Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:50:18 GMT

فرزندان خود را اینگونه تربیت کنیم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۲۷۴

فرزندان خود را اینگونه تربیت کنیم

‍‍‍‍‍‍

ما چطور برای معاش و تحصیل دغدغه داریم و خود را برای علم آموزی آنها به آب و آتش می‌زنیم، اما برای پرورش روحی، تهذیب نفس و آدم بودن فرزند وقت نگذاریم؟ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کانون خانواده یکی از عرصه‌هایی است که انسان از آغاز تا پایان زندگی با آن رابطه تنگاتنگ و سرنوشت‌ساز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون خانواده، نه تنها هویت انسانی بشر نابود می‌شود بلکه همه تلاش‌های فردی و اجتماعی نیز در حقیقت بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند؛ چرا که رشد و افول جامعه بستگی به افرادی دارد که هسته اولیه تربیت آنها در خانواده شکل می‌گیرد؛ قرآن کریم، به عنوان برترین نسخه زندگی و عالی‌ترین راهنمای بشر برای دست‌یابی به حیات طیبه، بخش عظیمی از آیات را به تحکیم و تعدیل روابط انسان در خانواده، حقوق و وظایف همسران و فرزندان نسبت به یکدیگر اختصاص داده است. (سوره نور، آیه32؛ سوره روم، آیه21؛ سوره نساء، آیه44) بنابراین مؤثرترین نقش در اصلاح امور جامعه و تربیت انسان را خانواده و خصوصاً والدین ایفا می‌کنند.

از این جهت است که هر یک از معصومین علیهم‌السلام نسخه‌های متعددی برای روش تربیت صحیح فرزندان ارائه داده‌اند که مطالعۀ آنها راهکارهای مناسبی را فراروی ما در جهت تربیت هرچه بهتر آنها قرار می‌دهد. 

حجت‌الاسلام فرحزاد در سخنانی با تأکید بر آنکه بر اساس روایات، بهترین ارث برای فرزندان، ادب است، گفت:  بهترین ارث این نیست که مال و ثروت برای فرزندان باقی بگذارید بلکه ادب بهترین ارث است؛ امام صادق (ع) در روایتی فرمود «إنَّ خَیرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لِأَبنائِهِم الأَدَبُ لاَ المالُ؛ یعنی بهترین ارثی که پدران برای فرزندان خود به ارث می‌گذارند، ادب است نه مال.» مال با گذشت زمان، فانی می‌شود، اما ادب باقی می‌ماند. هر اندازه رفتار و کردار و گفتار والدین سرشار از ادب باشد، بهتر است. بزرگی می‌فرمود در عمرم پدرم مرا بدون پسوند «آقا» صدا نکرده است.

وی افزود: رسول الله صلی الله علیه و آله نیز در روایتی فرمود «اَدَّبو أوْلادَکمْ عَلی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبیکمْ وَ حُبِّ اَهْلِ بَیتِهِ وَ قِراءَه القُرآنِ؛ یعنی محور تربیت فرزندانتان بر این سه گزاره باشد: حب پیامبرتان، حب اهل‌بیت نبی و قرائت قرآن». ما چطور برای معاش و تحصیل دغدغه داریم و خود را برای علم آموزی آنها به آب و آتش می‌زنیم، اما برای پرورش روحی، تهذیب نفس و آدم بودن فرزند وقت نگذاریم؟ 

چند نکته ضروری در اهمیت تربیت فرزند در بستر خانواده

فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح مورد توجه ویژه بانوان باشد

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده بهترین ارث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه فرزندان من... + فیلم

مادری با پسرش که در شبه گورستانی دسته‌جمعی در حیاط بیمارستان ناصر شهر خان یونس پیدا شده است، وداع می‌کند...

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • توصیه سرمربی خارجی که به ایران آمد؛ هرگز اینگونه ازدواج نکن!
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • همه فرزندان من... + فیلم
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند