Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ستادهای کاندیداها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه با متخلفان برخورد خواهد شد.

ملک‌محمد قربانپور پنجم خردادماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه، هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت‌وگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی در ایام تبلیغات ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در صورت ضرورت برای تشکیل جلسات داخلی ستادهای انتخاباتی در فضای بسته، برگزاری جلسه با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند( رنگ‌بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر با شهرستان‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرستان‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

وی تاکید کرد: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه‌نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است، لازم است در برگزاری این تجمعات فاصله هشت متر مربع به ازای یک نفر در فضای باز در نظر گرفته شود و همچنین تعداد شرکت‌کنندگان به میزان ۳۰ درصد ظرفیت فضای درنظر گرفته شده باشد، سقف برگزاری برنامه حداکثر ۲ ساعت است.

قربانپور با بیان اینکه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید بسترهای لازم را برای استفاده افراد از بسته‌های اینترنتی رایگان و یا دارای تخفیف در ایام انتخابات فراهم کند، عنوان کرد: همچین تلاش شود در ایام تبلیغات انتخابات قطعی و اختلال در شبکه اینترنت به حداقل برسد.

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای افزایش شعب اخذ رأی در استان نداریم، گفت: زمان رای‌گیری در انتخابات از هفت صبح روز ۲۸ خردادماه آغاز می‌شود و تا ساعت دو صبح ۲۹ خرداد قابل تمدید است، اما به‌نظر می‌رسد در استان نیاز به تمدید زمان رای‌گیری نداشته باشیم و انتخابات تا ساعت ۰۰.۰۰ به پایان برسد، همچنین شعب سیار برای افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه به‌سر می‌برند در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری مصوبات دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است، رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ستادهای کاندیداها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه با متخلفان برخورد خواهد شد.

عادی‌انگاری مردم خطرآفرین است

در ادامه جلسه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد با اشاره به اینکه روند شیوع کرونا در استان نزولی شده است، اظهار کرد: نباید بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم کمرنگ و به فراموشی سپرده شود، همچنین باید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط متولیان با قدرت ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: عادی‌انگاری مردم در این شرایط کاملا نگران‌کننده است، اگر وارد پیک بعدی کرونا شویم، تعطیلی اصناف امکانپذیر نیست، زیرا در اعمال محدودیت‌های گذشته این قشر به‌شدت دچار آسیب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری انتخابات رياست جمهوري کروناویروس پروتکل های بهداشتی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود