Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@12:04:07 GMT

جزئیاتی درباره قرعه کشی مناظره های انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۸۹۸

جزئیاتی درباره قرعه کشی مناظره های انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران رابطه با تغییر زمان قرعه‌کشی مناظره‌های انتخاباتی، اظهار داشت: این موضوع بسیار سوال برانگیز بوده است، بر اساس ماده۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور مکلف است بعد از ۴۸ از اعلام احراز صلاحیت‌ها اسامی کاندیداها را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نگهبان دو شب پیش این لیست را به وزارت کشور داده بود و ۴۸ ساعت فرصت بود، که در نهایت وزارت کشور ساعت ۱۴ روز گذشته اسامی را اعلام کرد.

وی افزود: در کمیته تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بنا را بر این گذاشته شده بود که اگر اسامی تا قبل از ظهر اعلام شود، مراسم قرعه کشی را برگزار کنیم و این آمادگی را داشتیم، اما اسامی بعدازظهر از سوی وزارت کشور اعلام شد.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به گروه‌های نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:  سه گروه اعم از کمیسیون تبلیغات انتخابات، دادستان کل کشور، اعضای شورای نظارت بر صدو سیما و نماینده شورای نگهبان، وزیر کشور و معاون او و رئیس ستاد انتخابات کشور در یک ضلع قرار دارند. از طرفی رئیس صدا و سیما و معاونت های مرتبط آن حضور دارند، ضلع سوم مربوط به روسای ستاد و نامزدهای انتخاباتی است. 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نکته دیگر در مورد طولانی شدن زمان قرعه‌کشی این است که معرفی نماینده‌های تعدادی از نامزدها طولانی شد. البته در حال حاضر هر هفت نامزد اسامی نمایندگان خود را کتباً و رسماً اعلام کردند، که در همین راستا امشب (چهارشنبه ۵ خرداد) از ساعت ۱۰ شب  مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌شود.

وی درباره زمان مناظره زنده نامزدها خاطرنشان کرد: مناظره بین نامزدهای انتخاباتی هر کدام به مدت سه ساعت است و این مناظره از تلویزیون پخش زنده خواهد شد. علاوه بر این اگر نامزدی به نامزد دیگر تهمت، توهین و یا افترا بزند و زمان آن فرد برای پاسخ دادن به این تهمت‌ها به اتمام رسیده باشد، با نظر کمیسیون به او  برای دفاع از خود وقت داده می‌شود.


عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: بنابراین اگر در مناظره نامزدی فکر کند که وقت دارد و هیچ کس نمی‌تواند پاسخ دهد، صحیح نیست بلکه به نامزدی که به تهمت و افترا وارد شده زمان داده می‌شود، حتی چنانچه نسبت سویی بر افراد خارج از مناظره داده شود ۲ برابر وقت به آن فرد حقیقی یا حقوقی داده می‌شود که برنامه او به صورت ضبط شده پخش خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته مناظره رادیویی میان نماینده نامزدهای انتخاباتی در رادیو اقتصاد برگزار می شود. در پیشنهادات بحث مستندات تولیدی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها بود دو مستند ۳۰ دقیقه ای که براساس این پیشنهاد مستنداتی که توسط ستادهای تبلیغاتی خود نامزدها تولید می‌شود، پخش می‌شود. ابتدا قسمت اول مستند همه نامزدها پخش می‌شود و سپس قسمت‌های بعدی. علاوه بر این بحث گفت‌وگوی کاندیداها با استان‌ها، نیز مطرح است به این ترتیب که هر نامزد انتخاباتی با هر استانی گفت‌وگو با دوربین خواهد شد با توجه به کرونا و جلوگیری از تجمعات این تصمیم گرفته شده است. این کار جدید و به ازای آن دشوار است اما شورآفرینی جدیدی و جدی را به همراه خوهد داشت. 

وی در مورد زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزگذشته اسامی کاندیداها اعلام شد، لذا از دو روز دیگر برنامه‌ها شروع می‌شود البته در صداوسیما هم برنامه‌هایی در مورد معرفی کاندیداها وجود دارد. 

 مستندات تبلیغاتی نامزد انتخاباتی ابتدا به کمیسیون می‌آید. نامزدها علاوه بر مناظرات، گفت‌وگوی زنده خبری نیز خواهند داشت.همه هدف ما این است که انتخابات پر شور و نشاط، آزاد و آگاهانه صورت بگیرد. امیدوارم شرایط برای یک انتخابات خوب فراهم شود. علاوه بر صداوسیما تبلیغات فضای مجازی هم مورد بررسی کمیته تبلیغات انتخابات قرار می‌گیرد. 

۲۷۲۱۹

کد خبر 1519112

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اسامی ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

بنابر روایت ایلنا، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران با اعلام این خبر و با اشاره بر اهمیت رعایت قانون از سوی داوطلبین و بهره گیری از چارچوب آن اذعان داشت: تبلیغات انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت، لذا ۳۲ نامزد انتخابات با رعایت قانون شور و شعف انتخاباتی را به شکل مطلوبی در حوزه انتخابیه تهران به نمایش بگذارند.

قیومی اسامی و مشخصات ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:

➖سعید آجورلو فرزند محمد کد نامزد ۲۱

➖ریحانه خالقی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۳

➖صالح اسکندری فرزند عباس کد نامزد ۲۴

➖عطا بهرامی فرزند علی اکبر کد نامزد ۲۵

➖علی اصغر پورمحمدی فرزند عباس کد نامزد ۲۶

➖علی تهرانی مقدم فرزند محمد کد نامزد ۴۳

➖ابوالقاسم جراره فرزند یوسف کد نامزد ۲۷

➖محمدحسین حسین زاده بحرینی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۸

➖حسن خجسته باقرزاده فرزند حاج اسمعیل کد نامزد ۲۹

➖مجتبی رحمان دوست فرزند مرتضی کد نامزد ۳۱

➖غلامحسین رضوانی فرزند عبدالرضا کد نامزد ۳۲

➖سمیه رفیعی فرزند عزت اله کد نامزد ۳۴

➖عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی فرزند رضا کد نامزد ۳۵

➖مجتبی زارعی فرزند حسین کد نامزد ۳۶

➖محمد سراج فرزند احمدعلی کد نامزد ۳۷

➖علیرضا سلیمی فرزند علی اصغر کد نامزد ۳۸

➖مهدی شریفیان فرزند هرمز کد نامزد ۳۹

➖حسین صمصامی مزرعه آخوند فرزند حبیب اهل کد نامزد ۴۱

➖زهره طبیب زاده نوری فرزند محمود کد نامزد ۴۲

➖ابوالفضل ظهره وند فرزند عباس کد نامزد ۴۵

➖ابراهیم عزیزی فرزند قنبر کد نامزد ۴۶

➖مهدی عسگری فرزند محمدرضا کد نامزد ۴۷

➖پیمان فلسفی فرزند مرتضی کد نامزد ۴۸

➖فاطمه قاسم پور فرزند عبدالعلی کد نامزد ۴۹

➖زینب قیصری فرزند مطلب کد نامزد ۵۱

➖سمیه گل پور چمرکوهی فرزند سلمان کد نامزد ۵۲

➖زهره سادات لاجوردی فرزند سیداسداله کد نامزد ۵۳

➖سیدمرتضی محمودی فرزند سیدداود کد نامزد ۵۴

➖سیدنظام الدین موسوی فرزند سیدجواد کد نامزد ۵۶

➖احمد نادری فرزند حسین کد نامزد ۵۷

➖حسین نجابت فرزند حیدرعلی کد نامزد ۵۸

➖بیژن نوباوه وطن فرزند علی اکبر کد نامزد ۵۹

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901654

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان