Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@12:32:27 GMT

کاپیتان معادل مدال گنج‌زاده جایزه می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۸۸۴

کاپیتان معادل مدال گنج‌زاده جایزه می‌گیرد؟

شنیده می‌شود مسئولان وزارت ورزش و جوانان قصد دارند با تصویب مصوبه‌ای، در صورت کسب مدال توسط سجاد گنج‌زاده معادل پاداش او را برای پورشیب نیز تصویب کنند.

به گزارش مشرق، فدراسیون جهانی کاراته روز گذشته به صورت رسمی نفراتی که موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو از طریق رنکینگ شدند را اعلام کرد تا 40 ورزشکار در کاتا و کومیته تیمی در بخش مردان و زنان از طریق رنکینگ موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وزن 75+ کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده به عنوان نفر المپیکی کاراته ایران انتخاب شد و ذبیح‌الله پورشیب با وجود کسب سهمیه المپیک، با توجه به قوانین WKF و به خاطر حضور تنها یک ورزشکار از هر کشور، در عین شایستگی از حضور در المپیک بازبماند.

بعد از این اتفاق شنیده می‌شود، مسئولان وزارت ورزش و جوانان قصد دارند در صورت کسب مدال توسط سجاد گنج‌زاده معادل جایزه آن مدال را برای ذبیح‌الله پورشیب در نظر بگیرند تا به نوعی از زحمات کاپیتان ایران تقدیر کنند.

قطعاً بزرگترین آرزوی هر ورزشکاری حضور در رقابت‌های المپیک به عنوان معتبرترین رویداد ورزشی جهان و افتخارآفرینی برای کشور است و پورشیب نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما  قوانین فدراسیون جهانی کاراته مانع بزرگی در این راه بود. در این شرایط و در صورت تصویب این موضوع، این اقدام به موقع مرهمی برای پورشیب و در جهت قدردانی از تلاش‌های کاپیتان تیم ملی کاراته خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین کاراته ذبیح الله پورشیب سجاد گنج زاده المپیک گنج زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع

تیم فوتبال تراکتورتبریز موفق شد در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با نتیجه ۲ بر صفر فولاد خوزستان را مغلوب کند.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و فولادخوزستان در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ فوتبال از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد که در نهایت با برتری ۲ بر صفر تراکتور به پایان رسید.

فولاد برای جدا شدن از منطقه سقوط نیاز به ۳ امتیاز کامل این دیدار خانگی داشت و در مقابل حمید مطهری به دنبال کسب اولین برتری با تراکتور بود تا با توجه به توقف سپاهان اصفهان، بتواند به رتبه سوم جدول و کسب سهمیه آسیایی نزدیک‌تر شود.

شاگردان حمید مطهری خیلی زود در دقیقه ۱۴ موفق شدند گل اول را به ثمر برسانند. ارسال آلوز از روی نقطه کرنر در محوطه جریمه فولاد با ضربه قیچی برگردان تماشایی شجاع خلیل‌زاده وارد دروازه میزبان شد.

در دقیقه ۷۸ جفرسون باهیا با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار برای فولاد در ادامه دیدار سخت‌تر شود. در حالی که فولاد به دنبال گل تساوی بود این تراکتور بود که در دقیقه ۸۷ گل دوم را به ثمر رساند. روی یک ضد حمله سجاد آشوری که تازه به میدان آمده بود در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک پاس در عرض ریکاردو آلوز را در مقابل دروازه خالی فولاد قرار داد تا این هافبک پرتغالی به راحتی دروازه کنت را باز کند.

با این نتیجه تیم تراکتور ۴۴ امتیازی شد و در رتبه چهارم قرار گرفت و در مقابل فولاد با ۲۲ امتیاز در رتبه پانزدهم ماند تا یک قدم دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود.

ترکیب ابتدایی فولاد خوزستان: کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، علی شجاعی، حمید بوحمدان، سینا مریدی، احسان پهلوان، محمد علی‌نژاد، ساسان انصاری، محمد عسکری و لوسیانو پریرا.

سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب ابتدایی تراکتور تبریز: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سید مهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد، رحمان جعفری و امیرحسین حسین‌زاده.

سرمربی: حمید مطهری

تیم داوری: بیژن حیدری، علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی/ ناظر: حسن کامرانی فر

دیگر خبرها

  • کاپیتان اسبق استقلال: حجت کریمی نبود، نکونام هم نبود / به بازیکن منشوری گفتند علیه مدیر سابق باشگاه مصاحبه کند!
  • جایزه 23 میلیاردی دولت به کشتی گیران
  • والیبال در تکاپوی تحقق عملیات ناممکن­
  • خانزاده: امسال انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه داریم
  • تاج: دولت به دنبال "ورزش قوی برای ایران قوی" است/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ضابطه‌مند می‌شود
  • هفته اول خوب باشیم کسب سهمیه المپیک آسان خواهد بود
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • تراکتور به سهمیه آسیا و فولاد به سقوط نزدیک‌تر شدند
  • چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع