Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمین گفت: در موضوع بورس متأسفانه سهامداران حقیقی خرد به شکلی آن‌ها دور خوردند و دست‌های آشکار و پنهانی که در به هم زدن بورس نقش‌آفرینی کردند موجب شد که درنهایت مجلس به موضوع ورود پیدا کند تا برای جبران خسارات طرحی در دستور داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص طرح مجلس برای جبران زیان سهامداران حقیقی در بورس گفت: با توجه به تصمیمی که دولت سال گذشته در موضوع بورس داشت موفق شدند تا مردم را به سمت این بازار بکشانند و آمار بورسی‌ها به ۵۰ میلیون سهامدار رسید اما بعداً اتفاقاتی رخ داد و برخی شرکت‌های بورسی سرمایه خود را خارج کردند و عمدتاً خسارت واردشده به سهامداران خردی بود که سرمایه‌ای را آورده بودند که به سود برسند اما تا حد ۵۰ درصد یا حتی بیشتر هم کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری ادامه داد: این موضوع اعتراضاتی را در بین سهامداران حقیقی خرد به همراه داشت چراکه متأسفانه به شکلی آن‌ها دور خوردند و دست‌های آشکار و پنهانی که در به هم زدن بورس نقش‌آفرینی کردند موجب شد که درنهایت مجلس را به سمتی بیاورد که به موضوع ورود پیدا کند تا برای جبران خسارات طرحی در دستور داشته باشد.

نماینده مردم خمین که از امضاکنندگان طرح مذکور است درباره کلیت آن گفت: این طرح که به هیئت‌رئیسه تقدیم شده است برای جبران حداقل بخشی از خساراتی است که به سهامداران خرد وارد شد و سرمایه آن‌ها در این زمینه از بین رفته است.

گفتنی است با توجه به تصمیمات غیر کارشناسی و سیاست‌های اشتباه دولت و سوءاستفاده‌هایی که عمدتاً از سوی سهامداران حقوقی صورت گرفت بازار سرمایه پس از یک رشد شتابنده در عرض چندماه از مردادماه سال گذشته دریک کانال نزولی قرار گرفت و میلیون‌ها نفر از سهامداران حقیقی که با تشویق‌های دولت وارد این بازار شده بودند به‌شدت متضرر شدند.

اواخر اردیبهشت‌ماه جمعی از نمایندگان طرحی را تحت عنوان جبران زیان وارده به اشخاص حقیقی ناشی از تخلفات انجام‌شده در بازار اوراق بهادار در سال ۱۳۹۹  را تهیه و تدوین و برای رسیدگی به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند.

در ماده‌واحده این طرح آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است از طریق هیئت‌مدیره سازمان بورس اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون نسبت به حسابرسی و بررسی تمامی معاملات انجام‌گرفته در بازار بورس اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ اقدام نموده و ضمن شناسایی و اعلام کلیه تخلفات انجام‌شده در معاملات مذکور به مراجع صالح قضائی، میزان درآمدهای اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از تخلفات انجام‌شده را شناسایی نموده و میزان زیان و ضرر اشخاص حقیقی در معاملات مذکور را تعیین و طی فرآیندی که در آیین‌نامه اجرائی این قانون مشخص می‌شود به زیان دیدگان بازار سرمایه مسترد نماید.

متن کامل طرح مجلس برای جبران زیان سهامداران حقیقی در بورس

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سهامداران حقیقی برای جبران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت

 اسدالله عباسی با حضور در بین مردم شهرک گردشگری و زیارتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت با اشاره به حریق نیمه شب گذشته و سوختن حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری گفت: از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای جبران خسارت مردم این منطقه استفاده می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به آتش سوزی گسترده در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت که عموما سازه‌های چوبی بودند افزود: تعدادی از این واحد‌ها بیمه می‌باشند وبخش زیادی از آنها بدون پوشش بیمه‌ای هستند.

وی به وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم و خسارت وارده گفت: فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان با حضور در بین مردم حادثه دیده وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان بررسی کردند.

عباسی با تاکید بر اینکه هلال احمر اسکان اضطراری، تامین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوار‌ها را آغاز کرده است افزود: به زودی کار آوار برداری شروع می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه خواهد شد تصریح کرد: کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحد‌های تجاری خسارت دیدگان این حادثه تامین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق