Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@00:24:28 GMT

کرونا قاتل ۱۳ بیمار دیگر در استان فارس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۸۷۹۶

کرونا قاتل ۱۳ بیمار دیگر در استان فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از انجام بیش از یک میلیون تست تشخیصی کرونا از ابتدای شیوع در استان خبر داد.

عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری ۸۹۷ هزار و ۸۹۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۹هزار و ۸۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۰۳ هزار و ۴۶۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵هزار و ۳۶۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۷۵ هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا با تلاش تیم‌های سلامت در استان، یک میلیون و هزار و ۳۵۰ مورد تست تشخیصی کروناویروس در فارس انجام شده است.

وخامت وضعیت جسمی ۲۲۸ بیمار کرونا در بخش‌های ICU

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۲۸۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۲۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را چهار هزار و ۵۲۳ مورد اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۱ هزار و ۴۲۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او در ادامه گزارش امروز با اعلام آخرین آمار‌های تجمعی جان باختگان ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان فارس، شیراز را با دو هزار و ۶۹ جان باخته، در صدر این جدول اعلام کرد.

اعلام آخرین آمار‌های تجمعی جانباختگان کرونا در فارس 

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرودشت با ۳۰۹ مورد؛ کازرون با ۲۵۶ مورد؛ داراب با ۱۱۹ مورد؛ آباده با ۱۱۴ مورد؛ ممسنی با ۹۸ مورد؛ اقلید با ۷۳ مورد؛ استهبان با ۶۷ مورد؛ نی ریز و لامرد هر کدام با ۵۹ مورد؛ کوار با ۵۸ مورد؛ فیروزآباد با ۵۷ مورد؛ سپیدان با ۴۹ مورد؛ قیروکارزین با ۳۸ مورد؛ کوه چنار، زرقان و خرامه هر کدام با ۳۷ مورد؛ خرم بید با ۳۶ مورد؛ رستم با ۳۴ مورد؛ ارسنجان با ۳۱ مورد؛ زرین دشت و بوانات هر کدام با ۲۹ مورد؛ سروستان با ۲۸ مورد؛ بیضا با ۲۶ مورد؛ پاسارگاد با ۲۴ مورد؛ مهر با ۲۱ مورد؛ فراشبند با ۱۰ مورد؛ بختگان با هشت مورد و سرچهان با دو مورد جان باخته، دیگر آمار‌های جانباختگان استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون به خود اختصاص داده اند و دیگر آمار‌های جانباختگان استان، مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

همتی با اشاره به فعالیت تمامی پایگاه‌های واکسیناسیون خودرویی و ثابت استان، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است و در صورت ورود محموله‌های جدید واکسن، می‌توان در طی هفته آینده، کار واکسیناسیون برای گروه‌های سنی پایین‌تر را نیز ادامه داد.

تاکید پایانی معاون بهداشت دانشگاه در این گزارش، تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم بود و در این زمینه یادآور شد: در شرایط کنونی، هنوز به وضعیت ثابتی در زمینه کنترل بیماری در استان دست نیافته ایم و لازم است مردم همچنان همکاری‌های خود را برای عبور از شرایط کنونی و دستیابی به سلامت عمومی جامعه، ادامه دهند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز معاون بهداشت دانشگاه ابتدای شیوع استان فارس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار