Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند امروز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش مشرق، نخستین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند امروز (چهارشنبه) به‌ صورت مجازی برگزار شد.

ریاست مشترک جلسه برعهده مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل سازمان ملل، حقوق بشر و مشترک المنافع نیوزیلند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این گفت‌وگوها آشنایی با وضعیت حقوق بشر در دو کشور، ایجاد درک بهتر از واقعیت‌های موجود و تبادل تجربیات بین جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند در زمینه حقوق بشر بود.

در این جلسه، طرف ایرانی رویکرد جمهوری اسلامی به مقوله حقوق بشر و کرامت انسانی بر اساس مبانی اسلامی و قانون اساسی و روند رو به توسعه حمایت و ارتقای موازین حقوق بشری در عرصه‌های مختلف را تبیین کرد.

طرف نیوزیلندی نیز تلاش‌های کشورش در ارتقای حقوق بشر به ویژه در حوزه زنان و حقوق بومیان را تشریح کرد.  

گفت‌وگو درباره وضعیت زنان و نیز حقوق افراد دارای معلولیت از دیگر محورهای مورد بحث بود و در کنار آن طرفین فهرستی از موضوعات مورد علاقه خود از جمله تاثیر تغییرات اقلیمی بر حقوق بشر، مقابله با بیگانه هراسی و اسلام هراسی، حق توسعه، تاثیر منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر، مبارزه با قاچاق انسان، مبارزه علیه اشکال معاصر برده داری، مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان، رفع فقر مطلق و بهره‌مندی از استانداردهای مناسب زندگی را به‌عنوان زمینه‌هایی برای همکاری در سطوح مختلف به ویژه سازمان ملل متحد مورد بحث قرار دادند.

در پایان، طرفین نسبت به ادامه گفت‌وگوها در آینده ابراز تمایل کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سازمان ملل قانون اساسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر نیوزیلند جمهوری اسلامی ایران ایران و نیوزیلند حقوق بشری حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های این شهر بستری است، عیادت کرد

به گزارش ایسنا، «منصور آیرم» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت به همراه اعضا این سرکنسولگری روز جمعه از «سید ابوالحسن میرواحدی» از پیشکسوتان ورزش و رئیس اسبق فدراسیون کشتی که به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های شهر فرانکفورت بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد، عیادت کرد.

سرکنسول ایران در فرانکفورت در این عیادت، ضمن ابلاغ سلام و الحوالپرسی وزیر امور خارجه و جامعه ورزشی کشورمان به این قهرمان کشتی ایران که در دهه ۶۰ ریاست و دبیری فدراسیون کشتی را عهده دار و نایب پهلوانی و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در کارنامه خود دارد، در جریان آخرین وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی شفای عاجل مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی