Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:24:26 GMT

مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت مشروعیت نظام است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۰۳۹۹

مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت مشروعیت نظام است

مهدی میرزاده کوهشاهی روز پنجشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود:جدای از بزرگنمایی خطرات ابتلای در شرایط ازدحام، تبلیغات خارجی برای شرکت نکردن در انتخابات با هدف القا از ابتلای به کرونا هم اکنون آغاز شده که رخنمونی از آن که توزیع واکسن و انتخابات را به یکدیگر پیوند زده در فضاهای عمومی و رسانه‌ای قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سازی و مناسب‌ترین سازوکار برای مشارکت شهروندان در تعیین سرنوشت خود است،افزود: مقام معظم رهبری با تاکید بر اهمیت موضوع انتخابات همواره بر ضرورت مشارکت حداکثری تاکید داشته‌اند چراکه مشارکت حداکثری از یک‌سو به مثابه عاملی در راستای تقویت مشروعیت نظام و مردم‌ساری دینی عمل کرده و از سوی دیگر پشتوانه‌ای برای دولت منتخب و کارگزاران خواهد بود.

این استاد دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: در این میان اگر چه به نظر می‌رسد دو متغیر بهبود روابط خارجی با محوریت احیای احتمالی "برجام و بهبود شرایط اقتصادی" در ۲ ماه مانده تا روز برگزاری انتخابات می‌‏تواند بر میزان مشارکت و حتی انتخاب شهروندان موثر باشد اما بطورقطع متغیرهای دیگر و مهم‌تری نیز وجود دارند.

میر زاده کوهشاهی با بیان اینکه اجماع نخبگان سیاسی، احزاب و تشکل‌ها بر ضرورت مشارکت بالا و دعوت از شهروندان با همه سلایق برای مشارکت در انتخابات و همچنین رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی زمینه‌‏ساز همدلی و همسویی راهبردی برای مشارکت بیشتر شهروندان خواهد بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان همزمان با سراسر کشور ۲۸خرداد ماه سالجاری برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت و همگرایی جامعه اهل سنت و تشیع است که این مهم در آینده هم تقویت خواهد شد.

احسان کامرانی امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به نقش وحدت در ایجاد تمدن نوین اسلامی، عنوان کرد: استان هرمزگان از دیرباز تاکنون شاهد وحدت بی‌نظیری میان برادران اهل سنت و تشیع است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تمدن نوین اسلامی را افتخاری برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: مسلمانان تا قرن ششم و هفتم در جهان سرآمد و دارای تمدن نوینی بودند که ریشه اصلی آن موفقیت وحدت بود.

وی تاکید کرد: وحدت فقط این نیست که بر زبان جاری شود بلکه این جلسات و همایش‌ها و مناظراتی که برگزار می‌شود را می‌توان در راستای تقویت وحدت خلاصه کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟