Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی ملکی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته ملی بدون دخانیات خلخال افزود: برغم هشدارهای داده شده و برنامه‌های تهیه شده از سوی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جهت پیشگیری از استعمال مواد دخانی در بین گروه‌های مختلف جامعه هم‌اکنون سیگار ، قلیان و مواد دخانی منشاء اصلی بسیاری از بیماری‌های تنفسی در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارکرد: علاوه بر سیگار ، مصرف مواد دخانی دیگر از جمله توتون شیمیایی و غیرسنتی قلیان همراه با گسترش قلیان‌سراها نیز سلامتی مصرف‌کنندگان این مواد دخانی صنعتی را به شدت تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه خطر مصرف قلیان چندین  برابر مصرف سیگار است، گفت: استفاده یک بار قلیان برابر با استعمال ۳۰۰ نخ و یا ۱۵ بسته سیگار بوده و احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی از سوی مصرف‌کنندگان توتون‌های شیمیایی در قلیان به مراتب بیشتر از سیگار و مواد دخانی سنتی گذشته است.

ملکی اظهارکرد: افزایش قارچ‌گونه و روزافزون قلیان‌سراها در این شهرستان تبدیل به یک معضل اجتماعی شده  و راهکار مشخص قانونی برای مقابله با این معضل اجتماعی وجود ندارد.

او گفت: در وضعیت فعلی راهکار ممکن برای پیشگیری از اشتیاق به استعمال قلیان و سیگار دخالت و ورود خانواده‌ها به این موضوع و آگاه‌سازی فرزندان برای خودداری از مراجعه به قلیان‌سراها و مصرف مواد دخانی است.

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات امسال با شعار (تعهد من ترک دخانیات) تدوین شده و متناسب با شرایط کرونایی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی اجرای برنامه‌های آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی از آثار سوء مصرف مواد دخانی ، تلاش برای حذف قلیان از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و اماکن عمومی ، توصیه به فروشندگان برای پوشش سیگار در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه این ماده دخانی ، اجرای طرح ممنوعیت فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ، تقدیر از متصدیان فروشگاه‌هایی که از فروش سیگار امتناع می‌کنند ، شناسایی و معرفی خانواده‌های افرادی که در ترویج فرهنگ جامعه عاری از دخانیات فعالیت دارند و نیز استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ملی بدون دخانیات  در خلخال ذکر کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی خلخال نه به دخانیات استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی خلخال نه به دخانیات آسیب های اجتماعی خلخال نه به دخانیات استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان اخبار کنکور مواد دخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال

گفتنی است خلخال از مناطق کوهستانی و سردسیر کشورمان است و به همین دلیل میوه گیلاس آن دیرتر از سایر نقاط کشور به بازار می‌آید.

اغلب مردم ایران، این شهرستان را با جاذبه توریستی و شگفت‌انگیز جاده خلخال به اسالم در مرز استان‌های اردبیل و گیلان می‌شناسند.

عکاس: محمدرضاشیرعلی‌زاده

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز