Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@05:15:41 GMT

ظریف:‌ آرامش قفقاز مسئله امنیت ملی ایران است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۰۰۷

ظریف:‌ آرامش قفقاز مسئله امنیت ملی ایران است

وزیر امور خارجه قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسئله امنیت ملی ایران عنوان کرد و بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف»  که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری ارمنستان در ایروان به سر می‌برد، صبح امروز با «آرا آیوازیان»  کفیل وزارت امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سفر به ایروان را فرصت مناسبی برای گفت‌وگو درباره شرایط ویژه منطقه توصیف کرد و با اشاره به سفر هفته جاری وزیر راه و شهرسازی ایران به ارمنستان، اظهار امیدواری کرد اجرای توافقات انجام شده در این سفر به گسترش روابط دو کشور کمک کند.
وزیر امور خارجه قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسئله امنیت ملی ایران دانست و با اشاره به سیاست اصولی ایران در قبال بحران قره‌باغ از دهه ۹۰ میلادی، بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کرد.
ظریف به تلاش‌های ایران در ماه‌های اخیر برای کمک به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات اشاره کرد و با ابراز نگرانی کشورمان از تنش و تشنج اخیر، بر ضرورت خویشتنداری همه طرف‌ها و احترام  به تمامیت ارضی یکدیگر و تلاش برای حل اختلاف از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر تنشی در منطقه رنج می‌برد، بر تلاش برای کمک به نزدیک شدن دیدگاه‌های دو کشور تاکید کرد و ضرورت احترام به مرزهای بین‌المللی، تمامیت ارضی کشورها و عدم تغییر مرزها به عنوان یک خط قرمز از سوی ایران را مورد تصریح قرار داد.  
وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد اختلافات در منطقه و بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به سمت کاهش تنش جریان یافته و کشورهای منطقه به سوی ثبات و افزایش ارتباطات مفید برای مردم منطقه حرکت کنند.
«آرا آیوازیان» کفیل وزارت امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به دستورکار همکاری‌های فیمابین، بر اهمیت گفت‌وگوهای منظم رهبران دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.
وی با اشاره به اختلاف مرزی ارمنستان و آذربایجان در هفته‌های اخیر، این حوادث را با ثبات و آرامش منطقه ناهمخوان دانست./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تمامیت ارضی امور خارجه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است