Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:00:41 GMT

پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت تداوم دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۸۷۲

پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت تداوم دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، نشست بررسی و نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ساماندهی اسناد فرهنگی ایثارگران و رونمایی از کتاب «حافظان مکتب سلیمانی» روز چهارشنبه ۵ خردادماه در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: در ذات عالم خلقت، حرکت، تغییر و تحول و دگرگونی ذات پدیده‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم ماندگار باشیم باید پیوسته در حرکت باشیم که در این مسیر دو جریان بیشتر نداریم؛ یا باید در بستر تعالی و رشد و تکامل که جریان هستی است پیش برویم و یا خلاف جهت رشد و تعالی حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات هر کار خیری که انسان برای خدا انجام می‌دهد، باقی می‌ماند، تصریح کرد: هر کسی برای خدا باشد، می‌ماند و هر کسی برای غیر خدا باشد، فانی است؛ پس کشته شدن در راه خدا می‌ماند و شهید ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری قدرت اختیار انسان در مسیر رشد و تعالی را ویژگی اصلی انسان خواند و گفت: برخی از اهالی منطق و فلسفه انسان را حیوان ناطق تعریف می‌کنند که من این تعریف را از زاویه نگاه اسلامی قبول ندارم بلکه انسان را موجود مختار می‌دانم که خداوند به او عقل داده و می‌تواند گزینش کند.

وی افزود: انسان باید عالم و حکیم باشد تا در گزینش درست انتخاب و عمل کند. در نظام تکاملی هستی هم انسان مختار می‌ماند؛ به همین دلیل شهدا می‌مانند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: از مدت‌ها قبل از انقلاب، تا پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شکل‌گیری جبهه مقاومت و تا به امروز چند نسل به هم تنیدند و هماهنگ شدند و در سایه رهبری حکیم قیام کردند و پیروز و ماندگار شدند.

وی افزود: این قیام باید حفظ شود چرا که نمی‌توان در یک مقطع قیام کرد و در مرحله‌ای ایستاد. در همین مسیر است که انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس تبدیل به طریق فتح قدس شده است. لذا باید این مسیر و قیام را ادامه داد تا مقطع ظهور جهانی تحقق پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری در پایان گفت: امروز ما هم ناگزیریم تشکل‌ها را تقویت کنیم و با رهبری واحد پیش ببریم. تشکل‌های ایثارگری باید منسجم‌تر شوند و در این مسیر از ظرفیت و مشورت علمای جامعه ایثارگری استفاده کنیم.

خرداد از ماه‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی

یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، خاصه شهدای عملیات حاج‌عمران و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، عنوان کرد: در ایام سالروز فتح خرمشهر هستیم و سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و قیام مردم در ۱۵ خرداد را در پیش داریم؛ از این نظر خردادماه را می‌توان جزو ماه‌های مهم تاریخ انقلاب دانست.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت وجود تشکل‌های ایثارگری در بنیاد، اضافه کرد: از رویکردها و اولویت‌های بنیاد، بهره‌مند شدن از ظرفیت‌ و توانمندی تشکل‌های مردمی و به‌ویژه تشکل‌های ایثارگری در جهت تعالی برنامه‌ها است؛ چرا که هر زمان پشتیبان یک کار مردم همراه با برنامه‌ محوری بوده، کار ماندگار و موثر بوده است.

وی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در بطن برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در ایامی هستیم که باید تفکر امامین انقلاب را تبیین و گسترش دهیم. دشمن در  سالی که از انقلاب طی شده، تلاش زیادی کرد تا اندیشه و تفکر حضرت امام (ره) را خدشه‌دار و خاموش کند اما موفق نشده است.

این مسئول افزود: دشمن همه توان خود را به‌کار گرفت تا ما چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را نبینیم اما از آنجایی که نام و یاد و منش شهدا و امامین شهدا در این کشور جریان دارد، نه تنها در چهل‌سالگی انقلاب متوقف نشدیم، بلکه با اقتدار و توانمندی مضاعف و روحیه رو به روندگی به چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی وارد شدیم.

سلیمانی با تکیه بر این فرمایشات حضرت امام (ره) درباره بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: بنیاد افضل‌ نهادها است و به افضل مردم هم خدمت می‌کند. تشکل‌های ایثارگری هم به‌عنوان مجموعه‌ای که از دل جامعه ایثارگری بیرون آمده‌اند، اتاق فکر بنیاد هستند و از رویکردها و اولویت مهم بنیاد، استفاده از ظرفیت، فکر و توانمندی این عزیزان در برنامه‌های مختلف است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه جغرافیای عمل بنیاد نه در زمان و نه در مکان محدود است، اضافه کرد: جغرافیای عملکرد بنیاد از آدم تا خاتم است و امیدواریم با هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده و همکاری و همدلی، در این مسیر از ظرفیت و توانمندی تشکل‌های شاهد و ایثارگری، به‌عنوان بازوان فکری و اجرایی بنیاد در بخش‌های مختلف و در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.

وی تدوین تاریخ شفاهی و خاطرات خانواده‌های معظم شهدا و تاریخ شفاهی و خاطرات جانبازان قطع‌نخاعی و ۷۰ درصد را از برنامه‌های مهم پیش‌روی بخش فرهنگی بنیاد اعلام کرد که به کمک تشکل‌های ایثارگری در دست اجرا است و در پایان گفت: از برنامه‌های مورد تأکید رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم تقویت تشکل‌ها و ارتباط مستمر معاونت‌ها و بخش‌های مختلف بنیاد با تشکل‌های ایثارگری است.

اهمیت تببین و گسترش مکتب شهید سلیمانی

سردار سرتیپ حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران از دیگر سخنرانان این نشست بود که طی سخنانی بر اهمیت تببین و گسترش مکتب شهید سلیمانی و ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی نهادهای مختلف در مسیر کار برای شهدا تاکید کرد.

در ادامه رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد و عادل مهری مدیرکل دفتر تشکل‌های شاهد و ایثارگر از عملکرد حوزه مربوطه خود و همکاری‌های اداره اسناد و انتشارات بنیاد با تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گزارشی ارائه کردند.

همچنین چند نفر از مدیران تشکل‌های ایثارگری حاضر در این نشست به نمایندگی از تشکل‌های شاهد و ایثارگری کشور به بیان مسائل و نکات مورد توجه این حوزه پرداختند.

در این مراسم همچنین شال خادم‌الشهدایی توسط «سرهنگ جانباز ناصر طایفه»، مدیر «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» به حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد اهداء شد.

پایان بخش این مراسم هم رونمایی از کتاب «حافظان مکتب سلیمانی» از تازه‌ترین عناوین منتشر شده در نشر شاهد بود که با حضور نویسنده اثر انجام شد.

برچسب‌ها یوسفعلی شکری تشکیلات خودگردان فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یوسفعلی شکری تشکیلات خودگردان فلسطین یوسفعلی شکری تشکیلات خودگردان فلسطین اخبار کنکور بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل های شاهد و ایثارگر حجت الاسلام و المسلمین نماینده ولی فقیه تشکل های ایثارگری انقلاب اسلامی برنامه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در ادامه راه شهدا سنگربان انقلاب اسلامی هستند، صیانت از این عزیزان صیانت از خون شهداست گفت: دشمن برای همه آحاد جامعه در بعد فرهنگی به ویژه برای نسل ایثارگر برنامه دارد، وقتی دشمن نتوانست رزمندگان را از حضور در جبهه‌های حق باز دارد، امروز به دنبال این است تا نسل ایثارگر را از مسیر شهدا دور سازد.

وی افزود: در فضای غبار آلود امواج هجمه‌های دشمن باید از این الگو‌های عزت و پایداری مراقبت کرد، خانواده‌های معظم شهدا مایه عزت جامعه اسلامی هستند، کلام این عزیزان نافذ و اثرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ امروز هویت ملی، مذهبی و فکر‌ها را نشانه گرفته است گفت: باید هیاتی باشد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی را در جبهه فرهنگی در بین نسل امروز پیگیری نماید و توطئه‌های دشمنان را نمایان سازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد تکریم و احترام به خانواده معظم شهدا در کنار خدمت رسانی است. با توجه به اینکه این خانواده‌ها از عزت نفس بالا و مناعت طبع برخوردارند از طریق دیدار با این عزیزان و ارتباطات غیر رسمی مسائل بازماندگان شهدا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گفت: بنیاد شهید دو رسالت مهم خدمت رسانی همراه با تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عهده‌دار است، دیدار از خانواده معظم شهدا، ملاقات با این عزیزان با حضور مدیرکل معاونان و مدیران بنیاد، اجرای برنامه‌های اردویی و ورزشی که سال گذشته ۶ هزار اعزام بوده، برگزاری ۱۱۰۰ یادواره شهدا تنها در مدارس استان، پیگیری حل مشکلات مسکن ایثارگران تا شهریور ماه، احراز جانبازی بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران، به روز رسانی کمیسیون پزشکی، بخشی از خدمات بنیاد به این عزیزان بوده است.

حسن هنرمند افزود این عزیزان با قطع تعلقات از دنیا راه شهادت را برگزیدند و اگرچه امروز به ظاهر در بین ما نیستند، اما زنده جاویدان هستند.

وی تاکید کرد: هرگونه خدمتی به بازماندگان شهدا با مقام صبر، ایثار و پایداری این عزیزان قابل مقایسه نیست.

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود