Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@22:41:09 GMT

یک ادعا درباره قطع مکرر برق در کشور

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۹۶۴۱

یک ادعا درباره قطع مکرر برق در کشور

آفتاب‌‌نیوز :

بلومبرگ نوشته است: تهران و دیگر شهرهای بزرگ روزانه با چندین ساعت قطعی برق روبرو هستند. یک قانونگذار می‌گوید در نتیجه این امر حتی توانایی ذخیره واکسن‌های ویروس کرونا تضعیف شده است.

به نوشته بلومبرگ خشکسالی، کاهش تولید برق و افزایش استخراج غیرقانونی ارزهای رمزنگاری شده، شبکه برق ایران را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران گفت که افزایش یک میلیون کاربر جدید از سال گذشته به دلیل افزایش مصرف تجهیزات تولیدی و همچنین استخراج رمزارزها، مصرف روزانه را نسبت به سال گذشته بطور قابل ملاحظه افزایش داده است. به گزارش خبرگزاری کار ایران وی گفت که همچنین ۱۶ درصد به حجم ماینرهای مجاز اضافه شده است.

مقامات همچنین می‌گویند میزان بارندگی بطور غیرمعمول پایین بوده و به خصوص با توجه به گرمای هوا‌ سطح آب در سدها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: اقتصادنیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قطع برق خشکسالی استخراج رمزارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن

بخشدار کن گفت: همزمان با شروع بارندگی شدید در شب گذشته راه ارتباطی پنج روستا در بخش کن مسدود شد که با حضور به موقع بخشداری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای سنگان و کشار علیا و با همکاری عوامل شهرداری منطقه ۲۲ و با استفاده از امکانات و ماشین آلات روستایی، عملیات بازگشایی مسیر از ساعت ۲۴ لغایت ساعت ۵ صبح به طول انجامید.

به گزارش ایسنا، محمدنژاد در این مورد گفت: مسیر ارتباطی روستای کشار علیا با ریزش کوه و رسوبات در سه نقطه بطور کامل مسدود شده بود که با همکاری اداره راهداری مسیر بازگشایی شد.

وی افزود: در این عملیات که مسیر منتهی به روستاهای سنگان و در محل پل بزرگراه تهران_شمال بطور کامل مسدود شده بود با بکارگیری ماشین آلات و کمک و همیاری عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲ مسیر تردد باز شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران، در دیگر روستاهای بخش نیز با حضور دهیاران اقدامات پیشگیرانه انجام و از هر گونه مخاطره احتمالی جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات