Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر خارجه آمریکا در حالی روز گذشته به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد که مواضع واشنگتن در قبال مناقشه میان رژیم صهیونیستی- فلسطین همچنان به طور آشکاری ضدونقیض بوده و استانداردهای دوگانه کاخ سفید در این چارچوب کاملا مشهود است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته وارد سرزمین‌های اشغالی شد و در گام اول این سفرش به خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سفر بلینکن چند روز پس از برقراری آتش‌بس در غزه به دنبال حملات وحشیانه و جنایاتکارانه صهیونیستها که منجر به شهادت بیش از 200 فلسطینی از جمله زنان و کودکان بی گناه شد، انجام گرفت.
وزیر امورخارجه آمریکا پیش از این سفر بدون اشاره به سال‌ها محاصره ظالمانه غزه که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده که درد و رنج ساکنان آنجا را چند برابر ساخته، مدعی شد که "باید با اوضاع بشردوستانه که در غزه وخیم است را حل کنیم".
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز در مورد این سفر بلینکن مدعی شد: ایالات متحده همچنان به راه‌حل دو کشور متعهد است، ما به هیچ وجه از آن دور نمی‌شویم و در این زمان دعوت از طرفین برای حضور در واشنگتن یا هرجای دیگر احتمالاً زود است.
آمریکا که سابقه طولانی در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی داشته، نسبت به حملات اخیر صهیونیستها به غزه نه تنها موضعی دیرهنگام و خنثی در پیش گرفت بلکه اقدام جدی در متوقف کردن حملات صهیونیستها علیه فلسطینی‌ها در دستورکار خود قرار نداد.
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در بحبوحه تجاوز نظامی اخیر صهیونیستها به غزه اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد اما به این مسئله اشاره نکرد که باید به این حملات وحشیانه‌اش که جان هزاران انسان بی گناه را گرفت، پایان داد.
مواضع ضدونقیض آمریکایی ها در بحران اخیر غزه به گونه‌ای آشکار بوده که کاخ سفید نشان داده، سیاستی عمل‌گرا را برای پایان دادن به دهه‌ها ظلم صهیونیستها به فلسطینی‌ها در پیش نگرفته و حامی رویکرد تل‌آویو و اشغال فلسطین بوده است

بلینکن: اختلاف تاکتیکی بین آمریکا و اسرائیل درباره برجام وجود دارد
وزیر خارجه آمریکا که پس از نبرد 12 روزه مقاومت و آتش‌بس در اسرائیل به سر می‌برد از وجود اختلاف تاکتیکی بین آمریکا و اسرائیل درباره برجام سخن گفت و اعتراف کرد که کارشناسان آمریکایی هم پایبندی ایران به برجام را تایید کرده بودند.
 وزیر خارجه آمریکا که پس از نبرد 12 روزه مقاومت و اجبار رژیم صهیونیستی به آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد از وجود اختلاف تاکتیکی بین آمریکا و اسرائیل درباره برجام سخن گفت و اعتراف کرد که کارشناسان آمریکایی هم پایبندی ایران به برجام را تایید کرده بودند.
آنتونی بلینکن روز سه‌شنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره برجام و دیدگاه رژیم صهیونیستی نسبت به آن مطرح کرد و افزود: آمریکا و اسرائیل در این مساله متحد هستند که ایران نباید اجازه یابد که به سلاح اتمی دسترسی داشته باشد.
وی ادامه داد: ما دقیقا هدف مشابه داریم. مخفی نیست که ممکن است بعضی وقت‌ها درباره بهترین مسیر، اختلاف نظر داشته باشیم. ما پیش از، در طول و پس از هر دوره از مذاکرات غیرمستقیم وین، همتایان خود را از جمله اسرائیل مطلع ساختیم.
وزیر خارجه آمریکا بر ادامه این روند تاکید کرد و گفت: قرار نیست این کار متوقف شود. نکته مهم این است که برجام همه مسیرهای دستیابی ایران به مواد مورد نیاز در سلاح اتمی را مسدود می‌سازد.
بلینکن افزود: برجام مدت زمان لازم برای رسیدن به یک سلاح اتمی را به بیش از یکسال کشانده بود و همچنین توافقی با سنگین‌ترین نظارت و قابل تایید در تاریخ کنترل تسلیحات بود. کارشناسان ما و کارشناسان بین‌المللی هم تایید می‌کردند که ایران به این توافق پایبند بوده است.
وی اضافه کرد: در نتیجه، چالشی که آمریکا و اسرائیل بر آن تمرکز داشتند، این بود که ایران مواد شکافت‌پذیر برای سلاح اتمی یا امکان تولید آن را در مدت زمان بسیار کوتاه نداشته باشد.
وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: ما به این مساله دست یافتیم و این تحول بزرگی بود اما آنچه که ما از زمان خروج از این توافق شاهد بوده‌ایم، ایران برخی از محدودیت‌های حیاتی در این توافق را متوقف کرد و در نتیجه آن، امروز ایران به توانایی تولید برخی مواد لازم در ساخت سلاح اتمی در مدت زمان کوتاه، بسیار نزدیک شده است.
بلینکن یادآور شد: این مساله پیش از توافق و همچنین در طول توافق وجود نداشت. فکر می‌کنم این چیزی است که اهمیت و اضطرار بازگرداندن ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای را برجسته می‌سازد.
وی درباره مسیر جایگزین احیای برجام هم گفت: جایگزین آن هم ادامه آن‌چیزی است که اکنون ایران انجام می‌دهد، به کارگیری تعداد بیشتری از سانتریفیوژهای خاص و انباشت ذخایر اورانیوم غنی‌شده که ایران را به نزدیک و نزدیک‌تر شدن برای داشتن زمان کوتاه در ساخت سلاح اتمی سوق می‌دهد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: این مساله‌ای است که نه به نفع ما، نه به نفع اسرائیل و نه کسی دیگر است. به خاطر این است که برای بازگشت به پایبندی متقابل کار می‌کنیم.
بلینکن ادعا کرد: بارها هم گفته‌ایم که این نخستین گام خواهد بود و ما به دنبال توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر هستیم که دربرگیرنده سایر چالش‌های ناشی از طرف ایران همچون حمایت از تروریسم، حمایت از گروه‌های نیابتی بی‌ثبات‌ساز و گسترش تسلیحات باشد.
وی اظهار کرد: مصمم هستیم که همه اینها درگیر شوند، اما نخستین چیزی که به دنبال آن هستیم، بازگرداندن مشکل هسته‌ای به درون جعبه است.
وزیر خارجه آمریکا که کشورش هنوز عضو برجام نیست و دست از سیاست "فشار حداکثری"علیه مردم ایران برنداشته است، مدعی شد: اکنون ما حدود پنج دور مذاکره در وین داشته ایم اما سوال اساسی که هنوز پاسخ آن را نمی‌دانیم این است که آیا ایران واقعا تمایل دارد و قادر است که به پایبندی کامل به توافق بازگردد یا خیر. قضاوت زود است و خواهیم دید که ایران تصمیم خواهد گرفت یا خیر.

دیدار بلینکن و محمود عباس در رام‌الله
وزیر خارجه آمریکا که برای رایزنی درباره آتش‌بس غزه عازم منطقه شده است، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که برای رایزنی درباره آتش‌بس غزه عازم منطقه شده است، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.
عباس در این دیدار از تثبیت آتش‌بس در غزه و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به عنوان دو اقدام مهم زمینه‌ساز برای آغاز روند سیاسی یاد کرد.
رایزنی درباره آخرین تحولات فلسطین، تثبیت آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در غزه، قدس و کرانه باختری، تلاش برای عمران و بازسازی باریکه غزه و راه‌های دستیابی به یک راه حل سیاسی از دیگر محورهای این دیدار بود

 دعوت بایدن از ریولین برای سفر به واشنگتن
رئیس جمهوری آمریکا از رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.
 به گزارش عربی 21، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار امروز (چهارشنبه) با روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی این دعوتنامه را به وی تحویل داد.
این وزیر آمریکایی صبح امروز در چارچوب سفرهای خود به منطقه راهی مصر شد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهان دیدار با ریولین در کاخ سفید قبل از پایان دوره قدرت وی در ماه ژوئیه آتی است. قرار است که پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) رئیس جدیدی را برای این رژیم در اوایل ماه آتی انتخاب کند.
از سوی دیگر، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای جنبش حماس را به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواهان درج نام این جنبش به عنوان یک «جنایتکار جنگی» شد!
وی مدعی شد: "منطقی نیست که حماس در اقصی نقاط جهان به عنوان یک جنایتکار جنگی شناخته نشود. این درج نام حماس امری مهم است.  زمانی که سربازان ارتش اسرائیل با دیوان کیفری بین‌المللی مواجه می‌شوند، جهانیان باید بدانند که جنایتکاران جنگی واقعی در غزه در پشت مردمان غیرنظامی مخفی شده‌اند."
ریولین گفت: ما نسبت به افزایش یهودی‌ستیزی در اقصی نقاط جهان از جمله در آمریکا به ویژه از زمان آغاز دور اخیر درگیری‌ها با غزه احساس نگرانی عمیق می‌کنیم. از آمریکا نیز برای مقابله با "یهودی ستیزی" قدردان هستیم.
آنتونی بلینکن چندین ساعت در جریان سفر خود در قاهره می‌ماند و طی آن با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار می‌کند و سپس راهی اردن می‌شود.
میانجیگران مصری برای تثبیت آتش غیر مشروط که به هیچ طرحی برای بازسازی غزه اشاره ندارد تلاش می‌کنند.

دیدار گانتس با بلینکن درباره آتش‌بس پایدار و بازسازی غزه
دفتر رسانه‌ای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیدار و گفت‌وگوی وی با وزیر خارجه آمریکا در قدس اشغالی درباره برقراری آتش بس در غزه خبر داد.
طبق بیانیه دفتر گانتس، دو طرف درباره برقراری آتش بس پایدار در نوار غزه رایزنی کردند.
گانتس در جریان این دیدار اصول اصلی مد نظر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای تحقق آتش بس پایدار در غزه، تضمین آزادسازی اسیران و نظامیان مفقود شده این رژیم و همچنین پیشبرد تلاش‌های بازسازی غزه از طریق تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با کاهش توانایی‌های نظامی گروه‌های مقاومت را به بلینکن ارائه داد.
در این بیانیه همچنین آمده است که دو طرف درباره نیازهای امنیتی رژیم اشغالگر و تعهد آمریکا به حفظ برتری نظامی این رژیم در منطقه رایزنی کردند.

بلینکن از تصمیم آمریکا برای بازگشایی سرکنسولگری آمریکا در قدس خبر داد
وزیر امور خارجه آمریکا از پیشبرد طرح هایی برای بازگشایی سرکنسولگری ایالات متحده در قدس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گفت: "ایالات متحده در صدد پیشبرد طرح بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس است." بلینکن گفت که هیچ زمانی برای زمان باز شدن رسمی سرکنسولگری ایالات متحده در قدس وجود ندارد.
دولت ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا در تل آویو را به بیت المقدس منتقل کرد. در نتیجه ، در مارس 2019 ، سرکنسولگری ایالات متحده در بیت المقدس با سفارت آمریکا در اسرائیل ادغام شد و یک هیئت دیپلماتیک واحد تشکیل داد.
در نتیجه تصمیم دولت ترامپ برای ادغام کنسولگری در سفارت آمریکا ، فلسطینی ها روابط دیپلماتیک خود را با ایالات متحده قطع کردند. پیش از دوران ترامپ ، سرکنسولگری ایالات متحده در  بیت المقدس به عنوان یک سفارت واقعی برای فلسطینیان خدمت می کرد.

مخالفت رژیم صهیونیستی با تصمیم بازگشایی سرکنسولگری آمریکا در قدس
رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر بازگشایی سرکنسولگری این کشور در قدس اشغالی اعلام کرد.
آ مریکا برای افزایش قدرت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نگران نیستم، اما ما به شدت با بازگشایی سرکنسولگری در منطقه شهرداری قدس مخالفت کردیم.
وی ادامه داد: هر اختلافی یک بحران نیست، من امیدوارم که این امر (بازگشایی سرکنسولگری) رخ ندهد، اما اگر هم انجام شود، یک تصمیم حاکمیتی برای آمریکاست و ما در مورد این مسئله اختلاف خواهیم داشت.
سه شنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله گفت: من به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس اعلام کردم که آمریکا در مسیر بازگشایی سرکنسولگری ما در قدس قدم برمی‌دارد. این روشی مهم برای کشور ما جهت تعامل با مردم فلسطین و ارائه حمایت به آنها است.
پیش از آنکه سرکنسولگری آمریکا در قدس توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بسته شود، این سرکنسولگری مسئول تماس‌های رسمی و مردمی میان آمریکا با فلسطینی‌ها بود.
 دولت ترامپ بعد از آنکه سفارت خود را از تل‌آویو در سال 2018 به قدس انتقال داد، این شهر را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخت و سرکنسولگری آمریکا در قدس را بست. در پی این تصمیم ترامپ رهبری فلسطین تماس‌های سیاسی خود با دولت آمریکا را قطع کرد و این تماس‌ها بعد از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سال میلادی جاری از سر گرفته شد.

تأکید بلینکن بر مخالفت آمریکا با اخراج ساکنان محله "شیخ جراح"
وزیر خارجه آمریکا بر مخالفت این کشور با بیرون کردن خانواده‌های محله شیخ جراح در قدس شرقی تأکید کرد.
 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه الایام گفت: ما کاملا واضح گفتیم که بسیار نگران امکان اخراج مردم از منازلی که برای سالیان طولانی در آنجا زندگی کرده‌اند، هستیم. هرگونه اقدامی از سوی طرف‌ها که احتمال تحقق راهکار تشکیل دو کشور را دشوارتر کند با آن مخالفیم و این شامل اموری مثل شهرک‌سازی، عملیات تخلیه و انهدام منازل است.
بلینکن همچنین گفت: بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس یک اقدام "ضروری" است. نمی‌توانیم جدول زمانی تعیین کنیم. روز گذشته اعلام کردیم که برای بازگشایی کنسولگری که برای دهه‌های طولانی در آنجا قرار دارد، برنامه‌ریزی می‌کنیم. این مسئله راه مهمی است که می‌توانیم از طریق آن روابطمان با فلسطینی‌ها را مستحکم کنیم.
بلینکن درباره بازسازی غزه گفت: باید تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت جدی در ارزیابی شرایط مناسب و ارائه کمک مناسب نقش داشته باشد. مهم است که تشکیلات خودگردان فلسطین این نقش را ایفا کند. این مسئله به من اجازه داد تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر و دیگران آن را بررسی کنم.
بلینکن گفت: اولویت باید برآورده کردن نیازهای انسانی فوری در غزه و بعد بازسازی باشد. کارهای زیادی باید برای بازگشت اعتماد و امید انجام دهیم تا فضای مناسبی برای مذاکرات درباره راهکار تشکیل دو کشور ایجاد شود. هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم اما باید این هدف ما باشد.

وزیر خارجه آمریکا عازم مصر و اردن شد
وزیر خارجه آمریکا با هدف تلاش برای تثبیت آتش بس غزه، اراضی اشغالی را به مقصد مصر و اردن ترک کرد.
به گزارش روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا صبح امروز چهارشنبه اراضی اشغالی را به مقصد مصر و اردن ترک کرد.
وی متعهد شد، برای بازسازی نوار غزه که در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی آسیب زیادی دیده است حمایت بین المللی را جلب کند مشروط بر اینکه این کمک‌های اختصاص یافته به دست جنبش حماس که بر این منطقه کنترل دارد، نیفتد.
بلینکن در اظهاراتی به روزنامه نگاران گفت، مصر و اردن در تلاش برای برقراری آتش بس در منطقه از بازیگران اصلی هستند. قاهره نقش مهمی در امضای آتش بس اخیر ایفا کرد و امان در طول سال‌ها صدای صلح و ثبات در منطقه بود.
قرار است وزیر خارجه آمریکا در مصر با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور و دیگر مسوولان ارشد آن دیدار کند.
بلینکن در اراضی اشغالی و رام الله نیز با مقامات ارشد از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکراتی انجام داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلینکن رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی بایدن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله سرکنسولگری ایالات متحده سرکنسولگری آمریکا در قدس کنسولگری آمریکا در قدس وزیر خارجه آمریکا بازگشایی سرکنسولگری وزیر خارجه آمریکا سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی برقراری آتش بس آنتونی بلینکن رئیس جمهوری بازسازی غزه محمود عباس بیت المقدس فلسطینی ها مصر و اردن سلاح اتمی تثبیت آتش نخست وزیر آتش بس مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند

در حالی‌که وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه تجهیزات ارسالی از چین به روسیه در تولید انواع سلاح برای جنگ با اوکراین استفاده می‌شود و پکن را تهدید به تحریم‌های جدید کرد، سخنگوی کرملین گفت: مسکو و پکن مستقلاً درباره توسعه روابط خود تصمیم می‌گیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته اعلام کرد که هرگونه تماس بین رهبران  روسیه و جمهوری خلق چین، به دلیل اهمیت آنها توجه تمام جهان را به خود جلب می‌کند، هرچند دیدگاه‌ها در باره توسعه روابط مسکو و پکن متفاوت است.

پسکوف تاکید کرد: «روسیه و چین کشورهای مستقلی هستند که برای حاکمیت خود ارزش قائل هستند و به تنهایی درباره روند توسعه کشور تصمیم گیری می‌کنند و در این زمینه فشار زیادی را از سوی غرب تجربه می‌کنند، ولی با اعتماد به نفس کافی در برابر این فشارها مقاومت می‌کنند.»

دبیر مطبوعاتی رئیس‌ جمهور روسیه با اشاره به اینکه مسکو و پکن در مذاکرات آتی بر تقویت همکاری‌های چندجانبه و دوجانبه تاکید خواهند داشت، افزود: مقامات دو کشور باید در مورد بسیاری از موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کنند. پسکوف در این رابطه اعلام کرد که مقدمات سفر ولادیمیر پوتین به چین در مراحل پایانی خود قرار دارد. به گفته او، بعد از توافق با شرکای چینی، به طور مشترک زمان این سفر اعلام خواهد شد.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در حاشیه کنگره اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه برنامه خود برای سفر به چین در ماه مه را تایید کرد.

انتقاد بلینکن از ارسال تجهیزات فنی از چین به روسیه و تهدید به تحریم‌های جدید 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به پکن و بعد از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در مصاحبه با رادیو NPR اعتراف کرد که چین سلاح و تجهیزات نظامی به روسیه نمی‌دهد، ولی کالاهایی که از چین به روسیه عرضه می‌شود که در تولید انواع سلاح برای درگیری نظامی در اوکراین  استفاده می‌شود. 

او گفت: چین در حال حاضر تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در اوکراین نمی دهد، مانند کره شمالی و ایران. البته پکن تامین‌کننده شماره یک روسیه در زمینه مهمترین قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی پایگاه صنایع نظامی - ماشین‌ابزار، میکروالکترونیک، اپتیک و موارد دیگر است.

بلینکن در این مصاحبه تهدید کرد: در صورتی که پکن حمایت خود از مجتمع صنایع نظامی روسیه را متوقف نکند، ایالات متحده آماده افزایش فشارها بر چین، به ویژه با اعمال تحریم‌های جدید است. او بار دیگر چین را متهم کرد که کالاهایی با ارزش دوگانه (که برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود) را به روسیه عرضه می‌کند.

به عقیده او، حمایت از روسیه، "بزرگترین تهدید برای امنیت اروپا از زمان پایان جنگ سرد" است و طرف چینی نمی‌تواند روابط خواستار گسترش روابط خود با اروپا باشد و بطور همزمان به روسیه هم کمک کند. بلینکن افزود: «همانطور که من امروز در مذاکرات با مقامات چینی با صراحت گفتم، تضمین امنیت فراآتلانتیک یکی از منافع کلیدی ایالات متحده است و اگر پکن این مشکل را حل نکند، ما آن را حل خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه آمریکا تاکنون بیش از 100 شرکت چینی را به دلیل روابط تجاری با  روسیه تحریم کرده، یادآور شدد که اقدامات دیگری نیز وجود دارد که واشنگتن ممکن است به آنها متوسل شود.

آنتونی بلینکن قبل از دیدار با رئیس جمهور چین، حدود پنج ساعت با وانگ ایی، همتای چینی خود گفتگو کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه سی.ان.ان، وزیر امور خارجه چین به صراحت اعلام کرد که تنش‌های حاد همچنان بین دو قدرت وجود دارد و همچنین ایالات متحده را متهم کرد که «اقدامات بی‌پایانی برای سرکوب اقتصاد، تجارت، علم و فناوری چین انجام می‌دهد».

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را نداردسفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیقسفر لاوروف به پکن برای مذاکره با وزیر خارجه چین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند