Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند در راستای حمایت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی خانواده های زندانیانی است که به علت فقدان سرپرست خانواده، به مشکلات زندگی گرفتار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، شامگاه چهارشنبه (5 خرداد) مراسم بزرگداشت روز نسیم مهر «روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند» با حضور استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، جمعی از مسئولین استانی، و ارتباط ویدیو کنفرانس با اعضای هیئت مدیره انجمن ها (فرمانداران، دادستان ها) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید مجتبی حسینی در این مراسم گفت: نامگذاری 5 خردادماه به نام روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند «نسیم مهر» نامگذاری شده که در راستای حمایت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی خانواده های زندانیانی است که به علت فقدان سرپرست خانواده، مشکلات عدیده ای گریبان گیر آن ها شده است.

 

مدیرکل زندان های استان کرمان افزود: افراد بزهکار و مجرمی که وارد زندان می شوند، از خدمات زندان ها و حمایت ها به نوعی برخوردار هستند اما خانواده های این زندانیان بدون اینکه جرمی مرتکب شوند به دلیل تأثیرات سوء ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده، در آسیب های اجتماعی گرفتار می شوند.

 

وی اظهار کرد: توجه به خانواده های زندانیان از سیاست های قوه قضاییه و از اولویت های سازمان زندان های استان است و یکی از رویکردهای بسیار مهم در سازمان زندان ها، توجه به خانواده زندانیان است و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی خانواده های زندانیان باید همگی دست به دست هم بدهیم و یک تدبیر بیاندیشیم و یک فکر و چاره ای داشته باشیم لذا در این راستا 11 انجمن در سطح شهرستان ها فعال است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: گرچه همکاران ما در زندان ها و مددکاران و ... در کنار اعضا هیئت مدیره کارهای بسیار ارزشمند و مفیدی در راستای حمایت از خانواده های زندانیان دارند اما این حرکت ها فقط نیمی از خانواده های زندانیان را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه 72 درصد از زندانیان ما متاهل هستند و از این تعداد حدود 5 هزار و 860 نفر از خانواده ها تحت حمایت باید قرار بگیرند که به علت وضعیت انجمن ها کمتر از این است، گفت: اگر فرزندان این خانواده ها تحت حمایت ویژه ای قرار نگیرند قطع به یقین بخشی از آن ها می توانند به عنوان ورودی زندان ها باشند لذا با توجه به نیازمندی خانواده ها مستلزم حمایت ویژه و خاصی هستیم.

 

وی ادامه داد: با بررسی و تحقیقاتی که توسط دوستان و مددکاران انجام گرفته حدود 85 درصد از خانواده ها مستحق حمایت ویژه و عمدتاً قریب به اتفاق این تعداد فاقد مسکن هستند و در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند که عمدتاً هم در حاشیه شهر هستند.

 

حسینی گفت: با تدبیر رئیس کل دادگستری استان کرمان، ماه مبارک رمضان در مدت یک هفته حدود 313 خانواده را توسط انجمن ها بازدید میدانی شد و دستاوردهای خوبی هم داشت و کالاها و کمک هایی برای این خانواده ها انجام گرفت و به جهت اینکه ما بتوانیم بیشترین تعداد خانواده ها را تحت پوشش قرار دهیم به عزم جدی نیاز داریم.

 

وی اظهار کرد: اخیراً با برنامه ریزی که صورت گرفت و با درایت و تدبیر، حدود 8 میلیارد کمک توسط خیرین به انجمن ها اختصاص داده شد و این به تناسب فراوانی زندانیان در شهرستان ها توزیع اعتبار شد.

 

مدیرکل زندان های استان کرمان افزود: اما آنچه که در این قضیه است اینکه می توان از ظرفیت های تمامی دستگاه ها استفاده کرد که انجمن ها یک درآمد پایدار داشته باشند و اگر درآمد پایدار ایجاد شود قطعاً انجمن ها به یک پویایی خوبی می رسند و ان شالله به جایی برسد که وقتی زندانی وارد زندان می شود، ظرف 3 تا 4 روز بتوانیم خانواده آن ها را تحت پوشش قرار دهیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: انجمن حمایت زندانیان مدیرکل زندان ها حسینی خانواده های زندانیان خانواده زندانیان حمایت از خانواده زندان های استان خانواده ها استان کرمان زندان ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به خانواده زندانیان نیازمند استان می‌شود گفت: در این راستا ضمن سرکشی مستمر از این خانواده‌ها خدمات لازم در ابعاد معیشتی، اقتصادی، قضایی و اجتماعی ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز شامگاه جمعه در سرکشی از خانواده 2 زندانی در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام توجه به نیازمندان و فقرا و رسیدگی به مشکلات آنان را از تأکیدات این امام بزرگوار دانست و اظهار داشت: ائمه طهارت علیه‌السلام مظهر خیر و صفات الهی هستند و امام صادق علیه‌السلام در عبادت و ظلم‌ستیزی و رسیدگی به  نیازمندان سرآمد بودند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در استان را رسیدگی به خانواده‌های نیازمند زندانی دانست و تأکید کرد: در این راستا همه مسئولان دادگستری و دادستان شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان بوشهر موظف به بازدید مستمر از زندان‌ها و بررسی و راهکار حل مشکلات قضایی مددجویان و سرکشی از خانواده زندانیان نیازمند هستند و در این راستا سال گذشته خودم 34 بار از خانواده زندانیان سرکشی کردم و ضمن بررسی مشکلات آنان کمک‌های معیشتی و مالی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری و بررسی مشکلات خانواده زندانیان نیازمند استان بوشهر توسط دستگاه قضایی در نقاط مختلف تداوم دارد گفت: به مسئولین حوزه‌های قضایی استان بوشهر تأکید شده تا ضمن سرکشی از خانواده‌های زندانیان نیازمند مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دهند و تا جایی که می‌توانند از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

مهرانگیز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام که از 2 خانواده زندانی نیازمند در شهرستان بوشهر سرکشی می‌کرد ضمن بررسی مشکلات و مطالبات بسته‌های حمایتی معیشتی و اقتصادی و کمک‌های نقدی خود را به آنان اهدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به  تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به مشکلات نیازمندان تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکید و دستورات ریاست عالی قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی و حمایت از خانواده‌های زندانیان، در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر هفته از 3 خانواده زندانی نیازمند سرکشی و ضمن اهدای بسته‌های حمایتی معیشتی و کمک‌های نقدی و لوازم خانگی به درخواست‌های قضایی آنان رسیدگی می‌شود.

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان بوشهر در سرکشی و بازدید مستمر از زندان‌ها و خانواده‌های زندانیان گفت: توجه ویژه به مشکلات خانواده زندانیان در نقاط مختلف استان بوشهر از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد