Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خالد بطش از مقامات جنبش جهاد اسلامی جنگ سیف القدس در غزه را جنگ تعیین سرنوشت قدس توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خالد البطش با شرکت در برنامه ضیف و حوار از شبکه تلویزیونی العالم ضمن تبریک پیروزی نیرو‌های مقاومت به ملت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی درباره جنگ اخیر در غزه موسوم به سیف القدس گفت، با آغاز نبرد، متوجه شدیم که این نبرد با نبرد‌های دیگر متفاوت است، دشمن می‌خواست با این نبرد، بر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پیروز شود و این نبرد را به نفع خود تمام کند، همانطور که به خاطر داریم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی وسفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خالد بطش گفت، نبرد سیف القدس را نبرد تعیین سرنوشت قدس و حاکمیت ملی و دینی فلسطینی‌ها بر قدس می‌دانیم، در نتیجه چاره‌ای جز دفاع از قدس و حفظ عزت حافظان قدس و جلوگیری از مهاجرت و آوارگی ساکنان محله الشیخ جراح نداشتیم. در نتیجه نیرو‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمله به مسجد الاقصی و تلاش‌های این رژیم برای آواره کردن ساکنان الشیخ جراح تا ساعت شش عصر روز حمله هشدار دادند، اما دشمن این هشدار را جدی نگرفت، اما نیرو‌های مقاومت به وعده خود عمل کرد و سه دقیقه به ساعت شش عصر، گردان‌های القدس و گردان‌های القسام با موشک‌های خود به شهرک‌های صهونیست نشین حمله کردند یعنی اینکه نیرو‌های مقاومت به وعده‌ها و هشدار‌های خود برای ثابت کردن اینکه قدس پایتخت اسرائیل نیست عمل کردند.
بطش در ادامه گفت، در حال حاضر هیچ سیاستمدار یا شخصیتی که دوستدار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است نمی‌تواند ادعا کند که قدس پایتخت اسرائیل است، قدس یک شهر عربی اسلامی است، ما در این نبرد مسئله مهمی را حل وفصل کردیم اینکه قدس پایتخت دشمن صهیونیستی نیست و این شهر پایتخت مسلمانان و فلسطینی‌ها و قبله مسلمانان است.
خالد بطش در ادامه گفت، مقاومت فلسطین باعث تثبیت این معادله شد که قدس پایتخت اسرائیل نیست و سلاح نیرو‌های مقاومت که برخی ادعا می‌کنند برای ایجاد بحران‌های داخلی، دفاع از غزه، شکست محاصره غزه و کسب پول، دلار و نفت نیست بلکه این سلاح برای دفاع از مسائل راهبردی ملت فلسطین و برای دفاع از قدس است و هدف از سلاح نیرو‌های مقاومت در غزه حمایت قدس از غزه است.
این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد: ما در این نبرد بر وحدت اراضی فلسطینی و وحدت مردم فلسطین تاکید کردیم و ملت توانستند بوی پیروزی را استشمام کنند و همه گرد نیرو‌های مقاومت جمع شده اند و حامی مقاومت و سلاح‌های آن‌ها هستند. این نبرد نشان داد که می‌توان دشمن صهیونیستی را شکست داد و ان شاء الله در نبرد بعدی خواهیم توانست در صورت کسب حمایت کشور‌های عربی شکست بزرگتری به دشمن صهیونیستی وارد کنیم.
خالد بطش درباره برگزاری تظاهرات در لبنان و اردن در حمایت از قدس و تلاش تظاهرکنندگان برای حمله به مرز‌ها گفت، ابتدا باید به همه ملت‌ها از جمله ملت‌های دوست و برادر اردن، لبنان و سوریه، عراق، الجزایر، پاکستان، ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، قطر، کویت، بحرین، یمن و همه ملت‌هایی که در حمایت از فلسطینی‌ها تظاهرات کردند درود بفرستم. همانطور که شاهد بودید حتی ملت‌های انگلیس و فرانسه نیز در حمایت از فلسطینی‌ها تظاهرات کردند. وقتی یک پیروزی شکل می‌گیرد همه مردم دور مقاومت گرد می‌آیند، زیرا که باعث ایجاد امید جدیدی در روحیه مردم می‌شود، با این نبرد این امید در مردم شکل گرفت که اسرائیل شکست پذیر است و نیرو‌های مقاومت با سلاح‌هایی که در شرایط سخت محاصره و تحریم‌ها ایجاد کرده اند می‌توانند دشمن را شکست دهند.
خالد بطش گفت، نیرو‌های مقاومت دو گزینه بیشتر در اختیار نداشتند اینکه تلاش کنند بر دشمن پیروز شوند ابزار‌های اینکار را فراهم کنند و به حمایت از مقدسات و اراضی فلسطینی بپردازد یا اینکه به دنبال عادی سازی روابط باشند و برای عادی سازی همه چیز خود از جمله کرانه باختری و قدس را تقدیم رژیم صهیونیستی کنند. در نتیجه نیرو‌های مقاومت دو گزینه در اختیار داشتند اینکه در واکنش به حملاتی که علیه قدس و مقدسات صورت می‌گیرد ساکت بنشینند و کاری نکنند یا اینکه علی رغم محاصره، گرسنگی و تحریم به دنبال پیروزی باشند و ابزار‌های پیروزی را بسازند. وقتی نبرد تعیین سرنوشت قدس آغاز شد، دیدیم که نیرو‌های مقاومت از گزینه حمایت از مقدسات و قدس استفاده کردند.
خالد بطش در ادامه گفت، عملیات سیف القدس موفق شد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سازش با این رژیم را متوقف کند، زیرا این اقدامات باعث بازپس گیری حقوق فلسطینی‌ها و عرب‌ها نخواهد شد. تنها راه موفق و سازنده راه حل مقاومت است.
این مقام جهاد اسلامی فلسطین گفت، همانطور که روزنامه گاردین نوشته است و جنگ غزه را سخت‌ترین جنگ برای رژیم صهیونیستی خوانده است، این جنگ، یک جنگ مهم راهبردی بود. اسرائیل می‌خواست غزه را شکست دهد و سلاح نیرو‌های مقاومت را در غزه نگاه دارد و کاری کند که نیرو‌های مقاومت در مسائل فلسطین دخالت نکنند، اما مقاومت وارد نبرد تحول راهبردی یعنی قدس شد و بازگشتی به عقب نخواهد داشت و به دفاع از قدس و مقدسات ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیف القدس نیرو های مقاومت رژیم صهیونیستی قدس پایتخت فلسطینی ها سرنوشت قدس عادی سازی سیف القدس ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از حمله خمپاره‌ای قسام به نیروهای اشغالگر در نتساریم خبر دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی را در محور نتساریم در جنوب شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیده است.

از سوی دیگر گردانهای شهدای الاقصی نیز از حمله پایگاه زیکیم رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه کتائب شهدا الاقصی آمده است: مبارزان ما به همراه نیروهای شهید عمر القاسم و کتائب شهید عبدالقادر الحسینی، پایگاه زیکیم را هدف قرار دادند.

گفتنی است که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و تل آویو برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 6092438

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی