Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ متن اطلاعیه حزب مجمع ایثارگران بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

در حالی که مردم ایران به خاطر اعمال شدیدترین تحریم ها، حاکمیت اقتصاد تورمی و گسترش مداوم فقر و ناداری، مدیریت ناکارآمد، غارت بیت المال و فساد اقتصادی جریانهای خاص، مرگ و میر ناشی از نکبت کرونا و دهها عامل دیگر در رنج و عذابند و حاکمان نیز راهکار موثری برای خروج کشور از این شرایط تلخ ارائه نمی کنند، امید می رفت که حکومت تدبیر کند و دستکم با برگزاری یک انتخابات آزاد و فراگیر و با حضور همه جریانها و سلایق سیاسی، انگیزه مشارکت مردم در امور سیاسی را فراهم آورد و مرهمی بر زخم های فراوان مردم بگذارد که گفته اند: ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست!

ما به همین امید در چند ماه گذشته در قالب «جبهه اصلاحات ایران» تلاش کردیم نامزدهای شایسته و مقبول و توانمندی را شناسایی و به مردم معرفی کنیم و در ادامه 9تن از این شایستگان با حضور در وزارت کشور، برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند و در عین حال همگی پذیرفتند که در نهایت به اجماع برسند و نامزد واحد جبهه اصلاحات از میان آنان در صحنه رقابت باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند می رفت که امید به تاثیر رای مردم را در میان منتقدان و ناراضیان افزون کند و میل به مشارکت در انتخابات را افزایش دهد اما متاسفانه بی تدبیری شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها و همراهی این نهاد حاکمیتی با یک سلیقه و جریان سیاسی خاص و حاکم شدن رویکرد امنیتی بر تصمیمات اعضای این شورا، کار را به جایی کشاند که دیگر هیچ امیدی به برگزاری یک انتخابات آزاد و رقابتی نداریم و هیچ دلیلی برای همراهی با جریان انتخابات در اختیار ما نیست.

ما معتقدیم حکومت ضامن اجرای درست روح و اصول قانون اساسی و مسئول تحقق مردم سالاری و مشارکت حداکثری مردم است و اصلا به نهادهای حاکمیتی ربطی ندارد که مردم به چه کسانی و با کدامین سلیقه سیاسی رای می دهند ولی متاسفانه حاکمان و نهادهای حاکمیتی تحت امر آنان، اکنون در بررسی صلاحیتها به گونه ای عمل کرده اند که رای آوری نامزد مورد حمایت آنان تضمین شده باشد. این رویه باعث شد که چندین جریان سیاسی اساسا نامزد انتخاباتی ندارند و امید به برگزاری یک انتخابات آزاد و مشارکتی و رقابتی کاملا از میان رفته است. در واقع با این روش بررسی صلاحیتها، «جمهوریت» سر بریده شد و اکثریت مردم از دور انتخابات خارج شده اند و ایجاد انگیزه مشارکت در میان آنان ناشدنی است. 

واکنش به این تصمیم شورای نگهبان در یکی دو روز گذشته نشان از بهت و حیرت همگانی دارد و این شامل بسیاری از نیروهای اصولگرا و اعتدالی و شخصیت های شناخته شده سیاسی و مذهبی مستقل و حتی برخی از فقهای شورای نگهبان هم می شود. حذف صالحان و نیروهای سالم و توانمند از دور رقابت تنها به دلیل مواضع سیاسی و به خاطر احتمال رای آوری آنان را با هیچ قاعده شرعی، قانونی و اخلاقی و هیچ مصلحت سیاسی نمی توان توجیه کرد. 

حزب مجمع ایثارگران به عنوان پایگاه بزرگ مدافعان انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن و به عنوان جریانی که به وضعیت اداره کلان کشور اعتراض شدید دارد و بوی بهبود اوضاع را از این گونه تصمیمات حزبی و جناحی و امنیتی استشمام نمی کند، در این مقطع از حیات جمهوری اسلامی در کنار اکثریت مردم ایران می ایستد و اعلام می کند که آنچه در جریان است یک انتخابات نیست که اگر بود قطعا باید نامزدهای جریانهای سیاسی مختلف در صحنه رقابت انتخاباتی حاضر می بودند و تایید صلاحیت می شدند. به گفته سخنگوی شورای نگهبان، عدم مشارکت مردم هیچ گزندی به این روند مهندسی شده نمی زند و این یعنی انتصابات و طبیعی است که انتصابات به رای مردم و احزاب سیاسی اصلاح طلب از جمله حزب مجمع ایثارگران نیاز ندارد. همگان بدانند که ما می خواستیم رای بدهیم و در انتخاباتی پرشور و رقابتی شرکت کنیم اما نگذاشتند. 

حزب مجمع ایثارگران

5 خرداد 1400

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 شورای نگهبان انتخابات 1400 حزب مجمع ایثارگران جبهه اصلاحات ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حزب مجمع ایثارگران شورای نگهبان یک انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره‌گیری از مشارکت مردم، خصوصا فرهنگیان به انجام می‌رساند.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره گیری از مشارکت اقشار مختلف مردم، خصوصا فرهنگیان عزیز به انجام می رساند.

ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان عزیز از معلمانی که در فرایند نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان را یاری می‌کنند، قدردانی می‌کنم.»

روز گذشته نیز معلمان و فرهنگیان در دیدار با سخنگوی شورای نگهبان به بیان مهمترین مسائل و مشکلات در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت