Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به عدم درج نام مادر در کارت ملی و مشکلات ایجاد شده در اثر آن برای مادران به ویژه مادرانی که سرپرستی فرزند خود را برعهده دارند، گفت: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری سال گذشته طی مکاتبه‌ای با وزارت کشور و برگزاری نشست‌های تخصصی و طرح موضوع در کمیسیون لوایح دولت خواستار درج نام مادر در کارت ملی شد که به گفته وزارت کشور ، کل مشخصات هویتی در قالب تراشه‌ای می‌تواند در کارت ملی درج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت زنان این مساله را با جدیت پیگیری کرد و امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در وبینار  خرمشهر، زنان، روایت‌های ماندگار از حماسه آفرینی‌ها که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در حالی مسئولیت حضانت فرزندان با مادران است که مادران اختیاری ندارند و حتی مشخصات هویتی مادر در سامانه الکترونیکی دولت وجود ندارد و همین امر مشکلاتی را برای زنانی که سرپرستی فرزندان خود را بر عهده دارند، ایجاد کرده است. 

ابتکار افزود: درج نام مادر در کارت ملی مطالبه زنان و همسران شهدا بود. به طور مشخص همسر یکی از شهدای هسته‌ای در فرودگاه و در حالی که تنها کارت ملی به همراه داشت برای اثبات نسبت خود با فرزندش مورد بازخواست قرار گرفت و گلایه‌ای در این خصوص ایجاد شده بود. 

وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری سه موضوع حقوقی را  در حوزه مطالبات زنان ایثارگر و همسران شهدا پیگیری کرد. یکی از این موضوعات "حق پرستاری" این زنان بود که شورای حقوقی معاونت در این زمینه نشست‌های تخصصی برگزار کرد. در کمیسیون دولت این موضوع را مطرح کردیم و با دستگاه‌هایی نظیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه صحبت‌هایی کردیم و این گفتگوها ادامه دارد. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین با اشاره به تدوین لایحه‌ای با موضوع "حضانت" برای اعطای اختیاراتی به همسران شهدا، تصریح کرد: موضوع "حضانت" نیز درخواست همسران شهدا بود. در این راستا نشست‌های حقوقی با دانشگاه مفید برگزار کردیم و در نهایت دو لایحه در این راستا برای دولت ارسال کردیم. این لوایح در کمیسیون فرعی لوایح دولت به بحث گذاشته و مطرح می‌شود. از همسران شهدایی که موضوع حضانت مطالبه آنهاست دعوت می‌کنیم که مسایل خود را با ما مطرح کنند.

به گفته وی از جمله مهم‌ترین رویکردهای معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری، توجه به "گفتگوی ملی خانواده" به عنوان راهکار تقویت خانواده، تحکیم، دلبستگی خانواده و انسجام اجتماعی بوده است، چراکه مهارت گفتگو و مهارت‌های ارتباطی باید از اعضای خانواده آغاز شود تا بتوان به خانواده‌های آرام و در نهایت تعالی جامعه دست یافت.

ابتکار افزود: از دل طرح گفتگوی ملی خانواده، طرح "گفتگوی بین نسلی" استخراج شد. معاونت در این راستا کار مطالعاتی بسیار خوبی و الگو سازی گفتگوی بین نسلی انجام داد. اینکه چگونه متولدین 80 و 70می‌توانند گفتگوی موثر و نه یک طرفه با نسل انقلاب داشته باشند و بتوانند درباره اهداف و انگیزه شهدا سوال کنند، بسیار حائز اهمیت بود. 

وی با تاکید بر اهمیت تبیین اهداف شهدا در جنگ تحمیلی برای جوانان امروزی گفت: اینکه در شرایط امروزی جوان چه بهره‌ای می‌تواند از مسائل و حرف‌های دوران شهدا ببرد بسیار مهم است. ما نتوانستیم رشته‌های مستحکم معنویت را به نسل جوانی که با فضای سایبری و اینترنت بزرگ شده و نگاهش فرق کرده منتقل کنیم. از جمله جنبه‌های مهم گفتگوی بین نسلی ما، گفتگوی جوانان با ایثارگران بود که در این راستا نشست‌هایی برگزار کردیم. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری کلید استمرار ارزشهای "ایثارگری" و ارزشهای "انقلاب اسلامی" را "گفتگوی بین نسلی" دانست و افزود: تا زمانی که گفتگوی بین نسلی فراگیر نشود فاصله بین نسلی بیشتر می‌شود. متاسفانه در کلیشه‌هایی گرفتار شدیم که بعضا رسانه ملی و سینمای ما نتوانسته از این کلیشه‌ها خارج شود و متناسب با شرایط امروزی با نسل جوان تعامل و گفتگویی ایجاد کند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نگرانیم نکند کاری انجام دهیم که حضور، کمرنگ و نمایش قدرتی که از طریق صندوق رای و سلیقه و خواست مردم محقق می‌شود تضعیف شود. به ویژه برای نسل جوان که پیوند انقلاب با آینده و فرهنگ ایثارگری از طریق نسل جوان انجام می‌شود. در حالی که اکثریت پای کار انقلاب بودند؛ اکنون اگر جوان پای کار نایستد و به اقلیتی تبدیل شود قطعا نگرانی‌ها افزایش پیدا می‌کند و این سوال مطرح می‌شود که ما چه کردیم که میزان مشارکت علیرغم پیوند با نسل جوان و علیرغم حضور و دعای خانواده و مادران شهدا به اینجا رسیده است؟. 

ابتکار در پایان گفت: شهدا و خانواده شهدا در اوج ایثارگری و نگران سرنوشت ایران هستند. باید دید ما در قبال این عزیزان چه پاسخی داریم. این همواره سوال مهمی است که در مقاطعی نظیر انتخابات نگرانی نسبت به آن بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معصومه ابتکار همسران شهدا امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفتگوی بین نسلی همسران شهدا کارت ملی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا جزو وظایف ذاتی مدیران و مسئولان شاغل به خدمت در این نهاد محسوب می‌شود، تاکید کرد: غفلت از انجام این وظیفه ذاتی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

علی اکبر سلمانی در سومین جلسه منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در سراب گفت: همواره و تحت هر شرایطی، دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا باید در اولویت برنامه‌های خادمان این خانواده‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و هیچ یک از مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند در لابلای مشغله های روزمره اداری، به خصوص پدران و مادران شهدا مورد کم مهری قرار بگیرند.

وی روسای ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح آذربایجان شرقی را مکلف به اختصاص حداقل یک روز از هفته برای دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا دانست و افزود: در انجام این وظیفه مهم نیز باید اثربخش بودن و کیفیت دیدارها مد نظر باشد.

سلمانی توضیح داد: باید در هر یک از دیدارها مسائل و مشکلات خانواده‌های بزرگوار دیدارشونده، شناسایی و احصاء شود و تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات، درخواست‌ها و مسائل مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: متأسفانه روزی نیست که برخی از پدران و مادران بزرگوار شهدا را از دست می‌دهیم و لذا باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس داشته و تکریم کنیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طول سال گذشته تک تک شهرستان‌های آذربایجان شرقی مورد بازدید قرار گرفت و جلساتی در جریان این سفرهای هفتگی به انجام رسید. به پیشنهاد شورای معاونین اداره کل، از سال جدید این سفرها و این جلسات، با تمرکز روی حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی، منطقه‌ای شده تا ضمن برگزاری یک نشست مشترک بین چند شهرستان، با تعامل و هم افزایی، امورات را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم که نشست سراب، سومین نشست منطقه ای بعد از میزبانی های تبریز و بناب است.

سلمانی افزود: هدف از طراحی و اجرای نشست‌های منطقه‌ای، بررسی موانع، مشکلات و چالش‌ها برای پیدا کردن راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی خواستار اهتمام پرسنل شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی شد و گفت: تسلط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها علاوه بر مطلوب شدن و سرعت گرفتن آهنگ خدمات رسانی به جامعه معزّز ایثارگری، رضایتمندی بیش از گذشته خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را به دنبال دارد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر