Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@16:15:59 GMT

کتک زدن یک نوجوان به خاطر تست اجباری کرونا! +عکس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۹۸۱۹

کتک زدن یک نوجوان به خاطر تست اجباری کرونا! +عکس

باشگاه خبرنگاران: این روز‌ها کشور هند به مرکز بحران کرونا در جهان تبدیل شده است. کمبود تجهیزات پزشکی از جمله آمبولانس و کپسول‌های اکسیژن موجب بالا رفتن تعداد قربانیان شده است. البته در این میان حاشیه‌های گاه و بیگاه شیوع موج دوم کرونا در هند تبدیل به سوژه رسانه‌ها می شود.

پس از آنکه چند روز پیش برخورد زننده مامور بهداشت با یک شهروند هندوستانی موجی از خشم عمومی در میان کاربران این کشور را رقم زد به تازگی نیز ضرب و شتم یک شهروند دیگر توسط ماموران بهداشت خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه که در یک مرکز انجام تست کرونا در شهر «ناگاراتهپت» هند رخ داد یک پسر نوجوان توسط ماموران بهداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

ویدئویی که توسط یکی از شاهدان عینی و با تلفن همراه تهیه شده چگونگی وقوع این حادثه را به تصویر می‌کشد. در این ویدئو در حالی که دو پسر نوجوان از انجام تست کرونا خودداری می‌کنند این دو مامور بهداشت تلاش می‌کنند آن‌ها را متقاعد به انجام تست کنند. اصرار این دو نوجوان برای انجام ندادن تست، کار را به درگیری فیزیکی کشانده و در ادامه دو مامور به یکی از این دو پسر نوجوان حمله ور می‌شوند.

در این ویدئو مشاهده می‌شود که یکی از آن‌ها در مقابل میزی که تست انجام می‌شود با مشت و لگد به جان این نوجوان افتاده و او را نقش بر زمین می‌کند. در این ویدئو در حالی که عابران عبوری تلاش می‌کنند با مداخله خود به این درگیری پایان دهند، سایر کارکنان بهداشت روی صندلی‌های خود نشسته و مشغول تماشای کتک خوردن این شهروند توسط همکارشان هستند.

پس از انتشار گسترده ویدئو یکی از مقامات بهداشت محلی از بررسی این حادثه خبر داد. «گائوراو پوپتا» در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های هند گفت: «انجام تست کرونا اجباری نیست. ما عمیقا از این طرز برخورد متاسفیم. ما این نوع رفتار و برخورد فیزیکی را محکوم می‌کنیم. تحقیقات در این باره فورا باید آغاز شود تا عامل یا عاملان آن شناسایی و از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آید.»

منبع: فردا

کلیدواژه: کتک زدن تست اجباری کرونا انجام تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند