Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@14:57:02 GMT

جزئیات ممنوعیت‌های کروناییِ تعطیلات خرداد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۹۸۲۲

در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا مقررشد که تردد بین استانی از ساعت ۱۲ سه‎ شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ دوشنبه ۱۷ خرداد ممنوع شود.

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعداز ظهر چهارشنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و قرار گاه عملیاتی ستاد ملی و همچنین کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات گزارش خود را درخصوص وضعیت روند کنترل و مهار بیماری در کشور، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت و اعمال محدودیت‌ها در این زمینه ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته امنیتی– اجتماعی ستاد ملی کرونا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با انتخابات به استانداری‌ها، ستاد انتخابات کشور، استانها و ستادهای انتخاباتی نامزدها، بر ضرورت رعایت کامل و دقیق این دستورالعمل‌ها در همه مراحل انتخابات از تبلیغات نامزدها تا روز برگزاری انتخابات تاکید کرد.

در این جلسه،کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، ضرورت آموزش و اطلاع رسانی دقیق رعایت پروتکل ها از سوی مردم و نامزدهای انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با توجه به گستردگی و تعداد بالای نامزدها و متفاوت بودن الزامات آن با انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره و تاکید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات باید به گونه ای باشد که سلامت مردم و مشارکت بالا در انتخابات را تضمین کند، گفت: صیانت از جان و رای مردم در انتخابات مهمترین وظیفه دولت به عنوان مجری انتخابات است و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که مردم از سلامت جان و صیانت از رای خود اطمینان داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه دولت در این موضوع مهم با حداکثر توان به وظیفه خود عمل خواهد کرد، اظهار داشت: نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های ابلاغ شده مرتبط با انتخابات بسیار مهم است و می تواند سلامت مردم در روز انتخابات را تضمین کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و همچنین ارائه آموزش های لازم در این زمینه به مردم از طریق رسانه ها و فضای مجازی، تصریح کرد: با استفاده از تجارب گذشته در زمینه آموزش اجرای دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی باید با ساختن برنامه های ویژه آموزشی و پخش آن در رسانه های مختلف از اجرای دقیق پروتکل ها از سوی مردم و نامزدها در ایام تبلیغات و روز انتخابات اطمینان حاصل شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از مراحل اجرای واکسیناسیون در کشور و روند واردات و تولید واکسن و همچنین اطلاع رسانی شفاف در این زمینه درخصوص اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون از سوی کمیته بهداشت و درمان ارائه و اعلام شد که عملیات واکسیناسیون افراد بالای 70 سال تا اوایل هفته آینده پایان خواهد یافت و بلافاصله با تامین واکسن جدید کار تزریق واکسن به بیماران خاص و سایر گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

روحانی در این زمینه با بیان اینکه دولت خود را به واکسینه کردن حداقل 14 میلیون نفر گروه هدف تا پایان فعالیت خود، مکلف و موظف کرده است، بار دیگر درخصوص انجام اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت برای واردات واکسن مورد نیاز از خارج با هماهنگی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید واکسن داخلی از تلاش همه دست اندرکاران در این زمینه قدردانی کرد.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه با مراعات پروتکل‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌ها و همه تلاش‌های انجام شده در مسیر مقابله با کرونا و مهار موج چهارم ، کشور در شرایط باثباتی از نظر بیماری قرار گرفته و از پیک چهارم عبور کرده‌ایم، تاکید کرد: همچنان باید رعایت نکات بهداشتی در دستور کار باشد و بهبود شرایط نباید به عادی‌انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها منجر شود تا دوباره با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم.

در این جلسه همچنین با توجه به تعطیلات پیش رو در روزهای 14 و 15 خرداد، مقرر شد به منظور کنترل بیشتر بیماری، از ساعت 12 روز سه شنبه 11 خرداد تا ساعت 12 ظهر دوشنبه 17 خرداد تردد بین استانی ممنوع شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دستورالعمل ها اطلاع رسانی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است

به گزارش "ورزش سه"، پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدارهای حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی هایی می کنند اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان