Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد بر نقش بی‌بدیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای خدمت به محرومان تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شورای عالی استان‌ها که با هدف تقویت فرهنگ خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان به امضا رسید، گفت: تعامل و همکاری میان دستگاه‌های اجرایی راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است و در این زمینه شورای عالی استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها می‌تواند نقش زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اختیارات قانونی شورا‌های اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و همدلی، رفع مشکلات محرومان و نیازمندان را در اولویت قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد تامین زمین برای ساخت مسکن خانواده‌های نیازمند را یکی از زمینه‌های همکاری برای کمیته امداد و شورا‌های اسلامی شهر و روستا دانست و اظهار کرد: تنها مرجعی که می‌تواند به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی لایحه ارائه دهد شورا‌ها هستند و باید از این ظرفیت برای کمک به محرومان بهره گرفت.

بختیاری به اهمیت بحث مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه در موضوع ایتام و معلولان، مسئولیت اجتماعی نهاد‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی چالش‌های موجود را حل کند.

علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این مراسم با بیان اینکه در شهر‌های کوچک، شورا‌های اسلامی بهترین زمینه برای محرومیت‌زدایی هستند، گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در شورایاری‌ها می‌تواند به شناسایی و حل مشکلات نیازمندان در سطح محلات کمک کند.

وی افزود: طراحی و گسترش برنامه‌های مشترک با موضوع خیر و احسان در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان و تقویت و گسترش فضای همکاری و همدلی از اصول این تفاهم‌نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی کمیته امداد تعاملات شورا های اسلامی شهر و روستا کمیته امداد شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد

کامیار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی مددجویان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره ارائه خدمات مشاوره گسترده و رایگان به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه، افزود: فرآیند مشاوره به‌صورت فردی و گروهی در زمینه‌های زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره تحصیلی و کنکوری، مشاوره شغلی، کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: این فعالیت توسط ۲۴ نفر مشاور و روانشناس در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

به گفته جمشیدی، این خدمات مشاوره‌ای بر اساس نیازسنجی و شناسایی موارد مختلف برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی انجام شده و تلاش می‌شود که در سطح گسترده‌تری پیرامون رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مددجویان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار خدمت مشاوره‌ای به مددجویان این نهاد مقدس در استان کرمانشاه ارائه شده است که همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و با حضور کارشناسان مجرب و با تجربه بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: بر اساس بازخورد دریافتی اداره فرهنگی کمیته امداد، این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی این مددجویان در عرصه‌های مختلف داشته است و امیدواریم شاهد نتایج بهتری در سنوات آینده باشیم.

کد خبر 6091474

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است