Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» ارتباط نزدیکی با خاندان امامت و ولایت داشتند، توسعه سازمان وکلا و گسترش تعالیم «اهل بیت (ع)» از جمله اهدافی بود که «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» در ری به دستور «امام هادی (ع)» دنبال می‌کردند.

حسین صدیق در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون رویکرد حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» درزندگی اجتماعی گفت: حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» یکی از شاگردان و محبین «ائمه معصومین (ع)» بودند و در هر دوره از امامت به همراهی با ولی دوره خود می‌شتافتند از این رو توانسته بودند یکی از معتمدین «اهل بیت (ع)» باشند و وظایفی که از سوی امام  زمان خود برای ایشان تعیین می‌شد به گوش جان قبول و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

***اهداف حضرت «عبد العظیم حسنی (ع)»

این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا ابراز کرد: این امر نشان  می‌هد «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» ارتباط نزدیکی با خاندان امامت و ولایت داشتند، توسعه سازمان وکلا و گسترش تعالیم «اهل بیت (ع)» از جمله اهدافی بود که «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» در ری به دستور «امام هادی (ع)» دنبال می‌کردند و تلاش داشتند تا مشکلات پیش آمده شیعیان را حل کنند.

صدیق پیرامون مهمترین اهداف «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» تاکید کرد: «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» در طی سال‌های فعالیت خود در ری توانستند ماموریت خود را به خوبی به اجرا بگذارند، ایشان چتر حمایتی و هدایت تشیع را در منطقه گسترانیدند و معارف «اهل بیت (ع)» را بدون اینکه دستگاه خلافت وقت متوجه شود توسعه دادند.

***عظمت شخصیت حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)»

وی درمورد توجه افکار عمومی ری به حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» افزود: ارادت مردم به حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» گویای عظمت شخصیت ایشان بوده است به گونه‌ای که جایگاه مقام و منزلت خاص در اذهان عمومی ایجاد کرده بودند و اعتماد عمومی را به خود به خوبی جلب کرده بودند، اگرچه در ظاهر یک سید عادی به نظرمی‌آمدند و مردم شناختی از ایشان نداشتند اما به دلیل علم و دانش نسبت به سایر افراد برتری داشتند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

صدیق زمان حیات زندگی حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» را مورد بررسی قرار داد و افزود: حیات حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» مصادف است با توسعه دوران سرکوب شیعیان و شرایط خفقان توسط بنی عباس و مبارزات حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» همچون پدران ایشان با ظلم حاکمان، لذا ایشان تحت تعقیب بودند گرچه زمانی را در مدینه، بغداد و سامرا زندگی می‌کردند، اما به دستور، ولی زمان خود روش تقیه را در پیش گرفته و عقیده و مرام خود را پنهان کردند، ولی با این حال مورد غضب متوکل و معتزل بودند.

***«ابوالقاسم» بودن حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» 

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون نام حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» ابراز کرد: نامگذاری این امامزاده بزرگوار به «عبدالعظیم» و لقب یافتن به «ابوالقاسم» دلالت بر عظمت ایشان دارد. کنیه ابوالقاسم برای هیچ یک از پیامبران گذشته نیست و از «پیامبراکرم (ص)» شروع شده است و معمولا این کنیه را برای یک فرد بزرگ می‌گذاشتند در واقع این کنیه‌ها حالت لقب عام دارد و جهت احترام و عظمت علمی این کنیه را بر ایشان نهادند و این کنیه به حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» داده شد بود.

صدیق پیرامون پرچم‏دار هدایت بودن حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» ابراز کرد: حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» به عنوان پرچم‏دار هدایت همواره مورد تکریم اقشار مختلف جامعه اسلامی بوده‌اند و از جمله مصادیق این تکریم می‌‏توان به زیارت بارگاه ایشان اشاره کرد، زیارتی که به گفته «امام هادی (ع)» برابر با زیارت حرم «امام حسین (ع)» است.

***جایگاه حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» نزد «امام هادی (ع)»

این کارشناسی علوم قرآنی به جایگاه حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» نزد «امام هادی (ع)» خاطرنشان کرد: شاید این لطف معنوی «امام هادی (ع)» برای معرفی شخصیت ارزنده این شاگرد ولایت‌مدار «ائمه اطهار (ع)» اینگونه است که حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» به واسطه خدمت صادقانه به دین و پیشوایان راستین شریعت، به چنان منزلتی دست می‌یابند که به فرموده رهبر معظم انقلاب شهر ری را به قبله تهران مبدل می‌سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی حضرت عبد العظیم حسنی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی حضرت عبد العظیم حسنی حضرت عبد العظیم حسنی عبدالعظیم حسنی علوم قرآنی امام هادی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)