT

پای درس مجیدی، برزگر و فرانتس رودنکیرشن

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۵۸۵۰

پای درس مجیدی، برزگر و فرانتس رودنکیرشن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسترکلاس‌های مجید مجیدی با عنوان نگاهی به فیلم بدوک، مجید برزگر با عنوان تجربه‌های فیلم کوتاه و فرانتس رودنکیرشن از آلمان، فردا پنجشنبه ۶ خرداد در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود.

 این کارگاه‌ها به ترتیب در ساعت‌های ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ به‌صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان به سینمای ایران و جهان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزانه سه کارگاه مجازی در خلال جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود که از طریق اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره و سایت جشنواره به‌صورت رایگان برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است. شادمهر راستین مدیریت بخش کارگاه‌ها را برعهده دارد و سحر عصرآزاد به عنوان کارشناس در این بخش حاضر است.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس سینمایی چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه‌ شود.

مجید مجیدی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما ساخت آثاری همچون خورشید، آن سوی ابرها، محمد رسوال الله(ص)، آواز گنجشک‌ها، بید مجنون، باران، رنگ خدا، بچه‌های آسمان، پدر، بدوک و... را در کارنامه پرافتخار کاری خود دارد.

کسب جوایز بهترین فیلم از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مونترال برای فیلم‌های بچه‌های آسمان و رنگ خدا و باران، نامزدی بهترین فیلم خارجی در اسکار برای بچه‌های آسمان، جایزه پلاک نقره از جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم لوکاس (آلمان)، جایزه اول سیفژ از شانزدهمین جشنواره فیلم اولو (فنلاند)، جایزه «مارچلو ماسترویانی» از جشنواره فیلم ونیز برای روح‌الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم خورشید و... از دیگر افتخارات کارنامه این هنرمند است. 

فرانتس رودنکیرشن مشاور مستقل فیلمنامه و ساکن برلین است. او در سال ۲۰۱۴ به همراه فرانسواز فون وی حلقه فیلمنامه را تاسیس کرد. او به عنوان مدرس در پروژه‌های کارگاهی بین‌المللی سینه لینک ساریوو، سی فیک (کارگاه فیلم داستانی جنوب شرقی آسیا) و میدپوینت کار می کند. این هنرمند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ مدرس فیلمنامه و گره‌افکنی در کارگاه فیلم تورینو و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ یکی از مشاوران اصلی کارگاه فیلم بینگر در آمستردام بود. وی با بخش استعدادهای جشنواره برلین نیز همکاری دارد.

مجید برزگر نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما ساخت فیلم‌های ابر بارانش گرفته، یک شهروند کاملا معمولی، پرویز و فصل باران‌های موسمی را در کارنامه پرافتخار کاری خود دارد. وی همچنین برنده جایزه ویژه هیات داوران در شصتمین دوره جشنواره جهانی سن سباستین، جایزه نتپک جشنواره فیلم «آشیاتیکا» رم و... بوده است و حضور و داوری در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی از جمله سائوپائولو برزیل، تسالونیکی یونان، بنگلور هند، روتردام هلند، میدل ایست نو ایتالیا و... را در پیشینه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده است.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها جشنواره جهانی فیلم فجر مجید مجیدی سینمای ایران مجید برزگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر مجید مجیدی سینمای ایران جشنواره جهانی فیلم فجر مجید مجیدی سینمای ایران مجید برزگر اخبار کنکور جشنواره جهانی فیلم فجر جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»

اولین تصویر از «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» پیش از رونمایی در جشنواره کن ۲۰۲۴ منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نخستین تصویر از فیلم سینمایی «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» که با سرمایه شخصی او ساخته شده است با حضور «آدام درایور» و «ناتالی امانوئل» منتشر شد.

این پروژه سینمایی که جشنواره‌های مهم سینمایی در رقابت برای نمایش آن بودند، سرانجام به جشنواره کن رسید و سازنده سه‌گانه «پدرخوانده» فیلم جدید خود را در بخش مسابقه کن رونمایی خواهد کرد. 

 «مگالوپولیس» پروژه‌ای است که کاپولا برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ شروع به نوشتن آن کرد و با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده که بخشی از آن با فروش بخش قابل توجهی از املاک او تامین شده است.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و ۱۵ دقیقه مدت زمان داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن دنبال می کند، با دو دیدگاه رقیب؛ یکی از یک معمار ایده آلیست (آدام درایور)، دیگری از طرف شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

«آناهید نظریان»، «بری آزبورن» و «دارن دیمتر» تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم سینمایی هستند.

«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ‌۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و ... اشاره کرد. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو ژاپنی جیبلی هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟