Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از سه سامانه جدید با هدف تقویت زیر ساخت های شهر هوشمند در کیش رونمایی كرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر چهارشنبه در نخستین روز از سفر 2 روزه خود به جزیره کیش از سه سامانه "کیش هوشمند، جامع حقوقی و اطلاعات جغرافیایی " كه با هدف توسعه زیرساخت های ایجاد شهر هوشمند دركیش طراحی شده ، رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش سامانه کیش هوشمند خود شامل سه زیر سامانه حساب کاربری کیش (Kish Account) با آدرس اینترنتی my.kish.ir، زیرسامانه تجمیع اطلاعات و گزارش گیری با آدرس اینترنتی data.kish.ir و زیرسامانه تحلیل و داشبوردهای مدیریتی با آدرس اینترنتی bi.kish.ir است.
به گفته امیر سوداگران مدیر عامل فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش این سامانه جامع برای ارتباط و تجمیع اطلاعات سامانه های کابردی سازمان و شرکت ها و مؤسسات تابعه ایجاد شده است و خدمات گسترده و متنوع در سطوح کاربری مختلف به مدیران، کارکنان، فعالان اقتصادی و ساکنان کیش ارائه می کند.
خدمات ارائه شده در این سامانه ها مربوط به زیرمجموعه های سازمان منطقه آزاد شامل فرودگاه ، بندر ، کیش ایر، بیمارستان، تله کیش و بخش های مختلفی چون مراکز اقامتی، ساکنان ، اتباع خارجی، کارفرمایان، کارگران، آرد و نان، حمل و نقل عمومی، خورو، املاک، شرکت ها، فعالیت اقتصادی، صنایع، گمرک، استاندارد، سرمایه گذاری، بانک و مؤسسات اعتباری، بیمارستان است.
سامانه جامع حقوقی که با آدرس اینترنتی hoghoghi.kish.ir رونمایی شد نیز دارای زیرسامانه دعاوی یک هزار و 857 پرونده الکترونیکی، زیرسامانه نقل و انتقالات 23 هزار و 711 پرونده الکترونیکی و زیرسامانه قراردادهای سازمان منطقه آزاد و شرکت های تابعه است.
در این سامانه جامع، حدود یک میلیون برگ سند حقوقی الکترونیکی شده و اطلاعات آن جمع آوری شده و تمام فرآیندهای کاری و نیازهای کاربری مربوط به پرونده های دعاوی، نقل و انتقال املاک و مستغلات و قراردادهای سازمان طراحی و پیاده سازی شده است به گونه ای که کارکنان برای انجام فرآیندهای کاری نیاز به مراجعه به پرونده فیزیکی نداشته و متقاضیان نیز برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری به سازمان ندارند.
بنا بر اعلام مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی نیز دارای 2 زیرسامانه شامل زیرساخت داده مکانی (SDI) و زیرسامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) است.
در این سامانه جامع، اطلاعات جغرافیایی و لایه های مکانی مربوط به قطعات ملکی (همراه با تصویر هشت هزار و 357 قرارداد)، معابر شهری، حریم ساحلی، بلوک طرح جامع، منطقه بندی اقتصادی، صنوف خدماتی، دکل های مخابراتی تجمیعی و شبکه زیرساخت فیبرنوری فراهم شده است.
در سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی علاوه بر کاربری درون سازمانی، امکان طبقه بندی اطلاعات و ارائه دسترسی به کاربران برون سازمان از طریق وب و ارایه سرویس های مکان محور به سامانه ها و اپلیکیشن های درون و برون سازمانی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد آدرس اینترنتی فناوری اطلاعات سامانه جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران

سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران روز گذشته خبری را در خصوص نگهداری و توزیع قرص‌های غیر مجاز توسط یکی از قاچاقچیان معروف در منطقه تهرانپارس دریافت و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده ماموران سازمان اطلاعات بلافاصله پس از دریافت خبر نسبت به صحت و سقم موضوع تحقیقات پلیسی انجام و مشخص شد متهم یکی از افراد با سابقه می‌باشد.

این مقام انتظامی به شناسایی دقیق مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضایی برای دستگیری متهم اشاره کرد و افزود: در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۸ کیلوگرم قرص‌های غیر مجاز و ۱۸ لیتر شربت مخرب کشف و توقیف شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: متهم پس از انتقال به مقر پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با قاچاقچیان که همواره قصد ورود مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز به کشور را دارد برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید