Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی در انگلیس قرنطینه اجباری برای مسافران این کشور را در دستور کار قرار داده و بلژیک هم به دلیل مرگ یک زن جوان بعد از تزریق واکسن "جانسون اند جانسون" واکسیناسیون افراد زیر ۴۰ سال با آن را به حال تعلیق درآورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات اروپایی همچنان برای غلبه بر کرونا وقت و هزینه زیادی را صرف می کنند و تلاش می کنند دوباره جوامع خود را به زندگی معمولی بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهامات سخت مشاور سابق دولت انگلیس علیه جانسون

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که "دومینیک کامینگز"، مشاور سابق دولت انگلیس سیاست کرونایی بوریس جانسون، نخست وزیر کشورش را به عنوان شکستی فاجعه بار مورد انتقاد قرار داده و در سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد: وزرا، مقامات و مشاوران به طرز فاجعه باری از استانداردهایی که عموم در یک بحران انتظار آن را دارند کوتاه می آیند.

کامینگز که در اوایل بحران کرونا مهم ترین و تاثیرگذارترین مشاور جانسون بود گفت: دولت نتوانست علائم شیوع این پاندمی را تشخیص دهد. تازه اواخر فوریه سال 2020 مشخص شد که برنامه های دولت تو خالی است.

تردید شهروندان آلمانی درباره برنامه های دولت درباره واکسیناسیون کودکان

بر اساس یک نظر سنجی حدود دو سوم شهروندان آلمانی طرح ارائه واکسن برای همه کودکان و نوجوانان تا پایان تعطیلات تابستان را واقع بینانه نمی دانند. نتایج نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که 66 درصد حدود 1765 شهروندی که در این نظر سنجی شرکت کردند چنین دیدگاهی داشتند و تنها 23 درصد آن را قابل اجرا می دانستند. بقیه هم در این باره ابراز بی اطلاعی کردند.

وزرای بهداشت فدرال و ایالات آلمان در تلاشند تا پایان ماه اگوست به کودکان و نوجوانان بالای دوازده سال پیشنهاد واکسیناسیون را ارائه دهند. صدر اعظم و نخست وزیران ایالات آلمان هم قرار است در این پنج شنبه در این باره با هم مشاوره کنند. تا به حال در اتحادیه اروپا هیچ واکسنی برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان تایید نشده است.

270 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 2626 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و مرگ 270 نفر دیگر در این مدت خبر داده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر به 46.8 کاهش پیدا کرده است.

مقام بهداشتی در آلمان: کرونا هرگز تمام نمی شود

با وجود کاهش آمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان اما "فرانک اولریش مونتگوکری" رئیس سازان نظامی پزشکی آلمان پایان سریع بحران کرونا را پیش بینی نمی کند و در این باره گفته است: به نظر من این پاندمی هرگز پایان نخواهد یافت. این ویروس مانند آنفولانزا و برای مدت طولانی در کنار ما باقی خواهد ماند. به همین دلیل مسئله پیشگیری بسیار اهمیت دارد.

مونتگومری همچنین با صحبت کردن درباره طرح واکسیناسیون کودکان در شرایط فعلی مخالفت کرده و گفت: در حال حاضر داده های خیلی کمی وجود دارد که بتواند اظهارات درباره خطرات واکسیناسیون در کودکان را تایید کند. اما این مسئله واضح است که روند این بیماری در کودکان راحت تر و با خطر کم تری نسبت به بزرگسالان همراه است. وی افزود: به همین دلیل کمیسیون دائمی واکسیناسیون حق دارد که با توجه به این دو واقعیت هنوز واکسیناسیون را برای کودکان توصیه نکرده است.

وی تاکید کرد که اولین راه پیشگیری واکسیناسیون و دومی رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

کاهش شهروندان تابعیتی در آلمان

برگزیت و پاندمی کرونا تعداد شهروندان تابعیتی در آلمان را کاهش داده است. براساس آمارهای اداره فدرال آلمان در سال گذشته حدود 109 هزار خارجی در آلمان تابعیت گرفتند که تعداد آن ها بسیار کم تر از سال 2019 بوده است .

برگزاری قرعه کشی بزرگ در لهستان از بین واکسینه شده ها برای تبلیغ زدن واکسن

لهستان می خواهد با یک قرعه کشی به شهروندان خود برای واکسیناسیون علیه کرونا انگیزه دهد. در مجموع دولت لهستان بیش از 31میلیون یورو برای این تبلیغات هزینه کرده است. این خبر را کمیسر واکسیناسیون در این کشور اعلام کرده است. این قرعه کشی قرار است در اول جولای در این کشور آغاز شود و افراد واکسینه شده می توانند در آن شرکت کنند. برای برندگان اصلی این قرعه کشی جوایزی معادل 223 هزار یورو و اتومبیل های هیبریدی در نظر گرفته شده و از هر 2 هزار شرکت کننده یک نفر می تواند انتظار جایزه کوچک تری به ارزش 110 یورو را داشته باشد.

بر اساس اطلاعات دولت در لهستان تا به حال 18.3 میلیون دوز واکسن تزریق شده و حدود 5.6 میلیون نفر تا به حال کاملا واکسینه شده اند. در لهستان حدود 38 میلیون نفر زندگی می کنند.

محدودیت های سفر علیه انگلیس در فرانسه

به دلیل گسترش ویروس کرونای هندی در انگلیس فرانسه هم می خواهد یک قرنطینه اجباری برای مسافران از این کشور را در دستور کار قرار دهد. سخنگوی دولت فرانسه بعد از برگزاری یک نشست دولتی به ریاست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که جزئیات بیشتر در این باره باید به زودی اعلام شود.

چنین قواعدی برای قرنطینه به دلیل ویروس های جهش یافته کرونا تا به حال علیه برخی کشورها از جمله برزیل، ترکیه، سریلانکا ، آرژانتین و هند در فرانسه اعمال شده است.

کشورهای اتریش و آلمان هم پیش از این به دلیل شیوع ویروس هندی انگلیس را در لیست پر خطرترین مناطق کرونایی خود قرار داده و محدودیت های سفر سختگیرانه ای را برای مسافران از این کشورها مد نظر قرار دادند.

توقف واکسیناسیون افراد زیر 40 سال با "جانسون اند جانسون" در بلژیک

بلژیک هم واکسیناسیون افراد زیر 40 سال با واکسن جانسون اند جانسون را به علت مشاهده یک مورد مرگ بعد از تزریق این واکسن متوقف می کند. وزارت بهداشت بلژیک اعلام کرد که این شرایط تا زمان تجزیه و تحلیل گسترده تر آژانس دارویی اتحادیه اروپا در این باره برقرار خواهد بود. دلیل این اقدام بلژیک مرگ یک زن جوان بود که جمعه گذشته بعد از تزریق این واکسن در اثر عارضه لخته شدن خون جان خو را از دست داد.

در آلمان هم کمیسیون دائمی واکسن استفاده از این واکسن را تنها برای افراد بالای 60 سال توصیه می کند.

درخواست اتحادیه اروپا برای جریمه سنگین علیه شرکت آسترازنکا

اتحادیه اروپا هم در اختلافات حقوقی با شرکت آسترازنکا به دلیل تاخیرهای این شرکت در تحویل واکسن خواستار جریمه های سخت شد. یک وکیل اتحادیه اروپا در این پرونده دادرسی در این باره توضیح داد که این اتحادیه خواستار پرداخت 10 یورو برای تاخیر هر دوز و هر روز تحویل است. علاوه بر این اتحادیه اروپا خواستار جریمه 10 میلیون یورویی برای هر نقض قرارداد توسط این شرکت است و انتظار می رود که در ماه آینده حکم دادگاه در این باره صادر شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اظهارات مشاور سابق خود مبنی بر دست کم گرفتن این پاندمی در اوالیل شیوع آن را کاملا رد می کند.

آژانس دارویی اروپا در آستانه تایید واکسن فایزر برای کودکان و نوجوانان

آژانس دارویی اروپا هم می خواهد روز جمعه در این باره که آیا واکسن فایزر-بیون تک را برای جوانان در سنین بین 12 تا 15 سال تایید می کند اطلاع رسانی کند. تا به حال این واکسن در اتحادیه اروپا برای افراد بالای 16 سال تاییید شده است.

ابراز نگرانی کارشناسان مستقل درباره شیوع گسترده ویروس هندی در انگلیس

کارشناسان مستقل در انگلیس هم به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش یافته هندی در این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرده اند. آن ها خواستار اقدامات فوری برای کاهش موارد ابتلا به این ویروس شده اند.

تداوم مناقشات سران اروپایی بر سر مسئله حفاظت از آب و هوادرخواست اروپا از همه خطوط هوایی برای عدم پرواز بر فراز بلاروسکرونا در اروپا|از هشدار درباره شیوع بیماری‌های روانی پساکرونا تا ممنوعیت سفرها از انگلیس به اتریش

یک گروه کارشناسی مستقل موسوم به (Scientific Advisory Group for Emergencies) در بیانیه ای از غلبه این ویروس در بخش هایی از انگلیس خبر داده و احتمالا جلوگیری از غلبه این ویروس بر سراسر کشور را دیر ارزیابی کردند. از این رو آن ها خواستار اقدامات و محدودیت های گسترده برای جلوگیری از شیوع این ویروس شدند.

در انگلیس تا به حال حدود 3400 مورد از آلودگی به این ویروس ثبت شده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم  در عرض 24 ساعت 3,155 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 203 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,493به کرونا مبتلا شده‌اند و 15 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,224 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 166 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 5,359 نفر به کرونا مبتلا شده و 90 نف هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست دادند

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,609,050 نفر ز آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 108,879 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,467,310 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,739 نفر  هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,197,892نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 125,501هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,652,879نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 79,801نفر هم هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,662,568 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 88,161 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند کودکان و نوجوانان جانسون اند جانسون جدیدترین آمارها اتحادیه اروپا عرض 24 ساعت انگلیس هم تا به حال آلمان هم قرعه کشی بر اساس نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است