Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک هواپیمای بلاروسی که مینسک را به مقصد بارسلون، پایتخت اسپانیا ترک کرده بود به‌دلیل دریافت هشداری مبنی‌بر احتمال عدم اجازه ورود به حریم هوایی فرانسه به بلاروس بازگشته است.

گفته می‌شود این هواپیمای بلاروسی ازسوی لهستان این هشدار را دریافت کرده است.

برخی مقامات بلاروس روز یکشنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کردند و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن، مقامات اتحادیه اروپا درخواستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور ارائه دادند و خواستار ممانعت از ورود هواپیما‌های بلاروس به حریم هوایی خود شدند.

اکنون هواپیمای بلاویا ۲۸۶۹ که قرار بود عصر چهارشنبه به وقت محلی در بارسلون فرود آید به کشور خود بازگشته است.

سخنگوی آژانس خدمات ناوبری هوایی لهستان امروز هشداری به بلاروس داد و اعلام کرد: «اطلاعاتی مبنی‌بر مسدود شدن امکان ورود هواپیما از بلاروس به فرانسه دریافت کردیم.»

شرکت هواپیمای بلاروسی تاکنون واکنشی به این خبر نداده است.

اخیرا برخی کشور‌های اروپایی از تعلیق پرواز‌های بلاروس و ممناعت از ورود این کشور به حریم هوایی خود خبر داده‌اند. به‌طور مثال، اوکراین اعلام کرد که کی‌یف از ۲۶ مه پرواز‌های خود را به بلاروس متوقف کرده و عبور هواپیما‌های بلاروس از حریم هوایی اوکراین را ممنوع خواهد کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، درباره این تصمیم دولت گفت که کی‌یف حریم هوایی بلاروس را برای پرواز‌ها ناامن می‌داند.

همچنین ساعاتی پیش سخنگوی شرکت هواپیمایی لهستان اعلام کرده بود: «پس از اقدام دولت بلاروس که توسط همه کشور‌های اروپایی محکوم شد، درصدد برآمدیم که همه مسیر‌های پروازی به بلاروس و بالعکس را به حال تعلیق درآوریم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حریم هوایی تحریم بلاروس اتحادیه اروپا هواپیمای مسافربری حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک

تیم‌های ملی فوتبال روسیه و بلاروس دیدار دوستانه‌ای برابر هم برگزار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سرویس رسانه‌ای فدراسیون فوتبال روسیه؛ دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه برابر بلاروس روز 7 ژوئن (18 خرداد) در ورزشگاه دینامو مینسک برگزار خواهد شد.

این بازی در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) لحاظ خواهد شد. تیم‌های ملی روسیه و بلاروس در رنکینگ فیفا به ترتیب رتبه‌های 35 و 97 را در اختیار دارند.

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

در فوریه 2022 فیفا و اتحادیه‌ فوتبال اروپا (یوفا) تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه را از شرکت در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل جنگ اوکراین به‌طور نامحدود محروم کردند. در مجموع پس از شروع تحریم‌ها، تیم ملی روسیه 12 بازی دوستانه (پنج برد، شش تساوی، یک شکست) انجام داد. شاگردان والری کارپین در آخرین دیدار خود در ماه مارس در مسکو تیم ملی صربستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا