Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:45:33 GMT

۴۲۰ هزار تن چغندر قند در لرستان برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۹۹۵۴

۴۲۰ هزار تن چغندر قند در لرستان برداشت می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا "اسفندیار حسنی مقدم" در دیدار با مدیر کارخانه قند لرستان اظهار داشت: ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به طور غیر مستقیم در زمینه کاشت و تولید چغندر قند در لرستان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر تغییر زمان کشت چغندرقند از بهار به پاییز جهت استفاده از آب سبز و استفاده از بذر چغندرقند داخلی به منظور کاهش هزینه تولید کشاورزان افزود: تهیه بذر مناسب، تهیه بستر و مکانیزاسیون، رعایت تاریخ کاشت تراکم و عمق کاشت در تولید محصول چغندرقند مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چگونگی توسعه کشت چغندرقند در استان، جایگزین کردن کشت چغندر قند به جای محصولات آبدوست از جمله برنج ‌و نحوه ترغیب کشاورزان جهت عقد قرارداد و تحویل محصول چغندر قند به کارخانه قند لرستان، ترویج استفاده از بذور داخلی با توجه به ارزان بودن قیمت بذور داخلی تا یک چهارم قیمت نسبت به بذور خارجی در دستور کار قرار دارد.

از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان کمتر از ۲۵ درصد آبی شده که این میزان نیز حدود یک دوم متوسط کشوری است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان اخبار کنکور چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان