Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم پناهنده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: روند ثبت‌نام امسال از اول خردادماه با پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول آغاز شده و قرار بود کاملا به‌صورت غیرحضوری اتفاق بیفتد، ولی به دلیل ناقص بودن زیرساخت‌ها قطعا شهروندان دچار آسیب می‌شدند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول به‌صورت حضوری باشد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت اقدام به پیش ثبت‌نام فرزندانشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کودکان متولد اول مهر ۹۳ تا اول مهر ۹۴  واجد شرایط ثبت‌نام در کلاس اول هستند و خانواده‌ها تا ۲۵ خردادماه فرصت دارند پیش ثبت‌نام کودکان کلاس اول را انجام دهند.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تراکم جمعیت، از خانواده‌ها درخواست کرد: ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول ننمایند تا ازدحام جمعیت رخ ندهد.

به گفته وی، بعد از انجام پیش ثبت‌نام پایه اول، مدیران مدارس اقدام به نوبت‌گیری در پایگاه‌های سنجش می‌کنند و زمان و آدرس پایگاه سنجش سلامت را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: تکمیل فرآیند ثبت‌نام کودکان کلاس اولی منوط به دریافت تاییدیه از پایگاه‌های سنجش سلامت سطح استان است.

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که از اول خردادماه آغاز شده، در ۱۵ پایگاه مستقر در سطح شهر قم و ۲ پایگاه واقع در شهرهای کهک و جعفریه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت‌نام سایر پایه‌های دوره ابتدایی نیز پس از اعلام نتایج امتحانات انجام می‌شود و خانواده‌هایی که قصد جابه‌جایی مدرسه فرزندانشان را ندارند، سامانه به‌صورت خودکار دانش‌آموزان را به پایه بالاتر ارتقا می‌دهد و نیازی به حضور در مدرسه نیست.

وی با اشاره به درخواست خانواده‌ها برای ثبت‌نام در مدارسی دورتر از محل سکونت، گفت: علاوه بر این‌که جابه‌جایی دانش‌آموز و فاصله گرفتن از محل سکونت می‌تواند آسیب‌هایی برای وی به همراه داشته باشد، به لحاظ ساماندهی تعداد دانش‌آموز با توجه به فضای فیزیکی مدارس و برای رعایت تراکم و توازن، قطعا ظرفیت‌ها و محدوده‌های جغرافیایی تعریف کردیم و خانواده‌ها موظف هستند در محدوده موردنظر منزل خود اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام تمام دانش آموزان میان‌پایه غیرحضوری است، افزود: برای ثبت‌نام در پایه‌های هفتم و دهم که ورودی متوسطه اول و دوم است به ترتیب در ۲۲ خردادماه جاری و اول تیرماه و پس از اعلام نتایج امتحانات پیش ثبت‌نام انجام می‌شود که شرایط ثبت‌نام در روزهای آینده اطلاع‌رسانی بیشتر انجام خواهد شد.

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده ‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

برچسب‌ها قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور خانواده ها دانش آموزان پیش ثبت نام ثبت نام پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در تجمع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور و فراجا با بیان اینکه موشک‌باران ایران به خاک رژیم غاصب صهیونیستی توانست این رژیم کودک‌کش و آمریکا را در هم بشکند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در موشکی است که همراه با آیه شریفه «و ما رمیت اذ رمیت» شلیک می‌شود، موشک‌های ایران اسلامی همراه با ایمان و اعتقاد به ذات اقدس الهی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بداند که مردم ایران پای ارزش‌های ناب اسلامی استوار ایستاده‌اند، افزود: روزی که مردم احساس کنند اسلام در خطر است و همه باید حضور پیدا کنند و حضوری باشکوه داشته باشند، می‌آیند و قدم‌های استواری در این مسیر بر می‌دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند با تهدید جامعه با مسئله حجاب می‌تواند به اسلام و انقلاب ضربه بزند، بر لزوم عملیاتی‌سازی هرچه سریع‌تر قانون عفاف و حجاب در کشور اشاره و با تأکید بر این که حجاب حریم صلاح خانواده و جامعه است، گفت:  مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که در عین مبارزه با ناقضان امنیت و فاسدان اقتصادی باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب که فرهنگ دینی جامعه اسلامی را نشانه گرفته‌اند برخورد شود.

سخنران اجتماع بزرگ حمایت از طرح نور و فراجا ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه جدی همگانی با مفسدان و قانون‌شکنان تمام ساحت‌های جامعه، تصریح کرد: در مبارزه با فساد، اسلام تماشاچی نمی‌خواهد و در گستره تاریخ هرجا مردم تماشاچی شدند، دشمن به بی‌حیایی‌ها در جامعه دامن زد و به دین خدا توهین‌هایی را رواداشت.

ماندگاری، حجاب را نه‌تنها قانون اسلام و کشور بلکه مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه دانست و افزود: در برخورد با پدیده بی‌حیایی و بی‌عفتی همه ارگان‌ها باید در کنار هم به نقش و رسالت دینی و قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است