Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی قاسمی روز چهارشنبه در جلسه مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ عشایر در سال ۱۴۰۰ افزود: هم اکنون سه هزار و ۲۱۹ سامانه عرفی ممیزی شده در آذربایجان غربی با مساحت ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار  هکتار مرتع در آذربایجان غربی ممیزی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر سه میلیون و ۱۶۸ هزار واحد دامی مجاز در آذربایجان غربی از مراتع استفاده می کنند که در این خصوص، بازدیدها و نظارت های لازم صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در صدد هستیم که چرای دام در استان مدیریت و با رعایت حقوق عرفی مراتع از چرای غیرمجاز و بدون پروانه جلوگیری شود.

قاسمی گفت: متأسفانه امسال با کاهش بارش ها در استان  مشکلات زیادی پیش رو داریم و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: هماهنگی لازم در سال های پیش نیز با امور عشایر، دامپزشکی، امور دام جهادکشاورزی و نیروی انتظامی استان شده بود که از حضور دام بدون مجوز و بدون واکسیناسیون در مراتع جلوگیری شده و با تحقق این امر از قاچاق بی رویه دام در کشور نیز جلوگیری می شود.

به گزارش ایرنا، فصل بهار به علت وضعیت خوب مراتع، بهره برداران از آنها برای چرای دام استفاده می کنند که البته بی رویه بودن این امر می تواند به آسیب دیدن جدی مراتع منجر شود.

برچسب‌ها مراتع آذربایجان غربی ارومیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع آذربایجان غربی ارومیه مراتع آذربایجان غربی ارومیه منابع طبیعی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.   وی در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی