Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «اینا»، این منابع دولتی گفته اند که کمیته ای مشترک از دستگاه های امنیتی و نظامی متشکل از اطلاعات ارتش، اطلاعات وزارت کشور، فرماندهی عملیات مشترک به علاوه الحشد الشعبی کار تحقیق و تفحص را در قضیه بازداشت قاسم مصلح فرمانده الحشد الشعبی برعهده گرفته اند.

براساس این گزارش، این کمیته مشترک برحسب روندهای قانونی و نظامی کار تحقیق و تفحص را در این پرونده برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مشترک نظامی عراق گفته است که قاسم مصلح بنا به حکم قضایی بازداشت شده و بازجویی قضایی از او صورت گرفته است.

این ستاد در بیانیه ای اعلام کرده است که در وقت حاضر بازجویی با مصلح در خصوص اتهامات منتسب به او جریان دارد.

این گزارش ها در حالی است که برخی منابع رسانه ای گفته اند که این فرمانده شامگاه چهارشنبه آزاد شده است؛ البته این گزارش هنوز تایید نشده است.

بازداشت این فرمانده ارشد الحشد الشعبی که از نیروهای جهادی برجسته در مبارزه با گروه تروریستی داعش به شمار می رود، امروز اوضاع در بغداد را بین نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی با دولت عراق متشنج کرده است.

نیروهای الحشد الشعبی می گویند که نیروهای آمریکایی در عملیات هلی برن با همکاری سازمان اطلاعات عراق، مصلح را در جنوب بغداد به اتهام حملات موشکی اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا در «عین الاسد» در غرب الانبار بازداشت کرده اند.

براساس گزارش ها، تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت بعد از ظهر امروز با ورود به داخل منطقه امنیتی سبز، مقر هیات دولت و همچنین منازل شخصی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «احمد ابورغیف» رییس سازمان اطلاعات عراق را محاصره کرده اند.

تعدادی از فرماندهان برجسته مقاومت مانند شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و ابوآلاء الولایی دبیرکل کتائب سید الشهدا، بازداشت مصلح را با اهداف سیاسی و مرتبط با عدم برگزاری انتخابات و ایجاد هرج و مرج بیشتر در کشور دانسته اند.

همزمان از کربلای معلی خبر رسیده که جمعیتی خشمگین در اعتراض به بازداشت این فرمانده الحشدالشعبی که از قهرمانان جنگ علیه داعش محسوب می شود، در اطراف حرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) تجمع کرده و خواستار آزادی فوری وی شده اند.

راهپیمایان، دولت الکاظمی را به همکاری با آمریکایی ها برای بازداشت فرزندان عراقی متهم کرده اند.

311311

کد خبر 1519199

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حشدالشعبی عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد، ۲ دستگاه سواری پژوی حامل موادمخدر را شناسایی و خودرو‌ها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و سه قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • پروفسور‌های ضداسرائیل