Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:17:13 GMT

حمایت فریدون عباسی از کاندیدای جبهه انقلاب

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۷۰۸۱

حمایت فریدون عباسی از کاندیدای جبهه انقلاب

فریدون عباسی از ثبت‌نام‌کنندگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای از کاندیدای جبهه انقلاب حمایت کرد.

به گزارش مشرق، فریدون عباسی از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای از کاندیدا جبهه انقلاب حمایت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض خداقوت به اعضای شورای نگهبان در راستای وظیفه دینی و همچنان که «خیرُالإخْوانِ مَن لَم تَکُنْ علَی الدُّنیا اُخوّتُهُ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در راستای حفظ انسجام عمومی و دفاع از جمهوریت نظام اسلامی که اصل رکین اندیشه امامین انقلاب بوده و هست خود را ملزم به بیان نکاتی خطاب به ملت ایران برای هرچه باشکوه تر و آگاهانه تر برگزار شدن انتخابات پیش رو می بینم.

انتخابات در بیش از ۴ دهه تجربه نظام مردم سالاری دینی، اصلی ترین بستر مشارکت سیاسی جامعه بوده و در گام دوم انقلاب مهمترین ظرفیت برای استحکام پایه های قدرت ملی است.   بر این راستا، مهم ترین دلیل حضور اینجانب در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تحول در الگوی حکمرانی مبتنی بر حل ریشه های اصلی بحرانهای کشور در مسائلی مانند؛ «تعارض منافع»، «عدم شفافیت»، «تزاحم قدرت»، «دیوانسالاری» و ...بوده است که با گردهم آوردن نخبگان، کوشیدم تا ضمن ریشه یابی این بحرانها، برنامه ای منجسم با محوریت تحول الگوی حکمرانی ارائه نمایم.

۱. برای کارآمد سازی نظام و کفایت زندگی مردم لازم است که بهینه سازی فرایند انتخاب کارگزاران در دستور کار دولت آتی قرار گرفته و تقویت دولت‌های محلی و حکمرانی شهری به مثابه یک ضرورت در نظر آید.

۲. در حوزه سیاست خارجی، لازمه عبور از دشمنی های موجود، توسعه سبد دیپلماسی کشور و استفاده از موقعیت ژئواکونومیک کشور برای تغییر ارزآوری خارجی از نفت به دیپلماسی مبتنی بر همسایگان است.

۳. جهت جلب اعتماد عمومی، راهکارهای عینی جهت مبارزه با فساد طبقه ویژه باید در دستور کار قرار گیرد که از طریق شفافیت عمومی و تحقق دولت الکترونیک، هوشمندسازی گمرکات قابل اجراست.

۴. در عرصه اقتصادی تحول بنیادین در نظام مالیاتی و ساختار بودجه کشور برای اختصاص منابع به فرایند توسعه، از جمله رئوس اساسی است که باید دنبال شود.

۵. در عرصه فرهنگ، توجه اصلی بر همبستگی عمومی با زدودن موانع گفتگوی میان مردم و بین مردم با دولت بوده و مساله آسیب های اجتماعی برای طبقات پایین جامعه و همچنین طبقات متوسط شهری، به عنوان اولویت اساسی دولت آتی اعلام شود.

۶. دولت آتی وظیفه ای فوری برای بهبود زندگی مردم و ارتقای کرامت آنان دارد، اما فراتر از آن برای حل بنیادین مسائل کشور باید بسوی تحول الگوی حکمرانی حرکت کرد. هیچ چیز به ویژه روزمرگی و نیز مناسبات جناحی نباید مانع برنامه ریزی های کلان و ساختاری دولت آینده گردد.

با توجه به موارد فوق، اینجانب در عرصه انتخابات پیش رو از هرکدام از نامزدهای جبهه انقلاب که اراده لازم برای زدودن بندهایی که طبقه ویژه بر پای زندگی و امید جوانان زده است را داشته باشند، حمایت خواهم کرد. هرکدام از این عزیزان که تحول الگوی حکمرانی را دنبال کرده و بازگشت دولت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند، می‌توانند بر کمک صادقانه اینجانب حساب و بنده نیز ضمن تقدیم برنامه های اجرایی به ایشان تلاش خواهم کرد تا شبکه نخبگان جوان یاد شده را برای آگاهی بخشی عمومی بکار گیرم. از جامعه به ویژه جوانان نیز میخواهم در انتخابات آتی ضمن تقبیح هیجانات انتخاباتی، بر مطالبه گری از نامزدهای انتخاباتی برای ارائه راه حل های معقول و باورپذیر مشکلات کشور تمرکز کنند.

در پایان اینجانب ضمن تاکید بر اهمیت پایبندی کامل به قانون که تمرین همگانی برای نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و مردم سالاری است، برای همه نامزدهای احراز صلاحیت شده جبهه انقلاب آرزوی موفقیت و توفیق خدمت در راستای سربلندی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی دارم.
با احترام
فریدون عباسی دوانی

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فریدون عباسی مردم سالاری دینی جبهه انقلاب شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 الگوی حکمرانی فریدون عباسی جبهه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات راه یافتند. دور دوم انتخابات قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شود.

در همین زمینه یک عضو شورای ائتلاف در گفت‌وگو با تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است ۳ نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره ۳ گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901348

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل