Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:34:04 GMT

وابستگی فضای سبز قم به‌آب آشامیدنی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۸۶۵۲

وابستگی فضای سبز قم به‌آب آشامیدنی کاهش یافت

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی شهرداری قم سید امیر سامع در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حال حاضر استفاده از آب آشامیدنی قم برای آبیاری فضای سبز به‌ندرت انجام می‌شود و در حال حاضر میزان برداشت به‌شدت کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به توافق‌هلی صورت گرفته برای واگذاری بخشی از آب خاکستری شهر افزود: در ازای این کاهش استفاده از آب شرب، قرار شد از منابع آب پایدار در اختیار شهرداری قرار داده شود که‌این مهم نیز در قالب اجرای طرح‌های مختلف در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیاست‌گذاری‌های تدوین‌شده در موضوع فضای سبز شهر قم تصریح کرد: آنچه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موضوع بسیار مهمی نیز به شمار می‌رود اقلیم شهری قم است.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز باید به‌دنبال آن باشیم که قم شهری خرم در کشور باشد تصریح کرد: در گذشته باغ‌های مختلفی در قم که مردم از آن خاطره‌های زیادی دارند، از این باید با برنامه‌ریزی‌های متناسب با اقلیم قم شاهد احیای سرسبزی و طراوت در این شهر باشیم‌. 

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم فضای سبز متناسب با اقلیم شهر قم از نظر بستر، خاک، هوا و میزان مصرف آب داشته باشیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سامع با اشاره به آغاز چند طرح مطالعاتی از سال ۹۴ یادآور شد: در این طرح‌های مطالعاتی به‌دنبال شناسایی گونه‌های مناسب شهر، طرح جامع آب شهر قم، شناسنامه‌دار کردن و احیای باغ‌ها بودیم.

وی عنوان کرد: در طرح‌های جامع مطالعاتی فضای سبز شهری کمترین میزان برداشت از منابع زیرزمینی و بهره‌وری مناسب به‌عنوان یک اولویت دنبال شده است.

معاون شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه یکی از بخش‌های مهمی که در چند سال گذشته در فضای سبز شهرداری قم انجام‌شده، اجرای شبکه‌های انتقال آب و دیگری آبیاری با روش‌های جدید از جمله آبیاری تحت‌فشار، قطره‌ای و سایر سامانه‌های آبیاری است که در پس از این اقدام مهم نیز به نتایج مثبت و خوبی دست‌یافته‌ایم.

سرانه فضای سبز قم شامل شهری و جنگلی در مجموع بالغ بر ۳۵ متر مربع می‌باشد.

برچسب‌ها شهرداری قم قم فضای سبز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم فضای سبز شهرداری قم قم فضای سبز اخبار کنکور فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند