Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: با توجه به پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ و عدم سازگاری ذائقه مردم نیازی به واردات مرغ منجمد نیست.

حبیب اسداله نژاد درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون مرغداران هر کیلو مرغ را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند که با این وجود مرغ با نرخ ۲۴ هزار ‌و ۹۰۰ تومان باید به‌دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرچه قیمت تمام شده تولید بر مبنای نرخ جوجه و سایر مولفه‌های تولید بالاتر است، اما تمامی مرغ‌هایی که در بازار وجود دارد، توسط واحدهای مرغداری با نرخ مصوب به کشتارگاه و سپس مراکز صنفی عرضه می‌شود که انتظار حداقلی این است که مرغ بعد از کشتار به سبب سودجویی منحرف نشود.

اسداله نژاد عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان را گرانفروشی دانست و گفت: دستگاه‌های ذی ربط با اعمال نظارت دقیق از گرانفروشی باید جلوگیری کنند.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری به میزان تولید بستگی دارد چرا که واحدهای مرغداری این آمادگی را دارند که تولید را انجام دهند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه در خصوص ظرفیت واحدهای مرغداری مشکلی وجود ندارد، اما بحث اصلی تامین به موقع نهاده و جوجه ریزی مورد نیاز واحدهای مرغداری است که تامین جوجه در ۲ ماه گذشته دچار چالش شده است.

به گفته اسداله نژاد، با واردات تخم مرغ نطفه دار و عرضه به بازار، شرایط جوجه به سمت متعادل شدن است، درحالیکه هفته گذشته قیمت هر قطعه جوجه به ۹ هزار تومان رسیده بود.

این مقام مسئول با انتقاد از تاخیر در تخصیص نهاده دامی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که قبل از جوجه ریزی نهاده در اختیار واحدهای مرغداری قرار گیرد که در مقطع کوتاه ۱۰ تا ۱۵ روزه این اتفاق رخ داد و حال نمی‌دانیم مجدد چه اتفاقی رخ داد که بعد از جوجه ریزی نهاده در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به چالش‌های پیش روی مرغداران با تاخیر در توزیع نهاده دامی گفت: واحدهایی که به‌دنبال جوجه ریزی هستند، دان کافی باید در اختیار داشته باشند در غیراین صورت مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد می‌شوند. مرغدار بعد از تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه در توزیع نهاده مجبور است مازاد نهاده خود را در پایان دوره به علت پاکسازی واحد به سبب رعایت موازین بهداشتی و ضدعفونی در بازار آزاد بفروشد تا خلاء ابتدای دوره را جبران کند، چنانچه در انبار نگهداری کند ممکن است طی بازدیدهای انجام شده مشکلاتی رخ دهد، از این رو وزارت جهاد به گونه ای باید برنامه‌ریزی کند که دان مورد نیاز در زمان مقرر به‌دست مرغدار برسد.

این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: آینده قیمت مرغ بستگی به مدیریت بازار دارد که از سوی وزارت جهاد و وزارت صمت به درستی صورت بگیرد تا اتفاق بدی رخ ندهد چرا که با رها شدن بازار و توزیع مرغ در سطح کشور سوء استفاده‌هایی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، ‌بیان کرد: کشوری که ظرفیت صادرات یک میلیون تن مرغ دارد، واردات مرغ طنز تلخی است که وجود دارد و همواره با کنترل بازار تولید نیازی به واردات تخم مرغ نطفه دار و مرغ منجمد برای ذخایر استراتژیک و تامین نیاز بازار نداریم.

اسداله نژاد با بیان اینکه مصرف مرغ منجمد سازگاری با ذائقه مردم ندارد، گفت: بنابر تجربه سنوات گذشته مردم استقبالی از خرید مرغ منجمد ندارند و امیدواریم شرایط به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مرغ از تولید داخل تامین شود و با کنترل قیمت مولفه های تولید مردم بتوانند با آرامش مرغ را با نرخ پایین از بازار خریداری کنند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ در سطح کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: بنابر آمار سرانه مصرف مرغ به بیش از ۳۲ کیلوگرم رسیده که با این وجود روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور باید عرضه شود.

علت افزایش مجدد قیمت مرغ  کد خبر 603749 برچسب‌ها نهاده های دامی قیمت - تنظیم بازار مرغ وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نهاده های دامی قیمت تنظیم بازار مرغ وزارت صنعت تجارت و معدن واحدهای مرغداری نیازی به واردات مرغداران گوشتی اسداله نژاد واردات مرغ جوجه ریزی مرغ منجمد نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد