Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@14:53:03 GMT

ویارئال قهرمان لیگ اروپا شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۱۲۸۹

خبرگزاری آریا- ویارئال در اولین فینال اروپایی خود جام قهرمانی را بالای سر برد.
به گزارش آریا، ویارئال با شکست دادن منچستریونایتد در ضربات پنالتی، قهرمان فصل 21-2020 لیگ اروپا شد. در مسابقه ای حساس که تعیین شدن برنده آن در ضربات پنالتی هم خیلی طول کشید، داوید دخیا با از دست دادن ضربه پنالتی خود، جام قهرمانی لیگ اروپا را به تیم سختکوش اونای امری تقدیم کرد تا این مربی برای چهارمین بار قهرمان لیگ اروپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب چهارمین فصل بدون جام هم برای شیاطین سرخ به پایان رسید تا فوتبال با یک شگفتی دیگر، زیبایی های خودش را به ما نشان بدهد. 
ویارئال در مسابقه ای که بسیار نفس‌گیر و طولانی شد ضربات پنالتی منچستریونایتد را شکست داد و قهرمان اروپا شد. بالاخره انتظارها پایان یافت و دو تیم منچستریونایتد و ویارئال در گدانسک فینال لیگ اروپا را برگزار کردند که نهایتاً دیدار دو تیم قانونی و اضافه با تساوی 1-1 تمام شد اما ویارئال در ضربات پنالتی با نتیجه 11-10 پیروز و قهرمان لیگ اروپا شد. منچستریونایتد کار را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 7 اولین موقعیت نسبتا خوب خود دست یافت اما ضربه اسکات مک تومینای با اختلاف از کنار دروازه ویارئال عبور کرد.
در دقیقه 20 این لوک شاو بود که می توانست روی یک توپ برگشتی دروازه ویارئال را باز کند اما ضربه این بازیکن نیز با اختلاف از کنار دروازه تیم اسپانیایی عبور کرد. در دقیقه 29 اولین موقعیت جدی ویارئال به گلزنی این تیم منجر شد. ارسال دنیل پارخو در دهانه دروازه با ضربه تمام کننده ستاره گلزن ویارئال یعنی جرارد موره‌نو همراه شد تا برخلاف جریان بازی تیم اونای امری با یک گل پیش بیفتد. در ادامه نیمه اول نیز منچستر یونایتد توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت صد در صدی روی دروازه ویارئال ایجاد کند تا بازی در پایان 45 دقیقه ابتدایی با همان یک گل جرارد موره‌نو به سود زیردریایی های زرد خاتمه پیدا کند.
در همان لحظات در ابتدای نیمه دوم ویارئال می توانست گل دوم را هم به ثمر برساند و به نوعی خیال خود را راحت کند اما کارلوس باکا نتوانست در دهانه دروازه ضربه تمام کننده را به توپ بزند. در دقیقه 54 منچستر یونایتد می‌توانست توسط اسکات مک تومینای به گل تساوی دست پیدا کند اما ضربه این بازیکن بعد از برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد. چند ثانیه بعد بود که پس از یک کش و قوس در دهانه دروازه توپ به ادینسون کاوانی رسید و این بازیکن دروازه تقریباً خالی ویارئال را باز کرد تا نتیجه 1-1 شود.
در دقیقه 70 مارکوس راشفورد یک موقعیت عجیب را از دست داد. ستاره انگلیسی توپ ارسالی برونو‌فرناندز را به شکلی عجیب به بیرون زد. البته این صحنه تا حدود زیادی مشکوک به آفساید بود. در ادامه بازی نیز با وجود تسلط نسبی منچستریونایتد این تیم نتوانست دروازه ویارئال را باز کند تا مسابقه در پایان وقت های قانونی با تساوی 1-1 تمام شود و کار به وقت اضافه بکشد.
در نیمه نخست وقت‌های اضافه کار متعادل آغاز شد و هر یک از دو تیم موقعیت هایی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسید تا بازی بدون تغییر نتیجه به نیمه دوم وقت‌های اضافه برسد. در نیمه دوم وقت‌های اضافه نیز شرایط مانند نیمه اول پیش رفت و دو تیم نتوانستند خطر مهمی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند تا بازی با تساوی 1-1 تمام شود و دو تیم برای ضربات پنالتی آماده شود.
پنالتی اول ویارئال توسط جرارد موره‌نو تبدیل به گل شد
پنالتی اول یونایتد توسط خوان ماتا تبدیل به گل شد
پنالتی دوم ویارئال توسط دنیل رابا تبدیل به گل شد
پنالتی دوم یونایتد توسط تبدیل الکس ترس تبدیل به گل شد
پنالتی سوم ویارئال توسط پاکو آلکاسر تبدیل به گل شد
پنالتی سوم یونایتد توسط برونو فرناندز تبدیل به گل شد
پنالتی چهارم ویارئال توسط آلبرتو موره‌نو تبدیل به گل شد
پنالتی چهارم یونایتد توسط مارکوس راشفورد تبدیل به گل شد
پنالتی پنجم ویارئال توسط دنی پارخو تبدیل به گل شد
پنالتی پنجم یونایتد توسط ادینسون تبدیل به گل شد
پنالتی ششم ویارئال توسط موی گومز  تبدیل به گل شد
پنالتی ششم یونایتد توسط فرد تبدیل به گل شد
پنالتی هفتم ویارئال توسط رائول آلبیول  تبدیل به گل شد
پنالتی هفتم یونایتد توسط تبدیل دنیا جیمز به گل شد
پنالتی هشتم ویارئال توسط فرانسیس کوکلند تبدیل به گل شد
پنالتی هشتم یونایتد توسط لوک شاو تبدیل به گل شد
پنالتی نهم ویارئال توسط گاسپار تبدیل به گل شد
پنالتی نهم یونایتد توسط اکسل توانزبه تبدیل به گل شد
پنالتی دهم ویارئال توسط پائو تورس تبدیل به گل شد
پنالتی دهم یونایتد توسط ویکتور لیندلوف تبدیل به گل شد
پنالتی یازدهم ویارئال توسط رولی تبدیل به گل شد
پنالتی یازدهم یونایتد  توسط داوید دخیا از دست رفت تا ویارئال بعد از یک ماراتن طولانی به پیروزی برسد و قهرمانی رقابت‌های لیگ اروپا را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویارئال قهرمان لیگ اروپا دروازه ویارئال یونایتد توسط ویارئال توسط ضربات پنالتی لیگ اروپا اروپا شد موره نو دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند

حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با اشاره به بیدار شدن وجدان های خفته در کشورهای غربی در پی اعتراضات گسترده دانشجویان به وحشیگری صهیونیست ها در نوار غزه، اظهار کرد: تحصن و اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه های بزرگ غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه اتفاق داده تا با فشار به دولت های خود آنها را وادار به اقدام عملی در جهت توقف کشتار و جنایات صهیونیست ها و برقراری آتش بس در فلسطین اشغالی کنند.
 
به گفته وی؛ امروز بیداری و هوشیاری بی سابقه ای در کمک و حمایت از مردم ستمدیده غزه در دانشگاه های کشورهای غربی اتفاق افتاده است، بدین ترتیب دنیا شاهد جنایات، کشتار، فساد و توحش رژیم صهیونیستی علیه کودکان، زنان، بیماران و اماکن درمانی و مسکونی است و همگی خواستار آزادی فلسطین از چنگال خونین رژیم شده اند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تأکید بر وعده صادق خداوند امروز صبر، ایستادگی و مقاومت مردم قهرمان غزه باعث شده نه تنها ملت های مسلمان؛ بلکه همه انسان های آزادی خواه جهان از خواب غفلت بیدار شوند متعال در آیه 5 سوره مبارکه «قصص» «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»(و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم)، تصریح کرد: در آینده نه چندان دور وعده صادق خداوند درباره سرنوشت نهایی مردم مظلوم فلسطین و مردم قهرمان غزه تحقق یافته و این مردم با اراده خداوند در برابر ظلم و ستم های صهیونیست ها پیروز و سرافراز خواهند شد.
 
وی افزود: امروز صبر، ایستادگی و مقاومت مردم قهرمان غزه باعث شده نه تنها ملت های مسلمان؛ بلکه همه انسان های آزادی خواه جهان از خواب غفلت بیدار شوند و در برابر جنایات فجیع رژیم غاصب صهیونیستی روزه سکوت خود را بشکنند.
 
به گفته وی؛ اگر چه جنایات رژیم منحوس در نوار غزه با انفعال نهادها و سازمان های بین المللی همراه شده بود؛ ولی سرانجام افکار عمومی جهان بیدار شدند.
 
حجت الاسلام کوهساریان در پایان خاطر نشان کرد: امروز رسانه ها نقش بسیار مهم و بسزایی در رساندن صدای مظلومیت مردم غزه به مردم جهان دارند و فعالان این عرصه با به تصویر کشیدن واقعیت این سرزمین می توانند صهیونیست ها را رسوای عالم کنند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • اولدترافورد در شوک؛ بایرن خواهان تن هاخ!
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال
  • واکنش های دیدنی دروازه بانان در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم
  • رم ۰-۲ لورکوزن: ژابی در اروپا هم نمی‌بازد
  • چلسی ۲-۰ تاتنهام: حفظ امیدها برای اروپا با بردن دربی
  • می‌ترسم لیورپول با اسلوت مثل یونایتد شود!