Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کمتر از ۲۵ روز به انتخابات ۱۴۰۰ مانده است، رسانه ملّی تدارک ویژه‌ای برای مناظره انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته است چرا که بالاترین آمار مخاطبان در برنامه‌های انتخاباتی مربوط به مناظره‌ها است که به‌لحاظ میزان بیننده همواره فاصله‌ای معنادار با پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در زمان خود داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئو | نامزدهای ریاست جمهوری چند مناظره خواهند داشت؟

چند روزی است که استودیوهای سیما برای تولید برنامه‌های انتخاباتی آماده شده‌اند، از جمله برنامه‌های مهم انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری ۶ برنامه است که با عناوین «مناظره» در استودیوی شماره ۱۱، «گفت‌وگو با جوانان» در استودیوی شماره ۱۲، «گفت‌وگو با دوربین» در استودیوی شماره ۱۳، «گفت‌وگوی اقتصادی» در استودیوی شماره ۱۴، «برنامه ایران ۱۴۰۰» در استودیوی سالن همایش‌ها و برنامه «گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور» در استودیوی جام جم برای ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شده است.

زمان و کم و کیف مناظرات انتخابات ریاست جمهوری

اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتورها و نصب پروژکتورهای جدید LED از جمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیوها بوده است.

رضا پورحسین اولین اجرای مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌عهده داشت و اجرای او در آن سال منتقدان زیادی داشت اما در دوره‌های بعدی دکتر مرتضی حیدری به‌عنوان مجری این مناظره‌ها انتخاب شد.

در سوم خرداد ۱۳۹۲، کمیسیون تبلیغات انتخاباتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روش برگزاری مناظره‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری را اعلام و به‌همراه آن، برنامه‌های نامزدها برای حضور در رسانه ملی ایران را نیز اعلام کرد، طی این اعلامیه، تعداد ۳ برنامه مناظره با حضور تمامی نامزدها به‌مدت ۲۱۰ دقیقه برگزار می‌شد، همچنین هر نامزد ۱۱ ساعت (با احتساب تکرار) برنامه انتخاباتی را در رسانه ملی ایران داشت.

مناظره‌ها در ۳ روز به‌صورت زنده پخش شدند و هماهنگ‌کننده در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مرتضی حیدری بود.

سال ۱۳۹۶ نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اولین مناظره خودشان را ۸ اردیبهشت‌ماه برگزار کردند؛ مناظره‌ای که اجتماعی بود، چرا که هفته بعدش جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، نامزدها مناظره سیاسی ـ فرهنگی را در معرضِ نگاه مخاطبان تلویزیون قرار دادند، نهایتاً سومین مناظره نامزدها به مناظره اقتصادی اختصاص پیدا کرد. یکی از نکاتی که آن سال مطرح شد این بود که مناظرات تلویزیونی به‌صورت زنده پخش نشود اما با واکنش‌های نامزدها، مدیران صداوسیما، برخی از سیاسیون و مردم همراه شد، نهایتاً تصمیم نهایی مبنی بر پخش مستقیم و زنده مناظره‌ها اعلام شد.

این بحث امسال هم مطرح شد که مناظره‌ها زنده نباشند اما نهایتاً قرار شد این مناظره‌ها زنده برگزار شوند و امشب تکلیف ضبط و پخش مناظره‌ها و گفت‌وگوهای استودیوهای تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی با قرعه‌کشی ساعت ۲۲ مشخص خواهد شد.

با اعلام نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ کم‌کم رسانه ملی آماده برگزاری مناظره می‌شود و همه منتظرند ببینند کدام‌یک از مجریانِ سنوات قبل روی صندلی اجرا خواهد نشست یا این‌که کمیسیون تبلیغات انتخاباتی شخص جدیدی را انتخاب می‌کند. پیگیری‌ها حاکی است که سه مجری مورد نظرند؛ مرتضی حیدری که نام آشنایی برای مناظرات تلویزیونی به‌شمار می‌رود، محمدجعفر خسروی که او را با مناظره‌های غیرمحرمانه شبکه دو به‌یاد می‌آوریم و المیرا شریفی‌مقدم که گوینده صاحب‌نام شبکه خبر است.

باید دید پربیننده‌ترین برنامه انتخاباتی کشور در ۱۴۰۰ با چه رویکرد و اجرایی به میدان می‌آید تا علاوه بر گرم کردن تنور انتخابات مردم را در جریان برنامه نامزدها قرار دهد.

کد خبر 603734 برچسب‌ها تلویزیون - برنامه تلویزیونی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون برنامه تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری استودیوی شماره مناظره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: فرآیند ضبط مناظره ۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آغاز شد. - اخبار استانها -

سیدمحسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: مناظره این 2 کاندیدا در قالب برنامه 60 دقیقه‌ای آغاز شده و در کنار آن، برنامه 20 دقیقه‌ای تبلیغاتی هر 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: از 13 اردیبهشت ماه همزمان با تبلیغات مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد پخش این برنامه‌ها از شبکه سبلان خواهیم بود تا اهالی شمال استان در انتخاب کاندیدای نهایی قضاوت درست و سنجیده‌ای را داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: همراهی و همکاری خوبی را از سوی 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد هستیم و امیدواریم روند تبلیغاتی مناسبی را در هفته آینده شاهد باشیم.

لطیفی افزود: قطعا این برنامه‌ها به مشارکت بیشتر مردم در مرحله دوم انتخابات منجر خواهد شد و صدا و سیما همچون مرحله اول انتخابات بستر مناسب رسانه‌ای را فراهم کرده تا در قالب برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی آحاد مردم به ویژه ساکنان شمال استان با دیدگاه‌های کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در اسفندماه بر این بوده تا با پخش برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی کاندیداها شرایط خوبی را برای مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات فراهم کند که قطعا این فرآیند در مرحله دوم نیز پیگیری می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل از بین هفت منتخب مجلس، 6 نفر در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند و نفر هفتم با کسب بیشترین آرا در روز 21 اردیبهشت ماه امسال تعیین شده تا در مجلس آینده در ترکیب نمایندگان استان قرار گیرد.

لطیفی بیان کرد: شرایط مساوی برای تبلیغات هر 2 کاندیدا در نظر گرفته شده و سعی ما بر این است تا بهترین بستر و فضای تبلیغی را در رسانه استانی برای هموطنان در انتخاب شایسته مهیا کنیم.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!